Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej alle. jeg plantede 3 stuporsonic d. 17 maj. de står i potter på min altan og er alle ca 1 meter høje og næsten lige så brede i bunden. på forhandlerens hjemmeside står der de går hurtigt i blomst så jeg havde forlængst forventet det ville ske også fordi de er autoflowering. er der nogle der har erfaring med disse eller kender lidt til dem???? så vil jeg blive meget glad :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ingen kan sige dig, hvornår dine planter går i blomst, jo mindre personen selv har haft med denne sort at gøre.. Er du sikker på at de er autoflowering for i så fald burde de være gået i blomst for lang tid siden?

Cannabis entusiast

Junior medlem

ja der står på forhandler siden de er autos. jeg plantede 3 andre autos samtidig .quick one fra rq. som alle er høstet så det er lidt mærkeligt. medmindre det er en fejl fra forhandleren.

Medlem

Hvis den ikke er auto, og du bruger solen som energikilde, og den skal bruge 12/12 for at gå i blomst, så sker det omkring den 25-26 september :)

Mandag d. 26. september 2011
Solopgang: 07:07. Solnedgang: 19:05
Solen højest på himlen: 13:06
Dagens længde: 11 timer og 58 min

Junior medlem

det lyder ikke betryggende :? hvis den først starter der kan den så nå at udvikle sig til noget godt ift soltimer??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Exposed - Nu er planterne ikke så fint-følende at de kan mærke de enkelte minutter de gennemlever.. Nogle af mine udendørsplanter er allerede gået i blomst, så teorien med at planterne går i blomst udenfor, når der er 12/12 lys/mørke holder ikke helt.. ;)
Hvis man er blevet oplyst om at planterne sagtens kan nå at blive færdige på den nordlige halvkugle, burde der ikke være problemer ;) Prøv eventuelt at mørklægge dem m/ sorte affaldsposer for at se om du kan kickstarte blomstringen.. ;)

Cannabis entusiast

Medlem

Nikolajsen skrev:
@Exposed - Nu er planterne ikke så fint-følende at de kan mærke de enkelte minutter de gennemlever.. Nogle af mine udendørsplanter er allerede gået i blomst, så teorien med at planterne går i blomst udenfor, når der er 12/12 lys/mørke holder ikke helt.. ;)
Hvis man er blevet oplyst om at planterne sagtens kan nå at blive færdige på den nordlige halvkugle, burde der ikke være problemer ;) Prøv eventuelt at mørklægge dem m/ sorte affaldsposer for at se om du kan kickstarte blomstringen.. ;)

Really? Troede planter have et indre ur! :P

Der må vel være en grund til man sætter dem til 12/12, og ikke 16/8...?

Dagen i dag ser således ud:

Fredag d. 29. juli 2011
Solopgang: 05:19. Solnedgang: 21:23
Solen højest på himlen: 13:21
Dagens længde: 16 timer og 5 min.

Og mine er ikke begyndt at blomstre endnu..

Junior medlem

ok tak for alle svarende :D det lyder smart jeg går ud fra mørklægningen kræver jeg står op ved solopgang for at fjerne poserne?

Medlem

richter1 skrev:
ok tak for alle svarende :D det lyder smart jeg går ud fra mørklægningen kræver jeg står op ved solopgang for at fjerne poserne?

De skal i hvertfald ikke være i mørke 24 timer i døgnet.. Men prøv med 12 timer med sol og 12 timer i mørke.. Der kommer nok nogle andre og retter det her senere, hvis de er utilfredse, men prøv med det som en start :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Exposed skrev:

Fredag d. 29. juli 2011

Jeg kan ikke komme med et videre videnskabeligt svar på, hvorfor man sætter dem til lige præcis 12/12, men nu blomstre alle strains jo heller ikke samtidigt. Tag fx. mit eget grow, hvor jeg nok køre 6 - 7 forskellige strains. Nu er der enkelte som er gået i blomst, men andre er stadig i vegge-stadiet. Det må vel være grund nok til ikke at køre 16/8? :)

Edit: Skriv hvis jeg skal forklarer det yderligere.. Er forbandet træt..

Men faktum er at cannabisplanter ikke går i blomst lige så snart at lys/mørke niveauet rammer 12/12 spot on, for så havde vi udendørsdyrkere et stort problem med at finde strains herhjemme som modnes på en måneds tid :D

Cannabis entusiast

Medlem

Nikolajsen skrev:
Exposed skrev:

Fredag d. 29. juli 2011

Jeg kan ikke komme med et videre videnskabeligt svar på, hvorfor man sætter dem til lige præcis 12/12, men nu blomstre alle strains jo heller ikke samtidigt. Tag fx. mit eget grow, hvor jeg nok køre 6 - 7 forskellige strains. Nu er der enkelte som er gået i blomst, men andre er stadig i vegge-stadiet. Det må vel være grund nok til ikke at køre 16/8? :)

Edit: Skriv hvis jeg skal forklarer det yderligere.. Er forbandet træt..

Men faktum er at cannabisplanter ikke går i blomst lige så snart at lys/mørke niveauet rammer 12/12 spot on, for så havde vi udendørsdyrkere et stort problem med at finde strains herhjemme som modnes på en måneds tid :D

Nej det er en fin forklaring - regnede heller ikke med at de først begyndte at blomstre når vi nåede 12/12 - men synes bare det er sjovt at vi sætter vores blomster til at blomstre ved 12/12, hvis man ligeså godt kunne 13/11 eller 14/10..

anyway - aner ikke hvornår dine stuporsonic går i blomst :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]