Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej derude, jeg står med nogle planter, hvor de er meget lidt lilla på sideskudende, er lidt i tvivl om de mangler Nitrogen, og fosfor, har læst alt på DFC, men er stadig lidt i tvivl.
Planterne står udenfor. De planter jeg har som der er noget på er en blue mystic, og grapefruit haze.
Er os lidt i tvivl om der er lidt mug på den ene plante.

Dette er den jeg er bange for er mug.

Billede

De næste billeder er dem jeg måske tror mangler fosfor og nitrogen, men er meget usikker.

Billede

Billede

Billede

Håber i kan hjælpe mig derude.

Over and out.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Det er nitrogen mangel.

Junior medlem

ok så det vil egentlig sige at jeg bare skal give den lidt mere gødning af det jeg har, Det jeg bruger er hornum gødning NPK 14-3-23 + mikronærring, syns bar det er lidt svært og gi dem gødning når det regner så sindsygt meget i år.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Ved nogle typer hamp bliver stilken og stammen lilla, uanset hvor meget gødning du giver. Så det kan være det er en af de strains du har fået fat i.

Men ja.. giv dem gødning indtil du begynder at se tegn på overgødning.. derefter så halv dosis frem til du ser tegn på undergødning.. :)

Noget i den stil.

Junior medlem

ok det var os det jeg tænkte lidt, om det ikke kunne ha været den sort jeg har købt.

Hvad med det første billed, ved du om det er svamp?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

At sige at det er nitrogen mangel ud fra de billeder, synes jeg er lige selv-sikkert nok.

Den lilla farve på dine stængler kan sagtens være genetisk betinget. Det er ikke unormalt at nogle cannabis planter får blå-lilla farver på stængler, blade, eller skud, selv om de er sunde, og friske. Men den lilla farve er ihvertfald ikke tegn på kvælstof(N) mangel. N mangel ser ud som på de første 2 billeder her: http://www.420magazine.com/forums/frequ ... orial.html
Om dine planter mangler N er svært at sige ud fra dine billeder. Jeg kan se at du har fjernet nogle store bæreblade, og hvis du har gjort det fordi de blev gule, så er det sandsynligt at de mangler N. Måske billeder af planterne i deres helhed ville hjælpe. Dine blade er måske lidt lysegrønne, men det kan sagtens være billederne der snyder i farven.

Når man skal vurdere om planter mangler næring er det også vigtigt at vide hvad, og hvor meget/ofte, du tidligere har tilsat jorden. Det er ofte at obskure mangel symptomer i virkeligheden skyldes at PH værdien er skredet, og der er masser af næringsstoffer i jorden, men de ikke er tilgængelige for planterne pga. jorden er, eller er blevet, for sur. Er det tilfældet er det sidste man bør gøre at tilsætte mere næring.

Junior medlem

Jeg har beskåret planterne ja, så jeg har taget nogle dækblade.
De er os lidt lys syns jeg billederne passer meget godt med farven irl.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De ser overordnet pæne ud, men lidt lysegrønne. Hvis det blå på jorden er din gødning, så lad det få tid til at blive opløst og virke, og iøvrigt være mere påpasselig med at få det spredt jævnt ud.

Hvis du ikke har tilsat noget endnu, kan du vande næste gang med en blanding af urin og vand 1:10, altså 1 liter urin til 10 liter vand, Men så skal du altså til at pisse i en beholder fra nu af :) , indtil du har samlet et par liter. Urin er en meget effektiv og hurtig tilgængelig N kilde, og det skal nok gøre dem mørkere. Jeg plejer at komme en håndfuld findelt kalk i vandet også, bare for at blandingen ikke skal være alt for sur.

Junior medlem

Det blå små piller er mog de skide snegle som os går i min hamp:( så har strøget lidt ud rundt om planterne, og bedet:)

Jeg bruger hornum gødning NPK 14-3-23 + mikronærring som blandes i vand, men har ik haft givet dem så meget på grund af det har regnet så meget, men når det ik har regnet har jeg givet dem vand med gødning i.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Teodore skrev:
Det blå små piller er mog de skide snegle som os går i min hamp:( så har strøget lidt ud rundt om planterne, og bedet:)

Jeg bruger hornum gødning NPK 14-3-23 + mikronærring som blandes i vand, men har ik haft givet dem så meget på grund af det har regnet så meget, men når det ik har regnet har jeg givet dem vand med gødning i.

Så gir' du dem bare en gang urin blanding. Du vil se dem skifte farve på 2 dage, eller hurtigere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]