Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: sydpolen
Billede

Billede

Bare kald mig dum men jeg forstår ikke det der skema og har kigget rundt på nettet men finde ikke lige helt et svar...

Har jeg ret hvis jeg siger floragro er til den vegative fase, bloom til blomstring og micro til ''krystaller''

Hvis jeg har 1 liter vand hvor meget gødning skal jeg så putte i ?

Hvornår skal jeg begynde og give den bloom og micro og skal det blandes ?

Sorry for de mange spørgsmål men det er helt nyt for mig det med alle de slags gødninger.. :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det da ikke svært og forstå :)

18 timer lys, og et billed af en plante med et par bladsæt.

Så står der; ML/10L

Det vil sige der skal 2.5ML til 10L vand.
Så skal der jo 0.25ML i 1L vand.

Det står jo lige i skemaet, det kan da ikke være svært og tyde. :)
Og micro skal blandes i ( ved nogen gødnigner skal de i hver for sig) men de skal med hvergang du gøder. det er alle mikronæringsstofferne.

Ret mig hvis jeg er forkert på den en eller anden :)

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
aaarrhh ja nu kan jeg se det damn.. haha ! Tak !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den slags næringsstof firmaer er utroligt gode til at skabe et behov for at købe en masse af deres produkter, og det der skema er et godt eksempel på det.

Cannabis trives fint med nøjagtig den samme gødning som man ville gøde sin chili, tomater, agurker, squash, osv. med. De indeholder typisk alt hvad dine planter har brug for.
Hvis du læser deklarationen på de forskellig gødninger, du finder hos en tilfældig planteskole, vil du opdage at de stort set er ens. Den ene har måske 1 % eller 2 mere eller mindre af K, eller P, eller N. Reelt har det meget lidt, eller ingen, betydning for dine planter.

Det som de firmaer typisk gør er at skille de primære næringsstoffer fra micronæringsstofferne, så er du nødt til at købe 2 produkter.
Så sælger de dig en historie om at planternes behov er forskelligt i den vegetative, og blomstringsfasen. Det er sikkert rigtigt at planternes behov kan variere i løbet af faserne, men så længe at næringsstofferne er tilgængelige i jorden, vil planterne bare tage hvad de skal bruge. Men hopper man på historien er man så oppe på 3 produkter.
Hvis man så vil være ''expert'' så er der i følge skemaet brug for endnu mere. Et eller andet der ''styrker røderne'' . Et eller andet der ''beskytter''. Og så knækker filmen fuldstændig, når vi kommer til produkter som diamant nektar, og magiske mineraler.
Så inden man har set sig om har man et behov for 7-10 af deres produkter.

Moderator
Brugeravatar

@Mr.Cookie
Der er forskellige nærringsbehov i henholdsvis vegge og blomst, får de f.eks. for meget Nitrogen i midt/slut blomstring, sætter planten nye blomster, som så ikke færdigmodnes på samme tidspunkt som resten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
@Mr.Cookie
Der er forskellige nærringsbehov i henholdsvis vegge og blomst, får de f.eks. for meget Nitrogen i midt/slut blomstring, sætter planten nye blomster, som så ikke færdigmodnes på samme tidspunkt som resten.

Til dels enig. Jeg mener at når planten sætter nye blomster sent i blomstringen er det ofte et resultat af temperatur stigning, mere end et tilskud af nitrogen, eller måske en kombination.
Men det ændrer ikke ved at disse firmaer skaber et kunstigt behov for deres produkter.
Jeg har de sidste 23 år dyrket ude, og 15 år inde, og jeg tror ikke der er nogen der ser mine færdige resultater der vil sætte spørgsmålstegn ved mit valg af gødning. Og jeg bruger det samme som mine andre grønsags planter i drivhuset får.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]