Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psychedelia!

Jeg har lige her i dag plantet min White Widow udenfor, og tænkte på om den i det hele taget ville overleve?
Jeg har haft den groende indenfor i cirka 1,5 måned, og er lidt i tvivl!
Det er min han jeg har plantet udenfor, har stadigvæk min hun indenfor. Tænkte blot det ville være mest praktisk hvis jeg fik fjernet hannen så langt væk fra hunnen som muligt (der er godt og vel 100-150m mellem dem).
Hannen har jeg groende i en ca. 30-40cm høj krukke, da jeg ikke var sikker på om vores jord i det hele taget var god nok til at have en plante groende.

Kunne være fedt hvis jeg kunne få et svar i løbet af i dag, eller i morgen, så jeg har en chance for at redde den (hvis det nu skulle være tilfældet) :P

Junior medlem
Brugeravatar

Hvorfor vil du lade den overleve? Er det planen du skal bruge den til at lave en delvis bestøvning af hunnen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvis du ikke vil have frø, så nak planten.
Det kan godt være den er ih og åh så pæn, men hvis du vil have ornlig pot uden frø = snatch it.
Sådan er det bare, 150m er ikke nok. 500 m er ikke nok. 1000 m er ikke nok.
Polmen flyver med bier/vinden og det skal nok nå din, det kan du være sikker på ;)

Men hvorfor skulle den ikke overleve???

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dobbelt post.

Senest rettet af Flux. 24 jun 2011 14:55, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay, wtf?!?!
Trippel post.
lorte internet.

Junior medlem

Altså, jeg vil bare gerne have den groende udenfor, kan godt lide at kigge på planterne, men har ikke i sinde at den skal bestøve min hun plante (som er indendørs).

Var blot lidt nervøs for om den nu ville overleve når jeg smed den udenfor efter 1.5 måned indenfor. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis du smider den ud i direkte sollys så kan den godt blive sveden af.
Altså at bladene krøller og visner.

Junior medlem

Okay, det holder jeg lige øje med!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydspanien
Hvorfor er der aldrig nogen der har sagt det med at bladene bliver svedne udenfor til mig før?
Jeg har haft nogle skunk#1 groende udenfor, som fik svedne blade, og det er da helt sikkert derfor, for jeg passede dem optimalt!

Junior medlem
Brugeravatar

Fordi det er lidt tilfældigt hvem der kigger på trådene og kommer med svar :D Langt fra alle som kigger trådene igennem kommer med svar, og dem der gør kommer med svar som svinger meget i kvalitet. Der er jo både folk herinde som aldrig har dyrket, samt nogle som har gjort det i mange år...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Det samme kan opstå hvis du tager en plante udefra og ind.. så kan der også opstå ændringer..

Eksempelvis er jeg igang med strainen DragonHaze F1 (igen) efter den er udgået fra frøbanken.. var så heldig at få en lille pose med (de sidste, måske) 30 ikke femi frø, efter at have plaget om at den skulle komme tilbage på markedet. Det nemlig klart en af de bedste strains jeg har smagt. Jeg vil ikke sige jeg har smagt mange slags. Men efter 10+ år med røg, vil jeg stadig mene at det helt klart den bedste smagsmæssigt.

Nå.. Første gang dyrkede jeg den indendørs.. den var hurtigvoksende.. ret stabil.. modstandsdygtig over for mug, og overvanding. Jeg havde lidt næringsproblemer, men det var vidst det. Fik lidt gule blade og lilla stilk hist og her.

Nu er jeg så igang med et nyt hold her 1½ år efter og denne gang startede jeg dem ude på en tearesse istedetfor indenfor under lys. Og jeg fik de FLOTTESTE små kimplanter, og ungplanter med HELT dejlige mørkegrønne blade, saftige og frodige uden så meget som et enkelt lille blade eller plet som var grimt.

Nu har jeg så taget dem indenfor under lys, da de er blevet for store til at ku gå ubemærket hen ude på tearessen (40cm +) .. og straks som de kom ind i et andet miljø, begyndt en forlysning at ske på bladene.. de virker straks mere tørre og de er knap så fugtige/saftige som da de stod ude.. Temperaturen i mit growskab ligger på mellem 25-28 grader, så det ikk varmen der gør det, og lampen er (250watt hps) godt 40+ cm fra planten, så de er heller ikke sveden. Men et eller andet sker der altså når de undergår en mindre flytning.

Så..

Tilgengæld kan jeg fortælle dig at den mest optimale måde at ændre klima for en plante som du eventuelt spire indendøre for at sætte ud senere, er simpelthen ved at:

Du tager din plante og stiller i vindueskarmen med åbens vindue et par timer dagligt, i en uge op til den skal udplantes. for hver dag der går, lader du den stå i flere og flere timer, så den langsom begynder at vænne sig til det mere fugtige miljø samt den højere intensitet af lys.. 2 dage før den skal ud, stiller du den så helt ud i en potte, 4-8 timer.. og sidste dagen 8-12 timer.. hvorefter du smider lortet helt ud :) altså en langsom forøgelse af lysintensitet og luftfugtighed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]