Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Efter længere tids overvejelse har jeg nu besluttet mig for at starte med at dyrke,
så jeg har givet mig i kast med Skunk nr. 1.
Jeg er dog meget i tvivl om min fremgangsmåde, og om jeg måske kunne forbedre mit
slutprodukt med nogle små ændringer, så vil meget gerne høre noget feedback på
min opsætning osv.
Ved f.eks. ikke om jeg allerede nu skal begynde med gødning eller om jeg skal vente en uge eller to. Om lyset er for tæt på planterne eller om udluftningen ikke er god nok.

Til at dyrke i bruger jeg 25 % perlite, 25 % Lecasten og 50 % pottemuld m. næringsstoffer.
Har en 125 watts CFL pærer til det vegative stadie og en 400 watts HPS pærer til blomstringen, hvilket er til 6 planter.
Af gødning har jeg købt Terra Vega og Terra Flores.
Her er nogle billeder af mit setup:

http://imageshack.us/photo/my-images/855/nr2d.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/16/nr3h.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/812/nr4t.jpg/

Kan godt nok ikke se den, men der er en blæser i toppen af skabet og en blæser udenfor skabet.

Opdaterer som projektet skrider frem :)

Medlem
Brugeravatar

skunk nr1 lugter vidst kraftigt så anskaf et kulfilter ydermere skal du først gøde efter 3-4 uger. Når du sætter hps op skal den længere væk fra planten, mener vidst det er 60-70 cm, dog ikke sikker, tjek det på dfc grow guide :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydspanien
Jeg er selv igang med skunk #1, som lige nu står udenfor og får sollys. Jeg har lavet en blanding af 40% lecanødder, 40% pottmuld (special mix) og 20% sand.
Jeg har gødet mine lige fra starten af, og jeg er ret sikker på at det er det der har resulteret i min overgødning, som jeg har konstateret, at der er fejlen ved min plante :)
Billede
Men jeg synes godt nok det er nemt at se, at det er samme sort :D

Medlem
Brugeravatar

Dine planter ser pæne ud, jeg bruger selv Så og Priklemuld, Perlite og Sand og gøder først efter 3 uger. Så og Priklemuld er den jord der er mindst forgødet.

Blomstermuld er meget forgødet, så jeg vil anbefale tidligst at begynde at gøde efter efter 3 uger, og da først med 1/2 dosis for at se hvordan de reagerer.

Junior medlem

En af planterne har fået gule blade (kun de to første og nederste blade). Hvad kan det skyldes ?

Har ikke et kamera før på mandag desværre, så kan ikke uploade et billede af det.

Junior medlem

Potper skrev:
Dine planter ser pæne ud, jeg bruger selv Så og Priklemuld, Perlite og Sand og gøder først efter 3 uger. Så og Priklemuld er den jord der er mindst forgødet.

Blomstermuld er meget forgødet, så jeg vil anbefale tidligst at begynde at gøde efter efter 3 uger, og da først med 1/2 dosis for at se hvordan de reagerer.

Tak for svar. Vil jeg prøve :)

Junior medlem

Har et spørgsmål angående topping. DCF guiden skriver at planterne kommer til at fylde væsentligt mere i bredden.

Vil det være en god ide for mig at toppe mine planter hvis man ser på mit setup, for er lidt i tvivl om de vil gå ind over hinanden så,
og det er jo ikke godt hvis de skygger for hinanden... :joint:

Junior medlem

http://imageshack.us/photo/my-images/32/guleblade2.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/41/guleblade.jpg/

Har haft lidt problemer med at finde ud af hvad jeg har gjort galt med de to her..
Det er godt nok lidt svært at se, men begge har gule blade nederst, og er lidt bange for,
hvad det kan skyldes.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 100 meter skoven, sammen med grisling og en stor joint
Hvis det er kimbladene du tænker på, skal de blive gule og visne af :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydspanien
Lallebj skrev:
skunk nr1 lugter vidst kraftigt så anskaf et kulfilter ydermere skal du først gøde efter 3-4 uger. Når du sætter hps op skal den længere væk fra planten, mener vidst det er 60-70 cm, dog ikke sikker, tjek det på dfc grow guide :P

Det kommer ret meget an på hvilken lampe det er. De fleste steder anbefaler de 40 - 45 cm under en 400w HPS, og så skal den jo tættere på, hvis den er mindre :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]