Hej kære psychonauter.
Ja endnu en grow tråd suuuuk..

(ja ved teksten er for lang - skal nok forkorte den)
Jeg er gået igang med 2 pot planter, dansk samsøpot for at være mere præcis,
og jeg er løbet ind i lidt problemer og har en masse spørgsmål til jer som jeg håber at få besvaret.
Jeg undskylder lige på forhånd hvis teksten i denne tråd står lidt sjovt, men der
er pt noget galt med min skærm der ikke rigtig synes at ville arbejde sammen med
min browser os.v.. lang historie

Ser i noget jeg har gjort eller er ved at gøre forkert, vil jeres kritik og hjælp blive værdsat.
Først nogle billeder taget idag af de kære små:
Plante 1.

Plante 2 (efternøleren)

Første problem.. er blevet besvaret - det var et spørgsmål ang kimblade.
Andet problem :De får ikke nok sollys.. de står i min vindueskarm men får nok kun det halve af hvad de skal have da solen forsvinder ved 2- 3 tiden igen, så jeg tænkte jeg lige ville købe en pære til dem, så de kunne få lidt når solen forsvandt - jeg bor lidt langt fra et sted man kan købe sådan nogle, så jeg bad min far købe en med til mig da han aligevelle skulle "til byen" det var ikke nogen særlig god ide - jeg gav min far alt info, sparepære - imellem 5000 og 7000 kelvin os.v men han kom tilbage med en pære på 2700 k - som jo giver et gult varmt lys og er til blomstering, så han blev hurtigt sent afsted igen, og tilbage kom han med sådan en her... wtf

Kan jeg bruge den ? jeg synes den er lidt spøjs..
Der står ikke nogen steder på æsken hvor mange kelvin den er på
men manden bag disken lovede den var på 5000 eller over... suk...
Har aldrig hørt om sådan en pære..
Tredje problem :
Jeg har ikke holdt lystimerne da jeg af og til ikke er hjemme og sådan,
dvs de har fået mere lys nogle dage end andre, jeg er bange for jeg har stresset
dem ved det eller måske endda fået dem til allerede at starte blomsteringen, jeg ved ikke om dette kan ske så tidligt,
men min mistanke kommer af at den ved alle "sideskud" er begyndt at lave et lille skud over, ved ikke om det kan ses tydeligt på billederne, (er taget med mobil)
det ligner ikke rigtigt et skud men en masse små tykke "hår" af en slags, eller hvordan man kan beskrive dem... det er lidt svært... er det noget jeg skal bekymre mig om eller ?
Der kommer nok løbende flere spørgsmål.
Håber nogen groguder gider at hjælpe mig lidt her