Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 09:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey muntre ryger og cannabis elskere.
Jeg er af den overbevisning at for at verden kan blive et bedre sted skal der tilføres meget mere cannabis! Og det vil jeg i gang med, problemet er dog bare at jeg er lidt på bar bund med hensyn til redskaber og hvor man evt. kan skaffe frø? Hvis der sidder en derude som vil bruge lidt af sin tid på at forklare mig det grundlæggende indenfor hjemmedyrkning, vil det betyde rigtig meget, og hvis det lykkedes giver jeg helt sikkert en joint ! ;)

Men tænkte på om der nogle der kan sende billeder af opstillingen for hjemmedyrkning. Det skal dyrkes i min lejlighed, og lige pt i køkkenskabet, men hvis der er nogle har jeg der har nogle billeder som viser nogle gode konstruktioner til hvordan man opbevarer disse uundværlige planter vil det være super.

"Light that shit, smoke that shit, and pass that shit"

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige bag døren.
der må ikke linkes til forhandlere på sitet, så kan kun opfordre dig til at søge på google :)

så en god ide ville være at læse denne guide: http://www.dcfonline.dk/cf

Junior medlem

Jeg takker :)

Tænkte på hvad du vil anbefale at gro? Hvilken art har du set eller hørt gode resultater om? (: Personlig er jeg helt vild med white widow ;)

Medlem

Geografisk sted: Der hvor man ikke kan bunde
Hvis du er nybegynder så kan du starte med Easy Ryder.

Let at dyrke, du får så ikke særlig meget.

De mere advandceret dyrkere, kan være og dyrke Super Lemon Skunk som kan give op til 1000g/m^2

Moderator
Brugeravatar

Generelt set er der ikke meget forskel i hvor nemme sorterne er at dyrke. Selvfølgelig skal man tage nogle forholdsregler, hvis man skal have landrace sativaer og lign, og nogle sorter er mere følsomme overfor gødning. Men find en sort der passer til dig og dine behov fremfor at se på hvor nemme de er at dyrke.

Vil du fortsat dyrke under små forhold som køkkenskabe, eller vil du have et større setup? Hvis førstenævnte kan du hente inspiration fra https://www.icmag.com/ic/forumdisplay.php?f=65545

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Solbader i 400W's lys
Jeg synes bare du skal købe dig nogle frø og så se hvad der sker =) .. Det kan ikke blive værre end at planten dør (selvom det også er meget sørgeligt).

En stor del af glæden ved at gro, er også at lære at "lytte" til sine planter - og så perfecte røgen over længere tid =) Du kan selvfølgelig også finde nogle seeds på nettet, der står til at være nemme at dyrke, det er selvfølgelig en god indikation på hvordan det bliver - men jeg har nu (af erfaring) ikke oplevet nogen forskel på seeds der skulle være svære, og seeds der skulle være nemme.

Edit: Hvis du skal dyrke i et lille rum, så skal du have en lampe der ikke udvikler særlig meget varme, med mindre du vil sætte udluftning op også (;. CFL lamper er rimelig nemme at bruge, hvorimod HPS bliver meget varme.

Husk at smide billeder op når du får et setup! Glæder mig til at se det =)

Junior medlem

Mange tak allesammen.

Jeg vil løbende holde jer underettede om mit grow ;)

Medlem
Brugeravatar

vil foreslå nogle lowryders hvis det er førstegangs, eller ihvertfald noget autobloom. Jeg er lige begyndt her den 10 maj og har plantet en femi white widow, jeg fortryder dog lidt at jeg ikke købte en autobloom strain. Men blev bare så fristet af WW's hvide krysstaller :D

lalle

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]