Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 09:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen :)
Jeg er begyndt at lave mit eget grow udendørs (der er 3 frø, og de er alle sammen Quick One), men jeg er blevet meget usikker på hvordan man skal gøre. Det jeg har gjort, er at jeg har sat dem i potter, givet dem vand, og de har fået rigtig meget sol (de får sol næsten lige så langtid som solen er oppe). Jeg har også lavet gødning, som består af nælle-saft, har fået fortalt at d så her er et par spørgsmål, som jeg vil sætte meget stor pris på i ville svare på :lol: :
Er der noget specielt, som mine små engle gerne vil have?
Hvordan får man det brune guld ud af planten?
Hvordan kan man kende forskel på de forskellige dele på planten?

Jeg har været inde på den her hjemmeside: http://dcfonline.dk/cf/, men jeg syntes ikke rigtig jeg fik svar på så meget der inde, mht. hvad man skal gøre efter tørring osv.

Håber i kan hjælpe mig :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Velkommen til.

Gødning, lys og varme i så rigelige mængder de kan uden, uden at de får for meget. Brændenældevand er godt, men du skal supplere med noget andet når de begynder at blomstre ellers får de ikke nok kalium og fosfor.

Det brune guld, er det hash? Du kan lave hash på flere forskellige måder, ryst, ice, etc., men hvorfor ikke bare ryge det rent? Jeg tror det er et fåtal af os herinde der dyrker, der laver hash af vores crop.

Hvilke dele vil du kunne se forskel på? Jeg tror det kommer til at gi' sig selv i løbet af growet. Du skal først have luget hanplanterne fra. Der står i CF guiden hvordan du genkender dem. Når du kommer buds på dine piger er du ikke i tvivl om hvad det er.

Du er meget velkommen til at smide et par billeder af dine planter herinde.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem
Brugeravatar

Hvad er det jeg evt. skal supplere med? Er det noget i stil med BioBizz eller noget andet i den stil?
Nu skal jeg lige ha' det helt på det rene, er det kun topskuddet der kan ryges? Eller, kan bladene på planten også godt?
Jeg har købt frøene så de er feminiseret, så de burde ikke have nogen balls. ;-)
Det skal lige siges at planten ikke engang er begyndt at spire endnu, OG jeg har IKKE gødet den, kun givet den vand, men de har ikke fået alt for meget, men heller ikke for lidt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I starten skal du endelig ikke gøde den, der kan du risikere at brænde den af. Biobizz er fint, når den har en 3-4 rækker blade kan du begynde at gøde. Start op med en svag koncentration, og trap så op til det angivne. Det er kun topskuddene man ryger, dog indeholder dækblade osv. også en smule thc. Det kan du trækker nol på eller bruge i madlavning, hvis du vil udnytte 100%.

(Baudelaire 1860).

Junior medlem
Brugeravatar

Hej igen. Tak for de gode tips. Men jeg har et problem, ud af de 3 jeg har plantet, er der ingen af dem der er begyndt at spire, og jeg plantede dem i lørdags. Kan jeg have over vandet dem?
Hvis jeg har, kan jeg så nogen sinde få dem til at spire igen?
Kan det være fordi den jord frøene ligger i er alt for hård?
Jeg overvejer at tage dem ind, og sætte dem i et skab med lys, og se om de kan komme til at spire, men vil de kunne tilpasse sig udenfor igen, efter de har været taget ind?
Og hvor langtid vil der gå før de vil begynde og spire hvis jeg tager dem ind, når det er så kaldte "Quik One" frø?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige bag døren.
tror bare du skal have lidt tålmodighed, der kan sagtens gå mere end 5 dage inden de kommer op ad jorden afhængig af dybde, jorden osv osv. :)

Junior medlem
Brugeravatar

random skrev:
tror bare du skal have lidt tålmodighed, der kan sagtens gå mere end 5 dage inden de kommer op ad jorden afhængig af dybde, jorden osv osv. :)

Men vil der ske noget ved at jeg tog dem ind og gav dem noget varme? :)

Medlem
Brugeravatar

DumBass skrev:
Men vil der ske noget ved at jeg tog dem ind og gav dem noget varme? :)

ved ikke om de kan få varmestress e.l. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er sgu også lidt bange for at løbe chancen, for at miste mine engle ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hawaii, Honolulu
Føler mig dybt krænket over du har hustlet min avatar :( ...................

Medlem

mht. det med at ryge andet end skudene kan man faktisk godt ryge bladene. du vil helt sikkert ikke få en potens der er nær så høj som i skudene men hvis du vil bruge lidt mere af planten så tører du bare de store bæreblade på samme måde som skudene. du kan bruge dem som en slags tobak hvis du ikke vil ryge dine buds rent. men hvis der er blade der er blevet helt gule eller mest gule så lad være med at bruge dem. de smager ikke godt. men fokuser på at få mest ud af planten via skudene og se på om der er gode blade der kan bruges når den er klar til høst.
og det med at der går lang tid inden de spirer. har du forspiret dem først eller har du bare smidt dem i jorden? go, gro lyst :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jordtemperaturen betyder meget for spiringstiden. Sæt dem i vindueskarmen og vent til de titter op med at sætte dem ud.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Hvor har du fået fem. udendøres frø? har aldrig fundet nogle på nettet der er femiliezed til udendøres :O

Junior medlem
Brugeravatar

Matilo skrev:
Føler mig dybt krænket over du har hustlet min avatar :( ...................

Haha, undskylder mange gange ;) Skal nok finde et nyt :lol:

Maxweed skrev:
mht. det med at ryge andet end skudene kan man faktisk godt ryge bladene. du vil helt sikkert ikke få en potens der er nær så høj som i skudene men hvis du vil bruge lidt mere af planten så tører du bare de store bæreblade på samme måde som skudene. du kan bruge dem som en slags tobak hvis du ikke vil ryge dine buds rent. men hvis der er blade der er blevet helt gule eller mest gule så lad være med at bruge dem. de smager ikke godt. men fokuser på at få mest ud af planten via skudene og se på om der er gode blade der kan bruges når den er klar til høst.
og det med at der går lang tid inden de spirer. har du forspiret dem først eller har du bare smidt dem i jorden? go, gro lyst :D

Jeg lagde dem i en potte, og satte dem ud i naturen ;)

Bubber skrev:
Jordtemperaturen betyder meget for spiringstiden. Sæt dem i vindueskarmen og vent til de titter op med at sætte dem ud.

Det prøver jeg her imorgen, så må vi se hvad der sker. Tak for tippet :)

plantemand skrev:
Hvor har du fået fem. udendøres frø? har aldrig fundet nogle på nettet der er femiliezed til udendøres :O

Jeg købte dem i en headshop der hedder Caboon, som der ligger i Aalborg.
Og det er såkaldte "Royal Queen Seeds", alle dem de har lavet, er feminiseret.
Her kan du du se en masse af dem: [google]headshoppen[/google] også tag det 1. link og gå ind under frø ;)

Senest rettet af DumBass 13 maj 2011 16:26, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

der må ikke linkes til forhandlere :roll:

Junior medlem
Brugeravatar

Så er den kommet i spiring, men jeg er blevet usikker på, om det bare er ukrudt, der har vokset? Og, hvad er det der er på det ene blad?
Billede

Hjælp tror jeg? :?

Medlem
Brugeravatar

det ligner helt klart en cannabis plante. Du har godt nok plantet frøet dybt i sin tid :P

ps. fjern ukrudtet rundt om + den oveni, så er du fri for at din plante skal dele næringsstofferne med ukrudtet ;-)

Junior medlem
Brugeravatar

Lallebj skrev:
"... - + den oveni, så er du fri for at din plante skal dele næringsstofferne med ukrudtet ;-)"

Hvad mener du med den oveni? :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]