Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 09:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Noooob = mig
Junior medlem

Hej jeg er noob.

Jeg vil gerne grow min egen plante, pot. Som jeg bliver høj og "vågen" af. Og ikke stenet.
Hvilket sort, skal jeg eventuelt gå efter?

Og kan jeg ikke godt, bare growe ude i vores have? Jeg skal bare have en eller to planter..

Men hvornår kan de så høstes?
HVor lang tid vil der gå før jeg har weed?
Og hvor meget vil man få?

Men ellers gerne kom med nogle gode tips. (:

Blackmail-me

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Så skal du gå efter en sativa domineret plante og ikke en indica domineret plante.
Men du kan stadig regne med, at når rusen aftager- altså den høje og opkvikkende virkning,
at du falder lidt ned, evt bliver en smugle træt eller stenet, men det er ikke sådan det virker på alle.

Svjv er det vist ved at være lidt for sent at sætte frø i jorden nu
(nogen ret mig hvis jeg tager fejl) Medmindre du vælger en lowryder sort som blomstre tidligere

Alle dine andre spørgsmål kan du få besvaret ved at læse lidt på cannabisguiden dcf -
http://dcfonline.dk/cf/ kig i fra A til Z
læs det hele igennem og gerne to - tre gange.
Så burde du være rustet til det meste.

Det kan godt være det er trættene at skulle læse så meget,
men hvis du virkelig vil dyrke bliver du nød til det ;)

Junior medlem
Brugeravatar

jeg mener ikke at der står i guiden, hvor meget man rent faktisk får ud af hver plante.
Dette kan variere meget, men du kan nok forvente 30-50 gram tror jeg.

Blackmail-me skrev:

Det svarede jeg også på i din sidste tråd.

Men som ham taberen siger, så tag og læs den guide...
Du skal dog ikke lade dig forvirre af alt det der står. For den fortæller dig hvordan du skal gøre tingene helt perfekt, og det kan virker meget kompliceret. Som med alt andet, er der en måde at gøre det på, og der er optimal måde at gøre det på. Så hvis det ikke er fordi du har tænkt dig at gro for at tjene penge, men mere til dit eget forbrug, behøver du ikke at følge alt hvad der står i guiden ned til mindste detalje.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

:lol:
du er nu sød

Junior medlem

Tak drenger!
Og ja Onion. Jeg tvivler ikke på din troværdighed, nu spurgte om jeg alt det andet, så kunne det med tiden også falde med. (:

har nu læst den og forstår lidt..
Men er der eventuelt nogle, der kan linke til en tråd, eller side, hvor der bliver diskuteret frø, og hvad de forskellige frø egenskaber er?
Jeg skal jo have noget megeeeeeeet sativa præget, kan jeg forstå.. :-D

Junior medlem

For the record, det skal helst være pot, ikke skunk. :b

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du må læse lidt op på tingende så du ved hvad der er hvad.
Hvis du skulle stille spørgsmål i en hel tråd til alt du ikke ved om cannabis dyrkning
bliver den her tråd utrolig lang, så istedet så læs op på det, find ud af tingende selv og bliv klog på det,
det går hurtigere og så spilder du ikke folks tid eller din egen for den sags skyld.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Kuma skrev:
(nogen ret mig hvis jeg tager fejl) Medmindre du vælger en lowryder sort som blomstre tidligere

Man kan godt nå det endnu, men det er ikke sikkert at planten når at blive HELT moden, men det gør heller ikke så meget da den kun vil blive mere sat. dom af det. Jeg fik i hvert fald noget vildt high skunk sidste år, og der kom min planter først op ad jorden omkring d. 5-6 maj. Og jeg er selvfølgelig også for sent på den igen i år, men prøver mig ad med at fremtvinge blomst lidt tidligere...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Snoezel skrev:
Kuma skrev:

Man kan godt nå det endnu, men det er ikke sikkert at planten når at blive HELT moden, men det gør heller ikke så meget da den kun vil blive mere sat. dom af det. Jeg fik i hvert fald noget vildt high skunk sidste år, og der kom min planter først op ad jorden omkring d. 5-6 maj. Og jeg er selvfølgelig også for sent på den igen i år, men prøver mig ad med at fremtvinge blomst lidt tidligere...

Tager jeg fejl hvis jeg siger at planterne går i blomst når sollyset er til det og at det ikke har noget at gøre med hvor sent de er kommet i jorden?

Medlem
Brugeravatar

Blackmail-me: Hvorfor vil du ikke have skunk? Skunk er jo pot, bare en stærkere variant, og Skunk #1 er svjv 75% sativa. Svjv tager sativa sorter noget længere at gro, og du er vidst allerede lidt sent på den. Så måske bare prøve med noget autoblomstrende indicadomineret (hurtigere) og så bare høste det tidligt for at få en lettere rus? Auto White Widow x Blueberry skulle være færdig på 60-70 dage hvis du ikke vil have en Lowryder art :)

og Onion, som ny bruger burde du udvise noget større respekt for de erfarne brugere, og lade være med at kalde dem navne, de ved nok hvad de taler om ;)

Medlem

Geografisk sted: Der hvor man ikke kan bunde
Jeg vil gerne grow min egen plante, pot. Som jeg bliver høj og "vågen" af. Og ikke stenet.
Hvis du gerne vil have en griner på, og ikke stene, så skal du købe nogen frø som er stærk sativa dominerene.

[b]Hvilket sort, skal jeg eventuelt gå efter?

Du skal vælge de sorter der er stærk sativa dominerne, samtidig skal du læse om de er lette og grow. Jo sværer det er jo mere udbytte.

[u]Og kan jeg ikke godt, bare growe ude i vores have? Jeg skal bare have en eller to planter..

Men hvornår kan de så høstes?
De kan høstes når plantens hår er 60% rød

Hvis du køber en lowryder, så kan du få weed på 2 måneder, dog med et lav profit

Og hvor meget vil man få?

Men ellers gerne kom med nogle gode tips. (:

Moderator
Brugeravatar

@Jack von Hashluder
Både og, du har dog mest ret. Dog er der for de fleste sorter begrænsning for hvor hurtigt de påbegynder blomst, selvom man giver dem 12/12 fra frø af. Typisk vil det være en 2-4 uger.

@Puma
Både Auto White Widow og Blueberry (auto) er lowryder arter/sorter, de er bare krydset med hybrider for at få mere potens, yield mm. men sammentidig bevarer det autoblomstrene gen. Klart de fleste auto hybrider kommer af lowryder.

Medlem
Brugeravatar

Så blev jeg også lidt klogere :D Det fremgår bare ikke lige umiddelbart når man læser generne, og de bliver næsten dobbelt så høje, så det kunne jeg ikke regne ud. Troede kun sorter med "Ryder" i navnet kom fra Lowryderen. Men tusind tak for info! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]