plantemand skrev:
ja rigtig nok, men hvordan laver man det? For som jeg har forstået, så er det rester af hamp planter som man laver skunk af?
Dvs. at man kan lave mere røg ud af planten og ikke kun på skudene.
God hash er en sammenpresset klump af de trichomes (krystaller) der sidder på planten. Det er i krystallerne at størstedelen af de aktive fra pot sidder. Der findes forskellige metoder til at sortere krystallerne fra plantematerialet.
1. ICE-metoden
Man skal bruge:
1 spand
Koldt vand (under 4 eller 5 grader (det kan jeg ikke lige huske), det vil sige du skal også bruge isklumper)
En masse plantemateriale (pot/trim/blade det hele kan bruges men selve potten har mest at give)
Nogle skåle
Først sørger du for at vandet har den rette temperatur, det gør at krystallerne har nemmere ved at falde af. Så putter du alt plantematerialet i spanden med vand. Derefter rører man kraftigt rundt i spanden i 10-15 min. tid. Krystallerne er tungere end vandet og falder til bunds mens plantematerialet flyder oven på. Plante materialet sorteres fra. Så skal vandet fra og man skal være lidt forsigtig da bundfaldet ikke skal hvirvle op. Når du har taget så meget vand fra som muligt hælder du over i en mindre skål og når krystallerne er faldet til bunds hælder du mere fra. Til sidst lader du krystallerne tørre.
Når de er tørre skal de presses sammen.
2. Ryst
Du skal bruge:
Et fint net
Potten skal helst fryses ned eller i hvertfald have været udsat for under 5 grader i noget tid. Så tager man ganske enkelt bare og køre det over et fint net hvor plantematerialet ikke kan komme igennem men krystallerne godt kan.
Her skal krystallerne igen presses sammen.
Man kan presse det sammen ved at varme det svagt op og presse sammen med en kagerulle eller andet. Nogle benytter sig også af sko metoden hvor de ligger det i en klump i sko hælen og går på det i en hel dag.