Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

da jeg kom hjem fra 2 dage i sommerhus (lod planten stå i mørke)
så den sund og rask ud, bortset fra den var blevet en lille smugle gul på et enkelt blad
(tog det som en indikator på at den nu skulle til at have gødning)

så for første gang gav jeg den gødning, skal siges det er min første plante og
den gødning jeg bruger fik jeg anbefalet af en gartner..

men nu blot 3 dage efter den har fået gødning ser den således ud :S

Billede

Billede

Billede

gødningen jeg brugte:
Billede

er der nogle af jer der kan fortælle mig hvad den fejler?
og hvad jeg evt kan gøre for at redde den?

Medlem

hvis den skal redes skal du nok skylle alt gødningen ud af jorden og så gøde med noget canna gødning bag efter. gødningen er god til andre planter men til hamp er den noget lort. n-p-k verdierne i den er helt forkerte. og for hamp kan for meget af det ene og for lidt af det andet betyde døden.
held og lykke.

Junior medlem

mange tak,
det vil jeg prøve så...

har du nogen ide om hvor jeg kan finde noget gødning der passer til hamp planter så`?

Medlem

Geografisk sted: sidder i en havestol på uranus med en kold bajer og en joint :D
diverse growshops online, og måske den lokale headshop , hvis i har en :D der er mange forksellige slags gødning til hamp planter online.

Junior medlem

Jeg har faktisk selv brugt den der Substral Plantenæring ( er en 6-1-5 gødning ), dog kun i vegge-fasen. Men jeg kan ikke se at der skulle være noget direkte galt i at bruge den i vegge-fasen, dog er den nok ikke god til blomstring pga. af lavet fosfor ( P ) indhold. Jeg fulgte bare doserings anvisningen på dunken, det har de i hvert falde ikke taget skade af. Det skal lige siges at jeg kun har hældt op til den steg som er midt i låget. Kan godt være et helt låg-fuld er lige rigeligt, hvis du har givet den det. Men at det ligefrem er noget lort, tror jeg nu ikke.

Men jeg ved ikke helt, det ligner heller ikke rigtig overgødning? Ser ikke sådan vildt gule/brændte ud, i hvert falde ikke hvad jeg kan se.

Du kan evt. se om du kan match nogle symptomer her fra. http://sites.google.com/site/cannatips/

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
2 dage er altså også ret lang tid at holde den ude af lyset, den skulle jo nødig risikere at gå i blomst før tid... Når du har skyllet den igennem, SKAL den gødes igen bagefter, for jorden bliver helt udpint af det. Det er bedst hvis du kan finde gødning med mikronæringstoffer, for de bliver vist skyllet med ud, tror det var det som gav mig problemer sidste år...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Den der Substral gødning er god nok. den bruger jeg også selv. men får den for meget af det forgifter det jo planten.
så man skal lige regulere det selv

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem

okay, men virker bare mistænkeligt at det skete lige efter den havde fået det
og gav den kun 1/4 ' del af hætten så den burde ikke have rageret på den måde :(

planten overlede desværre ikke :(

Medlem

har du brug for nogen fifs?? så gå ned i en dyre handel køb en kalk sten en 75 varme pære (skal være rød) ...
tag et krus fyld det op med varmt vand smid din kalk sten der ned . der efter tag en si go si det ind til der ikke er noget snavn i vandet og det er en god gødning min søn bruger den til sine 150 Shiva´er prøv ...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]