Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hvis man nu fiser ned på genbrug, køber et par gamle skabe, som man så slæber hjem i lejligheden, og montere dem med diverse lysanordninger osv, så frygte at politiet eller nogen fra elforsyningen pludselig banker på, og spørger hvad strømmen går til?

Fordi det giver jo et vældig ryk i el-regningen.

Er dette en myte, eller er det noget man lige skal være lidt opmærksom på?

Jeg kunne ikke forestille mig at det ville blive et problem. Nu har jeg en lille lejlighed på 45 kvadratmeter, så hvis der er noget om snakken, har det så noget at gøre med størrelsen af bolig osv?

Jeg spørger, også fordi folk ofte spørger mig. Og man hører jo historier rundt omkring.

Som sagt, er det en myte? Eller?

Har forgæves prøvet at finde noget fakta i forbindelse med spørgsmålet. Og er det at finde herinde, og jeg ikke har søgt nok, så beklager jeg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Umiddelbart handler det vel bare om at lave et grow som passer nogenlunde på et normalt baseret elforbrug?

Bor du i hus virker 1000 watt ikk af meget.. bor du i en lille 45kvm lejlighed skal du nok ikke højere op en 400watt (svare til en PC)

Såh.. nej.. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det kommer an på hvor mange watt ja... Men op til en 4-600 burde ikke være noget problem. Der var faktisk en artikel omkring at der blev busted flere grows i private hjem, jeg orker ikke lige at grave den frem, men panserne sagde at det tit var naboerne der stak og at det primært var lugten (brug kulfilter!!!!), lys der trængte ud (lysisoler, natriumlampers lys er knaldgult) og så folk der slæber store sække jord og gødning ind i lejligheder, der gjorde dem mistænksomme.

Medlem
Brugeravatar

Der er da mange der har store hifi anlæg og store surroundrecivere, som kan sluge en hel del power!
Min egen surroundreciver kan kosumere hele 750W, hvis den blir presset. :)
Mit eget dgl. forbrug er 14-15KW og uden grow er det ca. 10KW.

Det med at folk skulle blive knaldet for et lidt højt strømforbrug, det virker på mig som om at man er lidt småparanoia i begyndelsen. Så nej, slå koldt vand i blodet.

Tjek div. hifi + fladskærms forums og se hvad folk har stående. I blir overrasket. :shock:

Medlem
Brugeravatar

det har været oppe før, og man blev enige om at elselskaberne sikkert bare ville gnide dem selv i hænderne og klaske sig på lårene hvis du bruger meget strøm.
Desuden kunne din radiator være i stykker og du derfor brugte et elvarme-apparat... det blander de sig ikke i.

desuden vi de vel heller ikke på nogen måde kunne bruge det som grundlag for at komme ind i din lejlighed og kigge:
"heeey, fuck du bruger egenteligt meget strøm deer, må vi ik' lige komme ind og kigge 2 sek mayn" :shock:

Junior medlem

Akvarie/terrarie er også en god strømsluger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark
det er som vi er lidt indepå, er el-selskabet det du skal være mindst bange for begynder at undre sig

Medlem
Brugeravatar

det er først når du begynder at fuske med at køre uden om måleren de bliver opmærksomme.

Medlem

Af hvad jeg har hørt fra folk (Bl.a en der arbejder for TREFOR), så er det ikk så meget dit el forbrug de kigger på, så længe du betaler det du bruger, Men hvis du tidligere er taget nogen gange for af dyrke, ryge eller handle, så er chancen større for af blive taget hvis dit el forbrug er en del højere end normalt..

Der er selvfølgelig måder af snyde , så du kan ha MANGE lamper tændt uden det kan ses - Det anbefales dog ikk af flere "åbenlyse" grunde :)

Junior medlem
Brugeravatar

Som sagt før i professionele sammenhænge,
Fx Dong Energy er lige glad med om hvor meget du bruger, så længere du betaler din regning i god tid, så kan de regne med dig.
Hvis du begynder være bagud med el regningien som begynder de og kontrolere dig§!

Du kan da bare bruge et PC-kabinet og gro deri med CFL-pærer? Det vil ikke gå vanvittigt ud over din elregning! :)

Medlem
Brugeravatar

Det der med, at elselskaberne er ligeglade eller er glade for, at man bruger meget strøm, passer svjv ikke altid. For hvis folk bruger rigtig meget (altså mange mennesker bruger rigtig meget), skal de vist nogle gange fyre ekstra for at lave strøm, og så er det, at de begynder at bruge co2 kvoter og det koster. Det har jeg ihvertfald hørt fra en el-mand, men ved ikke om det passer?

Men hvis man har et nogenlunde normalt elforbrug, tror jeg sagtens, at man kan have et grow ved siden af. Det er jo forskelligt hvor meget strøm man bruger. Nogen mennesker har jo også deres computere til at køre hele døgnet osv.

Junior medlem

Det er vist mest i USA, hvor de er ret nazi når det kommer til pot. De gør absolut alt de kan for at buste folk. I lille rolige Danmark skal vi ikke være helt så paranoide, men stadig fornuftige selvfølgelig :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]