Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey Psychedelia,

Nu har jeg efter lang tid hvor jeg har læst på det her forum oprettet en bruger. Det har jeg fordi at jeg selv skal i gang med at gro, og jeg har absolut ingen forstand på hvordan sådan noget foregår. Det skal foregå indenfor hvor der er massere af sol til stede, men jeg ved ikke hvilke frø jeg skal bruge eller hvor store potter skal være.

Jeg ved ikke hvor vigtigt det er, hvilke sorter jeg groer, men jeg har kigget inde på high-supplies og kunne godt tænke mig at gro noget Blue Berry. Er det overhovedet lovligt at importere frø, og er det nok med noget pottemuld, vand og sol?

Vil jeg godt kunne plante noget nu og forvente nogen form for vækst, hvis jeg udelukkende vil gro ved brug af dagslys og ikke lamper?

Findes der en dansk guide til en begynder, evt. hvor der står hvad F3, DCF, autogrow osv. betyder?

Jeg håber I kan hjælpe ;)

EDIT:
Det ville også være dejligt hvis der var én der kunne forklarer forskellen på en han og en hun plante og hvad de gør/kan?

Senest rettet af :-) 06 apr 2011 11:19, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Tjek: http://dcfonline.dk/cf/

Udover det vil jeg anbefale dig at fjerne linket i topic, da det ikke er tilladt at poste forhandler links.

Gl hf

Junior medlem
Brugeravatar

Pedebabz skrev:
Tjek: http://dcfonline.dk/cf/

Udover det vil jeg anbefale dig at fjerne linket i topic, da det ikke er tilladt at poste forhandler links.

Gl hf

Jeg har fjernet linket, tak for heads up! Tjekker lige dcfonline ud! ;-)

Moderator
Brugeravatar

Det er lovligt at importere frø ja. Til dit formål vil jeg anbefale nogle autoblomstrene planter, da det ellers er vigtigt at der holdes omkring 12 timers mørke i døgnet i blomstringsperioden hvor de står, og det kan godt være ret omstændigt. Høstudbyttet er i øvrigt ret begrænset i en vindueskarm, men kan sagtens lade sig gøre.

F1 er en hybrid af to sorter, F2 er et kryds af afkommet af F1'eren, og F3 er er et kryds af afkommet af F2'eren. DCF=Dansk Cannabis Forening. Autogrow er et grow med autoblomstrene sorter, som blomstre uafhængigt af lystimer, hvor almindelige sorter er afhængige af korte dage (lys) for at blomstre.

Hunplanternes blomster er det man høster, tørre og kalder for pot/skunk, hanplanternes blomster er pollensække, som kaster pollen som bestøver hunnerne så der dannes frø.

Junior medlem

Du kan godt have nogle planter i en vindueskarm, som BisMann siger er udbyttet begrænset, men min erfaring er at kvaliteten er meget god alligevel.

Og det er et rigtig godt link, har selv brugt det ;)

Men altså hvis du har nogen mulighed for det så sæt et par planter udenfor om et par uger, enten direkte i jorden eller lad dem spire inde et lille stykke tid først :)
De er ret hårdføre, så du kan godt plante dem og så kun kigge til dem engang imellem, og hvis du ikke vil spilde købefrø på det eksperiment så kan du nok godt skaffe dig et par frø igennem nogle venner eller lign., tit sidder der stadig nogle frø i pottet..
Og hvis det så ikke er en succes har du ikke tabt noget på det :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]