Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hvor lidt skal der til for at dyrke en bette plante i vindueskarmen og måske stille den ud i solen når den er der? Jeg tænker en Lowrider af en art, noget småt (helst hurtigt) og overskueligt. Det skal siges at jeg overhovedet ikke går op i udbytte, men hvis jeg bare kan få nogle få gram af en plante eller to vil jeg være glad :)
Kan man godt holde en plante i live i noget pottemuld med noget tangmel og måske brændenælde gødning som eneste gødning?
Det er sådan en sjov lille tanke jeg har fået siden jeg begyndte at kigge i cannabisforumet her :) Jeg har først mulighed for at begynde sådan et lille projekt en uge eller to før sommerferien, er det for sent?

Det virker virkelig som en hyggelig lille hobby det her, håber i vil hjælpe mig med mine spørgsmål :peace:
:cheers:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
helt klart en lowrider/lowryder du skal satse på, og så skal du selvfølgelig flytte potten rundt efter solen, eks. morgenen i østvendt vindue, middag i sydvendt og eftermiddag vestvendt vindue.. jo mere lys den får, jo bedre vokser den.

Den er færdig på 2 måneder fra start til slut og kan sagtens bære en 10gram.

Kan sagtens bruge pottemuld. Bare sørg for at plante den i noget der er stort nok, så den har lidt plads at lege på.

Held og lykke med det, Og spørg igen hvis der er mere du gerne vil vide. :)

Medlem
Brugeravatar

Tak for det hurtige svar :)

Har læst at man siger, at 5L jord = 1/2 meter plante, så 5L må være fint til en Lowryder der ikke bliver meget større end en 30-40 cm, ikke? :)

Medlem
Brugeravatar

Jo, 5L potte er helt fint.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tænker på DCF - Lowryder #2 - F3, er der nogle der har erfaringer med den? Jeg har læst at #2 giver lidt mere og bliver lige en tand højere, men det kan jeg måske ikke helt stole på eftersom det er en F3? Hvor meget betyder det, at det er en F3? Har forstået det sådan at det ikke giver usle planter, de bliver bare ikke så ens? :)
Er LR #2 desuden ikke autoflowering? DCF er rimelig sparsomme med oplysningerne synes jeg :P
Og eftersom det er udefrø kan jeg vel godt smide nogle af dem udenfor til guerilla grow? :)
Husk på at jeg først kan starte lidt sent, vil det blive et problem?

Det var mange spørgsmålstegn, håber det er okay, i er et super forum! :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er meget svært at sige noget konkret om de enskelte frø, uden selv at have prøvet dem. Der findes et utal af avlere der laver F2'ere på Lowryder frø og resultatet vil altid være forskelligt.

Du kan sagtens dyrke dem udendørs og du kan smide frøene i jorden lige når du vil, da de er autoblomstrene. Det eneste de ikke kan tåle er frost. God fornøjelse.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Ja, til alle spørgsmål, undtagen om det vil være et problem at du først starter et par uger før (skole?) sommerferien. :) F3'ere er mere stabile, hvis ellers de er avlet efter det, men mange DCF frø er avlet mere eller mindre tilfældigt, så der har du nok også ret.

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Ja, til alle spørgsmål, undtagen om det vil være et problem at du først starter et par uger før (skole?) sommerferien. :) F3'ere er mere stabile, hvis ellers de er avlet efter det, men mange DCF frø er avlet mere eller mindre tilfældigt, så der har du nok også ret.

Så du mener at midt Juni vil være for sent at begynde at spirre? Der kommer vel forhåbentlig ikke allerede frost i midt August? :)

Moderator
Brugeravatar

Nej, jeg mener netop ikke at det vil være et problem. Svaret er ja til alle de andre spørgsmål, men ikke dette:

"Husk på at jeg først kan starte lidt sent, vil det blive et problem?"
Nej.

Medlem
Brugeravatar

Nååårh på den måde, det er mig der er lidt træt :)

Medlem

Puma skrev:
Jeg tænker på DCF - Lowryder #2 - F3, er der nogle der har erfaringer med den? Jeg har læst at #2 giver lidt mere og bliver lige en tand højere, men det kan jeg måske ikke helt stole på eftersom det er en F3? Hvor meget betyder det, at det er en F3? Har forstået det sådan at det ikke giver usle planter, de bliver bare ikke så ens? :)
Er LR #2 desuden ikke autoflowering? DCF er rimelig sparsomme med oplysningerne synes jeg :P
Og eftersom det er udefrø kan jeg vel godt smide nogle af dem udenfor til guerilla grow? :)
Husk på at jeg først kan starte lidt sent, vil det blive et problem?

Det var mange spørgsmålstegn, håber det er okay, i er et super forum! :D

jeg har et grow igang med lowryder #2 - f3 så du kan jo lige tage et kig på det her:
begynder grow - giv jeres mening og evt. lidt hjælp

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]