Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Grenå, dk
Hey alle growers og thc-nydere ude i verden.

Jeg har for cirka tre uger siden startet et lille hjemmefusket grow op.
Ved ikke hvilke slags det er, udover at det er skunk - det er udeskunkmix fra frøbanken.
De er plantet i ganske normal pottemuld(ved godt det ikke er det bedste), og regner med at plante dem udenfor om cirka 3 ugers tid.
Grunden til at jeg opretter denne tråd, udover at ville blære mig lidt med mit indtil videre vellykket 1. gangs grow, er at jeg ikke ved om det er tid til at gøde dem endnu?
- Har prøvet rimelig ihærdigt at finde ud af hvornår man skal det, og har læst nogen steder det er 1-2 uger efter de er plantet og andre steder siger noget andet.
Og er det overhovedet nødvendigt at gøde dem hvis de står ude i naturen?

- Spørgsmål: er det gødningstid for mine små (forhåbenligt) tøser, og hvilket slags gødning skal jeg gå efter?
vil gerne holde det så øko og rimelig low-budget så muligt så noget gødning fra normale havecentre etc. ville være konge.
- Dertil har jeg købt noget tangmel, nogen der har forstand på hvornår det skal smides i jorden?

- Here's ma' kush
http://img696.imageshack.us/i/img0063pf.jpg/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Tangmel kan bruges når du lyster, dog ikke noget jeg ved noget særligt om.. det eneste jeg kunne forestille mig ville være et problem i at bruge det, må være de første 14 dage hvor planten er en kimplante.

Gødning, jamen du kan gå ud i naturen og finde nogle brændenælder som du så smider i en balje vand og lader det trække i et par døgn.. det alletiders og økologisk.. af hvad jeg har hørt :)

Du kan iøvrigt godt begynde at gøde dem nu, hvor de er ved at være over 3 uger gamle :)

Senest rettet af MaximumG 29 mar 2011 23:09, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Tillykke med det so far og velkommen til en yderst interessant hobby. Du ender med at bruge endeløse timer på det her ;-)

Jeg har gode erfaringer med Hornum Væksthusnæring eller hvad der nu hedder. Ihvertfald til den vegetative fase. Til blomstring skal du have noget andet for at få et optimalt resultat. Men det har nu alligevel fungeret godt for mig i drivhuset hele sæsonen igennnem gennem flere år. Du kan godt give planterne gødning nu. Pas på ikke at overgøde i starten og hold jorden tilstrækkelig tør. Det er svært for de små at forbruge et overskud af vand i jorden og det hæmmer deres vækst betydeligt, samtidigt med at de bliver mere ranglede end nødvændigt. Brændenælde vand er iøvrigt også god gødning, men der går liige lidt endnu før de har en størrelse hvor det kan betale sig at plukke dem til det formål. Madpandekager med bacon og flødestuvede brændenælder, derimod, der går ikke så længe. Men det er en helt anden historie... Brændenældevand - en guide

Tangmelet ville jeg blande i jorden de skal plantes ud i. Jeg kender ikke noget til doseringen af det, men det var nævnt i en anden tråd for nyligt.

Hvor står dine planter nu? Og har du lyst til at dele nogle billeder med os?

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

MaximumG skrev:
Tangmel kan bruges når du lyster, dog ikke noget jeg ved noget særligt om.. det eneste jeg kunne forestille mig ville være et problem i at bruge det, må være de første 14 dage hvor planten er en kimplante.

Gødning, jamen du kan gå ud i naturen og finde nogle brændenælder som du så smider i en balje vand og lader det trække i et par døgn.. det alletiders og økologisk.. af hvad jeg har hørt :)

Du kan iøvrigt godt begynde at gøde dem nu, hvor de er ved at være over 3 uger gamle :)

okay. venter også med at smide det i jorden til de skal udenfor, kunne godt forestille mig det med de første 14 dage at man skulle passe på med at smide det i der.

yea, tror jeg også jeg gør, det virker ihvertfald som en god idé, og gratis også, så det blir' nok det :)

Junior medlem

Bubber skrev:
Tillykke med det so far og velkommen til en yderst interessant hobby. Du ender med at bruge endeløse timer på det her ;-)

Jeg har gode erfaringer med Hornum Væksthusnæring eller hvad der nu hedder. Ihvertfald til den vegetative fase. Til blomstring skal du have noget andet for at få et optimalt resultat. Men det har nu alligevel fungeret godt for mig i drivhuset hele sæsonen igennnem gennem flere år. Du kan godt give planterne gødning nu. Pas på ikke at overgøde i starten og hold jorden tilstrækkelig tør. Det er svært for de små at forbruge et overskud af vand i jorden og det hæmmer deres vækst betydeligt, samtidigt med at de bliver mere ranglede end nødvændigt. Brændenælde vand er iøvrigt også god gødning, men der går liige lidt endnu før de har en størrelse hvor det kan betale sig at plukke dem til det formål. Madpandekager med bacon og flødestuvede brændenælder, derimod, der går ikke så længe. Men det er en helt anden historie... Brændenældevand - en guide

Tangmelet ville jeg blande i jorden de skal plantes ud i. Jeg kender ikke noget til doseringen af det, men det var nævnt i en anden tråd for nyligt.

Hvor står dine planter nu? Og har du lyst til at dele nogle billeder med os?

tusind tak skal du ha'. og ja, jeg kommer helt sikkert til at bruge en milliard timer på de babes her haha.

alright, og det kan man bare købe i normale bygge/plante centre? og så du bruger det bare både til vegge-fasen og blomstrings-facen?
alright, kan godt være jeg bare køber noget af det hornum væksthusnæring istedet så, vil sgu gerne have gang i de små sataner her så hurtigt som muligt.

Ligenu står de bare i min vinduskarm, og det går helt fint indtil videre, men regner med at plante dem ud her omkring påskeferien. Jeg har linket til billeder af dem nederst i det første indlæg (:

Forresten, når man planter ud, nu laver jeg guerillagrow, skal man så grave et hul og flyde det med muld og så putte planten i med muld ''på sig'', eller skal man bare lave et hul og så putte planten i?

Moderator
Brugeravatar

Ja, det findes på hylderne alle steder. Jeg bruger det hele growet igennem, fordi der er plads nok i drivhuset, men det ville give bedre resultater hvis de får noget gødning med større indhold af fosfor under blomstringen.

Din plante ser fin ud, men jeg tror påskeferien er for tidligt i forhold til nattefrost. Idéen med at smide planten i et hul med muld er god nok. Det handler om at give dem et godt forspring i forhold til de andre planter på stedet, så de ikke bliver kvalt.

Har du iøvrigt læst http://dcfonline.dk/cf/ ?

Junior medlem

Bubber skrev:
Ja, det findes på hylderne alle steder. Jeg bruger det hele growet igennem, fordi der er plads nok i drivhuset, men det ville give bedre resultater hvis de får noget gødning med større indhold af fosfor under blomstringen.

Din plante ser fin ud, men jeg tror påskeferien er for tidligt i forhold til nattefrost. Idéen med at smide planten i et hul med muld er god nok. Det handler om at give dem et godt forspring i forhold til de andre planter på stedet, så de ikke bliver kvalt.

Har du iøvrigt læst http://dcfonline.dk/cf/ ?

alright, tror bare jeg starter med det hornum der og så ser om jeg køber noget andet eller bare køre på med det hele vejen igennem.

okay, kan godt være jeg venter lidt med at smide dem udenfor så, nu må vi se hvordan vejret blir'.

yes, har læst rimelig godt op på lektien både på den hjemmeside og andre, men tak for linket alligevel :)

Junior medlem

lige et andet spørgsmål - påskeferien kommer jo her lige omlidt, og jeg er ikke hjemme hos mine bitches i hele ferien, så tænkte jeg om man ikke bare kunne hælde en ordenlig gang vand i ''underkopperne'' og så bare selv lade planterne trække det op igennem dagene? eller vil de så blive overvandet?

Moderator
Brugeravatar

Smid dem i større potter og vand inden du tager afsted. De bruger næsten ikke noget vand endnu.

Junior medlem

Bubber skrev:
Smid dem i større potter og vand inden du tager afsted. De bruger næsten ikke noget vand endnu.

alright, tak for tips'ne :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]