Bubber skrev:
Tillykke med det so far og velkommen til en yderst interessant hobby. Du ender med at bruge endeløse timer på det her

Jeg har gode erfaringer med Hornum Væksthusnæring eller hvad der nu hedder. Ihvertfald til den vegetative fase. Til blomstring skal du have noget andet for at få et optimalt resultat. Men det har nu alligevel fungeret godt for mig i drivhuset hele sæsonen igennnem gennem flere år. Du kan godt give planterne gødning nu. Pas på ikke at overgøde i starten og hold jorden tilstrækkelig tør. Det er svært for de små at forbruge et overskud af vand i jorden og det hæmmer deres vækst betydeligt, samtidigt med at de bliver mere ranglede end nødvændigt. Brændenælde vand er iøvrigt også god gødning, men der går liige lidt endnu før de har en størrelse hvor det kan betale sig at plukke dem til det formål. Madpandekager med bacon og flødestuvede brændenælder, derimod, der går ikke så længe. Men det er en helt anden historie...
Brændenældevand - en guideTangmelet ville jeg blande i jorden de skal plantes ud i. Jeg kender ikke noget til doseringen af det, men det var nævnt i en anden tråd for nyligt.
Hvor står dine planter nu? Og har du lyst til at dele nogle billeder med os?
tusind tak skal du ha'. og ja, jeg kommer helt sikkert til at bruge en milliard timer på de babes her haha.
alright, og det kan man bare købe i normale bygge/plante centre? og så du bruger det bare både til vegge-fasen og blomstrings-facen?
alright, kan godt være jeg bare køber noget af det hornum væksthusnæring istedet så, vil sgu gerne have gang i de små sataner her så hurtigt som muligt.
Ligenu står de bare i min vinduskarm, og det går helt fint indtil videre, men regner med at plante dem ud her omkring påskeferien. Jeg har linket til billeder af dem nederst i det første indlæg (:
Forresten, når man planter ud, nu laver jeg guerillagrow, skal man så grave et hul og flyde det med muld og så putte planten i med muld ''på sig'', eller skal man bare lave et hul og så putte planten i?