Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia folkens.

Jeg har et lille skur udenfor, hvor jeg har mulighed for at sætte et ½*½ meter skab op +/- 10-20 centimeter.
Da skuret ikke er isoleret og vi nærmer os efterår, så satser jeg på at sætte lidt isolering op i skabet.

Nu kommer spørgsmålene så. :)

Hvilken pærer(r) vill kunne holde varmen høj nok/lav nok, og ville kunne give nok lys til et par planter ?

Findes der gode lette udbytterige sorter (jeres erfaringer)

evt. gode "færdige kits" til den størrelse..

Hvor mange planter vil jeg kunne have med et fornuftigt udbytte på en ½*½ meter ? (og +2 meter til loftet)

Kan man få vandings anlæg, og hvis, hvor meget vand skal sådan nogle planter ca. have, hvis det drypper løbende ned til dem ?

Jeg syntes jeg har læst en masse om forskellige ting, men gode billige setups, i små størrelser, syntes jeg det er svært at finde facit på.

pt. er mit ønske at lave et setup, som kræver minimal vedligeholdelse, med autovandning, og timer på lys. Mest for at få en let hurtig succesoplevelse, for jeg virkeligt helliger mig til denne herlige hobby :)

på forhånd mange tak for jeres tid.

ps. jeg satser på at lave en lille guide fra start til slut med projektet, som alle andre nye vil kunne bruge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det var ikke megen plads.. Kun et plante vil jeg sige, evt. 2 lowrydere.. Et lampekit kan jeg dog ikke give dig råd til, da jeg kun har set en 250 watt cfl og 400 watt HPS i virkeligheden.. Og ingen af dem vil kunne være derinde.. :)

Cannabis entusiast

Medlem

Geografisk sted: sydpolen
Køb en 20 watts spare pære i ikea..

Junior medlem

Jaaz skrev:
Det var ikke megen plads.. Kun et plante vil jeg sige, evt. 2 lowrydere.. Et lampekit kan jeg dog ikke give dig råd til, da jeg kun har set en 250 watt cfl og 400 watt HPS i virkeligheden.. Og ingen af dem vil kunne være derinde.. :)

Pokkers... Hvad er minimum størrelsen man kan have ex. 3-4 planter på ? Med kun en enkelt pære og mine endnu elendige evne til at have grønne fingre, så har jeg behov for at have plads til mere end 1, så alt ikke ender i fiasko.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En tommelfingerregel lyder på 40x40 cm per plante, hvis vi snakker alm. størrelse planter.. :)

Cannabis entusiast

Junior medlem

Det er helt perfekt.. 60x80 kan jeg godt få hen. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

80x80 ville nok være at foretrække, men så finder du bare nogle smallere potter.. Du kan kompenserer de mindre potter, ved at vælge en slags der er højere istedet... Planterne skal have en potte hver på 10 - 12 L og 5 - 6, hvis vi snakker Lowryders :)

Cannabis entusiast

Junior medlem

hvad med udbyttet ?

Det er jo interessant hvis udbyttet samtidig med er optimalt, og jeg syntes ikke det virker som om lowryders er super stabile, til lige præcis højt udbytte.

Medlem

uffe skrev:
hvad med udbyttet ?

Det er jo interessant hvis udbyttet samtidig med er optimalt, og jeg syntes ikke det virker som om lowryders er super stabile, til lige præcis højt udbytte.

Tingene går som regelt hånd i hånd, hvis du har lidt plads, sår i små spande osv. Så bliver dine planter små = dit udbytte lille

Hvis du giver dine planter optimal plads så vil du også få mere ud af dem, jeg gror white widdow og den kan lave omkring 500G per kvm

Junior medlem

avs.. det var godt nok en del.

Jeg håber at kunne lave deromkring på et år.. :S

Jeg er blevet tilbudt nogle autovandings potter, men de er ca. 40*40, og man mener jeg sagtens kan have 3 planter i 1. Så under jeg mig jo en smule, da jeg så kan have 6 planter på 80*40, hvis det er tilfældet og de tager ca. 3 mdr. før de høstes, så skal udbyttet være minimum 100gr, og så begynderj eg at tvivle på at det overhovedet kan lade sig gøre. :S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
altså med mindre det er lowryder så tager det ikke kun 3 mdr. jeg plejer at give dem længere jeg har med sativa været oppe på 5 mdr.

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor det gror!
Dude, du putter ikke mere end 1 plante i én potte.. De skal kunne udvikle et ordentligt rodnet + du har et alvorligt problem, hvis én af planterne er en han plante.

Slap nu bare af og nøjes med 2 i første omgang, så ved du hvordan det er næste gang.

ps. hvis man ikke laver en skid selv, er det sørgerligt at kalde det en hobby... Det er jo det som er det sjove ved at growe.. Ps. du kan godt lave 100-150gram mega god skunk på 2 planter...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Emilios skrev:

ps. hvis man ikke laver en skid selv, er det sørgerligt at kalde det en hobby... Det er jo det som er det sjove ved at growe.. Ps. du kan godt lave 100-150gram mega god skunk på 2 planter...

det skal han ikke regne med at få første gang. og især ikke uden det rigtige udstyr

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ville også sige, det er ikke en hoppy hvis man ikke gider tage sig tid til det. sider nogle gange i 1 time og kigger på mine planter (når jeg er virkelig stoned self. :D)
det lækreste er nok at se dem gro godt fra hver dag :)

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zh4d0w skrev:
sider nogle gange i 1 time og kigger på mine planter (når jeg er virkelig stoned self. :D)

+1!

Junior medlem

I er jo fantastiske :)

Jeg mener selv jeg har fået stykket et fornuftigt "basis" setup sammen nu, do ved jeg ikke helt om det er overkill eller stadig for minimalistisk. Derudover kan jeg ikke helt få det til at matche med de "kits" man kan købe færdigt :S

En ting er naturligvis udgiften for at starte op (det er ikke muligt at finde brugt på dette område åbenbart). En anden er Elprisen for det setup, som faktisk gør det til et krav at høsten skal være indbringende og holde længe.

Jeg er også i tvivl om der skal et varmelegeme til da jeg regner med et lille hjørne på loftet bliver indraget.

Er der evt. en venlig sjæl og god kender, der kan kigge min "indkøbssedel" igennem, og komme med input og gode råd ?

Det er sikkert bare at hoppe ud i det, men det er nok smartest at starte så godt og korrekt ud som muligt. :)

Mit primære slutmål, er at kunne høste ca. 3-4 gange om året, og ca. 400 gram alt i alt.

Bliv endeligt ved med at skrive i tråden, det er lærerigt. (Jeg har fundet ud af at guiden på DCF er allermest brugbar for mig, når jeg først ER igang med sit projekt, så man kan optimere, det er alle jer experter jeg tyer til nu her :) )

Keep it up good people. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

uffe skrev:
En ting er naturligvis udgiften for at starte op (det er ikke muligt at finde brugt på dette område åbenbart). En anden er Elprisen for det setup, som faktisk gør det til et krav at høsten skal være indbringende og holde længe.

det er slet ikke dyrt at starte op jeg gav højest 600 for et compleat custom kit (havde sagt hvad jeg gerne ville have self billigt, så lavede han en normal pris på det set og gav mig 32,xx % rabat) og det blev 600 lige ud) det er langt fra dyrt at starte op.

-Ang elprisen http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=17&t=31730

--Zh4d0w Out

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg kom af med en del knaster sammenlagt... Men gik så også ud fra den devise at jeg ligeså godt kunne købe det ordenligt fra start af!

Købte en 400hps med cooltube, kulfilter,kanalventilator, telt, potter, gødning, jord, diverse ph regulering, ventilator, timer og det hele for godt 4000. Det kan godt fås billigere i samle pakker tror jeg, men her fik jeg lov at vælge præcis hvad jeg ville have..

Zh4d0w: Haha, præcis, har det på samme måde. Min kæreste spørger også tit hvad jeg laver når jeg bare sidder og kigger i teltet.. haha :)

Junior medlem

jesus... det er langt fra de +7000 jeg er nået op på indtil videre, og har ikke engang frø, gødning og jord med endnu.. :S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvis du vil spare mest muligt så find en udenlandsk hjemmeside og sæt dig sammen med en som har styr på hvad man har brug for. alting er billigere på den måde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]