Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: NYBEGYNDER!!!
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hey der ude jeg er en gut der LIGE er begyndt at prøve at gro inden døres i et lille skab jeg og en kammi har lavet vi har malet det helt hvidt og sat blæser i bunden og sat min Envirogrow CFL 250w pære op med kæder i nogle grove i toppen det er ca 75cm højt (ved godt det ikke er meget men bare for at se om det er noget jeg kan finde ud af) Men kunne godt bruge lidt hjælp.

Når jeg har forespiret mit frø (købte en pakke Royal Queen seeds indoor mix pose. Og min kammi tror at det vi har spiret er en whit wido) og det har sat frøet i joren hvor meget lys skal den så have og hvor længe? Skal jeg sætte pæreren ned for at give den mere varme eller hvordan? Og hvor meget vand skal den have?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
det jeg har gjordt er at jeg har mine planter til at stå på stole ved min vindueskarm så de ikke kan ses fra gaden fra kl. 7 om morgenen og så til det er mørkt udenfor og derefter smider jeg dem under lampen til kl 00:00
ca 5-10 ca over planten
prøv dig frem du finder du din egen måde :D
billeder så vi kan følge dine planter ville være fint

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem
Brugeravatar

Lækkert det præver jeg så mange tak for hjælpen mester... Men kan ikke finde ud af at sætte billeder ind :S

Medlem

Det må jo ikke blive FOR varmt. Jeg holder det på ca. 25-28 grader - så sæt ikke din lampe for tæt på hvis den udgiver meget varme! Køb dit et termometer :)

Nu når du LIGE har sået dem, skal de have ca. 18 timers lys om dagen og 6 timer uden lys.
Når de skal i blomstringsperioden skal du give dem 12 timers lys og 12 timers mørke.

Junior medlem
Brugeravatar

Det har jeg også lige købt altså termometer og tak for hjælpen ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Mit skab er 40cm dyb, 40cm bred og 74cm høj
Intilvidere har jeg købt:
1stk. 250w cfl powerplant envirogrow til vegetstiv fase.
3stk. 11 litters spande.
1stk. Bio grow gødning.
1 pose. Royal Queen Seeds indoor mix feminised.
og så selvfølgelig jord og leca sten :D

1. Tror i der ude at det ville komme til at fungere?

2. Hvad for nogle sorter ville være egnet bedst til at gro i mit skab?

3. Syndes i jeg skal købe et gro skab eller prøve at se om jeg kan finde ud af at lave et eller andet smart så mit nuværende skab bare bliver højere altså rykke skufferende ud hvis jeg gør det kan det max blive 150cm højt? (Det skulle helst være sådan lidt diskret telt da jeg helst ikke vil smides ud af min lejlighed :x )

3. Hvad ville i foreslå af lyst til at sætte i blomst med?

Håber at hører lidt fra jer

KAN IKKE FINDE UD AF AT SMIDE BILLEDER IND

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan uploade billeder på imageshack.us

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for tippet mester! :rocking:

Med lys.
[hsimg]Billede
By whity89 at 2011-02-22[/hsimg]

Når det er lukket.
Billede
By whity89 at 2011-02-22

Junior medlem
Brugeravatar

Kan man dyrke white widow i mindre potte end 11 liters potte?
Og hvor meget vand skal man give dem indtil de spier op fra jorderen?

På forhånd tak growers :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Dude... kan du SÅ får den pærer ned.. og det i en fart! :) .. er du rigtigt klog? :P .. at hænge den i metalkæde er da det samme som at bede om en ildebrand på et tidspunkt! .. hvis du sku gøre noget, så sku du have fat i en reflektor.. ellers skal du hænge pæren vertikalt, altså oppefra og ned.. istedetfor vandret.

Det der ender galt på et tidspunkt..

Junior medlem
Brugeravatar

Hehe nej er ikke rigtig klog på dette område hehe :P ..... Jeg har en reflektor men min homie sagde at når jeg har malet skabet hvidt så behøves jeg ikke den? Det var også ham der sagde at vi sagtens kunne hænge pæreren med kæder da den ikke skal rykkes med fordi mit skab er så lille :D ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
hvis du har en reflektor, så se dog at tage den i brug.

Junior medlem
Brugeravatar

Ja det må jeg lige få set på nu her snart inden den skal der ind og stå.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
der hvor hovedpinen ligger, er jo faktisk i temperaturen.. når pæren er tændt, blir den varm og gør kæden varm.. ergo risikere du jo at varmen spreder sig til de skruer som kæden er fastgjordt på, og videre til træet..

En anden ting er nedkølning.. når lampen slukker.. så tager det jo tid for kæden at køle af også.. og der kan der opstå temperatur forskelle som er høje nok til at det får pæren til at flække..

Det stof som er indeni CFL pæren er sindsygt giftigt.. så.. medmindre man ønsker at dø tidligt, så vil jeg anbefale at man behandler sin pærer med omhu.. dvs. ikke laver unødige risici mere end højst nødvendigt..

Din kammie kan have ret i det med at pæren ikke skal rykkes, men selvom du har malet skabet hvidt indeni, så vil meget af lyset stadig blive kastet op i loftet, og tilbage igen, hvorimod den med reflektoren ikk skal nær så langt.. ergo mere lysudnyttelse ;)

sååh

Senest rettet af MaximumG 23 feb 2011 19:05, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Hmm ja okay jeg kan godt se på det hele at jeg skal have anskaffet mig et telt HURTIGST mugeligt for det giver okay god mening det du siger Mr. MaximumG :D ... Men der er jo en stor blæser for neden? Kan det ikke gøre sådan at det ikke bliver for varmt?
Skal lige sige jeg har ikke taget det i brug endnu det er bare sat op indtil min white widow kommer op af potten.
Der er heller ikke rigtig nok plads til min reflektor så lige meget hvad SKAL jeg ud og købe telt og blomst pærer...

Tak for tippet mester endnu engang :D !!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Varm luft går opad, så det vil være mest optimalt med udsugning i toppen af skabet.
Du behøver jo ikke nødvendigvis et telt. Hvis du gerne vil holde det stealth, bliver det lidt svært at bortforklare et kæmpe telt - hvor et klædeskab / kommode ikke vækker mistanke.

Junior medlem
Brugeravatar

Nej det er rigtigt nok som du siger der er bare rigtig meget arbejde i at lave det selv når man har 10 tommelfingre :P ....
Har tænkt på at købe et telet 60x60x160 da det kun er til eget forbrig?

Junior medlem

Skabet ser da ganske fint ud som det er dér? Du behøver da ikke at investere i et telt.

Problemet er nok bare lidt din udsugning. Den sidder jo i bunden, og som tidligere skrevet, fiser varm luft opad. Du kan jo evt. sætte en blæser ind i toppen, og vende den i bunden, så den blæser luft ind i stedet for at suge det ud. På den måde får du også en god cirkulation af luft.

Få en reflektor på pæren, og hæng den i kæderne i stedet - og husk: Jo tættere du kan få pæren på planterne, uden de bliver brændt, jo bedre.

Læs denne her guide - den er super god når man er nybegynder.

http://dcfonline.dk/cf/

Junior medlem
Brugeravatar

Hvad for nogle frø er bedst til en nybegynder?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Frø som Skunk #1 vil jeg anbefale, da denne sort er stabil og sjældent volder folk problemer... Lidt krydret pris i forhold til nogle dansk-avlede sorter, men jeg er overbevist om at de er pengene værd ;)

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]