Tak for svar alle sammen. Jeg er meget taknemlig.
Citat:
du kan eventuelt sætte nogle lysstofrør på højkant inde i højttaleren. Så får de lidt ekstra power til de nederste budskab
Det lyder bare som en meget god ide...
Det lyder til at være konsensus om at 150w er for meget. Så jeg leger nu med tanken om at sætte et 20w lysstofrør i hvert hjørne. Jeg har bare det problem at jeg lille eller ingen forstand har på lyskilder, og her på færøerne eksisterer ingen forretning som sælger groudstyr. Det eneste man kan få fat i er ganske almindelige rør og lamper til badeværelset og lignende. i stedet er jeg nød til at bestille hele skidtet fra udlandet (helst Danmark), og det foregår alså ikke på den måde at man bare kan lade varen gå retur. Derfor er jeg simpelthen nød til at bestille de korrekte varer i første forsøg. Så hvis nogen derude der kan hinte mig til hvilke rør og evt. armatur jeg skal bruge til vegge og blomst, så ville jeg blive meget, meget glad. Lyskilden er min største frustration.
Jeg har ledt nettet tyndt efter lamper, men jeg bli´r bare mere forvirret for hver gang jeg prøver, fordi det ser ud til at være lige mange meninger om det som der er mennesker. Et endegyldigt svar ville være kanon.
Ville de fire lysstofrør give lige så godt et resultat som en ca. 100w hps?
Hvordan vil det påvirke plantens vækst, at lyset kommer fra siderne i stedet for fra oven, som naturen er vandt til?
Med hensyn til udluftningslarm kunne jeg sikkert lave lyddæmpere til både ind- og ud siden, og evt. skaffe støjsvage vifter om det skulle være nødvendigt. Det er jeg ikke specielt bekymret om.
Jeg ved at man ikke må linke her inde, men er det på nogen måde muligt at på en eller anden måde at få nogen links til gro-forhandlere i Danmark. Måske som privat besked? Det er ikke særligt nemt at finde på nettet, og tro mig, jeg har brugt mange timer på at lede

Det er til et velgørende formål

Citat:
Hvis du anvender et ebb'n Flow system, så er en luftpumpe unødvendig.
Jeg kender godt det system. Er ebb´n´flow til at foretrække frem for drip system?
Citat:
Og så vil jeg anbefale du dropper kulfilteret og i stedet får fat i sådan en "ionizer" eller lign. Har ikke selv erfaring med dem, men har hørt gode ting om dem, specielt til formål som dit.
Det skal jeg lige se nærmere på. umiddelbart lyder det som et ukendt territorie. Jeg har også lige betalt 800 bobs for de kulfiltre

Citat:
og så tror jeg 15 cm for dit hydrosystem er for lidt, du skal nok nærmere regne med 30-40cm, da du jo også skal have plads til reservoir og potten din plante skal være i.
Ja det har du nok ret i. Men så har planten kun ca. 70cm at vokse i. Er det nok til at dyrke en kvalitets plante som gi´r rimelige mængder fra sig på relativt kort tid?
Når det kommer til at vælge frø-sort til mit formål, får jeg nok brug for hjælp. Lowryder måske? Men det bliver ikke aktuelt før om et par uger.
Nu da jeg er så godt i gang, har jeg lige et par spørgsmål mere.
Tror i på at ideen med højttaleren kommer til at virke i praksis? Jeg er klar over at det her virker totalt overdrevet og hjernedødt nu da jeg kun skal have en plante, men jeg har ingen andre muligheder at skaffe skunk. Så jeg har en ret seriøs ingangsvinkel.
jeg er klar over at i er pisse trætte af det her spørgsmål, men jeg aner ikke hvordan jeg ellers skal komme frem til et svar. Hvor mange gram tørvækt mener i jeg realistisk set kan få ud af det her setup?
Hvis jeg får under 10 gram så må jeg overveje om det kan betale sig.
Hvat Kan jeg evt. gøre for at booste produktionen?
Venlig hilsen Lavamadurin