Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 16:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Alle sammen herinde. :peace:
Jeg selv og en ven har for nylig eksperimenteret med nogle frø som vi fandt i en pose med skunk/pot i (altså ukendt sort). Vi har ikke læst noget specielt for at komme i gang og det bærer projektet nok præg af. Men Vi vil alligevel høre folk om de vil vurdere vores projekt og om de har nogle gode råd til det.

Først lidt om projektet:
1) Planterne fik en lidt hård start i min gamle lejlighed og en flytning som resulterede i en weekend i en kasse gjorde det ikke bedre, men så har vi lavet et growskab i den nye residens.
2) Først havde vi to planter, men den ene var en han så ham dræbte jeg for en uge siden (så hunnen har fået dobbelt op på sit nok lige ringe lys)
3) Nu står hunnen tilbage og jeg er bekymret for flere ting:
- Er hun ikke tæt nok i sine skud?
- Er lyste godt nok til hende nu og kan det bruges under blomstring?
- Hvordan og hvornår med beskæring?
- Hvordan og hvornår med blomstring?
- Hvordan og hvornår med høst?

Men her lige et par billeder til at se på sagerne:

1) Den spæde start som spinkel plante på gulvet i den gamle lejlighed:
http://i1226.photobucket.com/albums/ee420/BHBDK/1.png
2) Første dag i det nye hjem med afdøde bror (t.v.) og uden sølvpapir:
http://i1226.photobucket.com/albums/ee420/BHBDK/2.png
3) Øverste del af planten i dag ved 16-tiden:
http://i1226.photobucket.com/albums/ee420/BHBDK/3.png
4) Midterste del af planten i dag ved 16-tiden:
http://i1226.photobucket.com/albums/ee420/BHBDK/4.png
5) Hele planten i dag ved 16-tiden:
http://i1226.photobucket.com/albums/ee420/BHBDK/5.png
6) Endnu et billede af toppen i dag ved 16-tiden:
http://i1226.photobucket.com/albums/ee420/BHBDK/6.png

Vi har læst mig til at hvid maling er dobbelt op i forhold til sølvpapir. Noget af mit skab er hvidt - resten får jeg via sølvpapir. Vores samlede effekt taget i betragtning har jeg svært ved at tro på hotspots. Vi har nemlig kun to pærer. De er begge 9 watt og 65 mA. Normalt er der ikke mere end 2 cm mellem topskud og pære. Den anden pære lyser ind fra siden nu - da alle bladene vel skal have lidt lys? Jeg er bekymret for at planterne på grund af for lidt lys har strukket sig mere end hvad godt er. Noget andet jeg bidder mærke i her inde er at folk kører cyklusser/intervaller mht. lys. Vores interval vil i så fald kunne kaldes 24/24. Jeg tror at pærerne er det i kalder for CFL. Det er i hvert fald sparepærer. Altså en samlet effekt på 18 W. Hvad angår farvekode, lumen, Kelvin og hvad der ellers snakkes om så ved jeg ikke hvad de er... :(

Som udluftning har vi skabet til at stå åbent lidt i løbet af dagen.

Vi har normal pottemuld og har ikke brugt gødning - kun vand :P

Planten er i øvrigt 39 cm høj og vist ca. spiret i starten af december. :whogives:

Det vil altså sige at det hele er meget simpelt og i denne omgang ønsker vi at holde det sådan. Vi har nogle frø fra Amsterdam som skulle være pænt syge - dem bygger vi måske en bedre setup til og køber gerne lidt udstyr for at få det optimale ud af dem. (Men det bliver ikke aktuelt endnu - så det venter vi med).

Men det vi altså spørger om er hvad næste skridt i denne første gangs proces er? Skal vi toppe dem og vente med blomstring eller skal vi sætte dem i blomst, få høstet, tørret og røget?

Jeg tager gerne imod[color=#FF0000] ris, ros og gode råd til at komme videre med et mere optimalt setup
(dog til lav budget).

Endvidere vil jeg gerne høre hvor slemt lugtgener ved dyrkning kan blive. skabet står i min et værelses og som sagt er der ikke noget speciel udluftning, men hvis der var det ville det også være den samme luft som ellers der kom til at lugte da der ikke er noget forbindelse til andet ventilationssystem.

[/color]
Med venlige hilsner og ønske om godt feedback :gud:
Mr. Green :cheers:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis i overhovedet vil i gang med at høste, bliver i nød til at smide lidt penge i.
I skal have noget gødning. Nok også større potter, samt bedre jord/blanding. (Søg efter jordblanding)
Derud over skal i have fat i en større pære. Køb en min. 110 CFL, eller endnu bedre en 250 w HPS, og ventilation. Evt. også et carbon filter, hvis lugt kan blive et problem.
Hvis i ikke får købt en større pære, noget gødning og nok også nogle større potter, skal i slet ikke regne med at jeres plante er i live til den er høstklar.
Med hensyn til sølvpapir som refleksions materiale. Lad vær'! Det reflekter varme og ikke lys. Hvid maling er meget bedre.

Senest rettet af Rellek 13 jan 2011 13:48, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Citat:
1½ måned gammel grower - søger feedback.

De bliver da også yngre og yngre.....

Junior medlem

Rellek skrev:
Hvis i overhovedet vil i gang med at høste, bliver i nød til at smide lidt penge i.
I skal have noget gødning. Nok også større potter, samt bedre jord/blanding. (Søg efter jordblanding)
Derud over skal i have fat i en større pære. Køb en min. 110 CFL, eller endnu bedre en 250 w HPS, og ventilation. Evt. også et carbon filter, hvis lugt kan blive et problem.
Hvis i ikke får købt en større pære, noget gødning og nok også nogle større potter, skal i slet ikke regne med at jeres plante er i live til den er høstklar.
Med hensyn til sølvpapir som refleksions materiale. Lad vær'! Det reflekter varme og ikke lys. Hvid maling er meget bedre.

Tak!

Nu har jeg læst lidt videre. Efter hvad jeg kan se skal jeg skaffe:

1) Større potter/spande
2) Leca og jord (30 % leca og 70 % jord)
3) Gødning... Men hvilken? Findes der en allrounder?
4) Bedre lys... 110 w CFL - hvad med to af sådan nogen? Det er vel bare dem du kan købe i Brugesen - ikke? 250 w HPS - er der så ikke brandfare?

- Ventilator og kulfilter må blive til næste gang vi forsøger os.
- Okay jeg fjerne sølvpapiret i dag

Ellers tusind tak for hjælpen! Jeg vender nok tilbage med billeder og nye spørgsmål en anden gang når jeg lige får rettet op på det her:D

Junior medlem

Kaktus Klausen skrev:
Citat:
1½ måned gammel grower - søger feedback.

De bliver da også yngre og yngre.....

LOL! :mrgreen:

Medlem

Du kan ikke købe 110 watt cfls i brugsen. Det største antal watt jeg kender til man kan købe i butikkerne er 30 watt. Jeg har købt min i Harald Nyborg og de fungerede fint til at gro Lowryders, men til din "normal" størrelse plante vil jeg anbefale at købe noget bedre lys. Må ikke linke til forhandlere, men sender dig lige en pm. Ang. gødning kan man vist godt bruge den grønne substral som man kan købe i Bilka og til flowering skal du have fat i noget fra nettet. Jeg brugte Bio-Bizz Bio Bloom som er organisk blomstergødning beregnet til formålet.

Men ja, fjern sølvpapiret og mal hvidt og ventilation skal du have under alle omstændigheder. Det er nok med en bordventilator som kører konstant ind på planten. Jeg havde bare mit skab til at stå åbent 24/7 og så en bordventilator til at blæse ind på, det var nok :)

Medlem

- Det der er da en han ? xD ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]