Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 04:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: byen
Hey alle glade rygere derude, godt nytår og alt det der!
Skriver fra et biblotek da jeg pt. ikke har nogen computer derhjemme, derfor orker jeg ærlig talt ikke at kikke forummet igennem for svar på nuværende tidspunkt, dog har jeg besluttet mig for da jeg som sagt ikke har en computer lige for tiden, at det ville være et perfekt tidspunkt at få mit grow igang. :whogives:
Jeg har tænkt mig at bygge et "skab" selv så det passer i størrelsen osv.

Anyway her kommer nogle spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på.
1: Hvor stort burde jeg bygge skabet? skal ikke have meget mere end 3 til max 5 planter. (Højden er underordnet da jeg kan bygge skabet så højt som loftet, men bredden og længden er jeg usikker på hvor stor det skal være, da både varme fra lampen kræver at lampen er placeret et stykke væk fra planterne ALL TIME. derudover skal der også være plads til et kulfilter (Regner med at man placere sådan et i bunden, men ved ærlig talt intet mere end at de fylder af helvedes til!)
2: Har overvejet at sætte mylar papir på indersiden af skabet for at få mest muligt ud af lampen, er der nogle der har gode erfaringer me det?
3: Hvordan skal jeg placere kulfilteret i forhold til planterne? skal de stå i samme skab eller virker det også hvis jeg sætter den ved siden af skabet?? (kan slet ikke forstår det der kulfilter men det er vigtigt at der ikke kommer til at lugte for meget! XD)

ps. hvis det er nødvendigt med information vedr. lampen i forhold til hvor højt skabet burde være, så skriver jeg det lige senere, dette er pt. ikke muligt da jeg sidder på et biblotek!

Pps. Great Honor awaits he who wisely answer my questions, wtf har bare brug for hjælp da jeg er 98% rookie på området :gud:

Medlem

comon ikke 1 ud af 100 der kan give et svar på 3 simple sprøgsmål?

1 hvor stort burde jeg bygge mit grow skab
2. nogen der har gode eferinger med mylar papir
3. hvordan virker et aktivt kulfilter og hvor skal jeg placere det i forhold til planterne??? Help

Insane psychedelia user!

C'mon. kan du ikke finde ud af at google, kigge på http://www.dcfonline.dk eller de 1000andre sites som omhandler hjemmedyrkning...
Du skriver selv du er doven, og ikke gider kigge forum igennem. Måske andre har det på samme måde med spørgsmål som er nemme selv at finde svar på. :)

Moderator
Brugeravatar

1:
Det kommer an på hvilken belysning du vælger.
2:
Ja mylar virker ganske fint, og reflektere ~10 % mere lys en mat hvid maling.
3:
Kulfilter skal helst placeres i toppen (varmt luft søger op af) og inde i teltet så udsugningen suger igennem kulfilteret, ikke puster ind i det.

Medlem

tak for hjælpen :) angående min beløsning så står der son t argo 400 på pæren så går ud fra de er 400 W og hvis jeg ikke tager meget fejl så har jeg sæt den i en CLF reflektor :) kan ikke finde pakken til pæren (må være blevet væk i flytte rodet XC) Men anyway grunden til jeg er så desperat efter en størrelse på skabet er fordi det lykkedes mig at dræbe min tidligere pyoto kaktus XD da jeg tænkte at den umuligt kunne få for meget lys i min tidligere lejlighed... og ville være dybt ulykelig hvis det samme skete ved mine planter.

Anyway tak Bsmann for det gode svar ;) hvis der er andre der kender noget til pæren og har et godt råd til størrelsen på et skab så ville jeg være dybt taknemmelig og klar til at gå igang i næste uge :DDD

Moderator
Brugeravatar

Det er en HPS pærer, og du vil ganske fint kunne belyse omkring 1,2*1,2 meter. Jeg vil umiddelbart råder dig til at have mere end 3-5 planter på den plads, alternativt bruge SCROG metoden til at bredde få planter ud på det relativt store areal du kan belyse, men det tager så dét længere at fylde nettet 70-80% ud i veggetationsperioden.
Hvis det i øvrigt er en E40 fatning i din CFL reflektor (som jeg går ud fra), så kan du fint bruge den, men du skal stadig have en ballast imellem fatning og el-nettet.

Medlem

har ballast og tror jeg er klar til at gå igang nu mange tak for hjælpen :))) virkelig nice thumps up

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]