Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
bannet
Brugeravatar

Hej psy :D

JEG ER NYBEGYNDER!!
Jeg har nu været igang i knap tre-fire måneder, hvor jeg har læst på diverse steder(hjemmesider) om udegrow, det såkaldte guerilla-grow.
Jeg har fået utrolig meget viden omkring det at gro udendørs, men jeg har stadig et par spørgsmål, ting jeg ikke har kunne finde på nettet, eller hvor det ikke har været til at forstå.

(Projektet er sammen med en ven)
Jeg har tænkt mig at så 15 frø, hvor 12 af dem kommer til at være feminiseret, 3 stk. Lowryders#2 F1, 4. stk. Special Kush#1(feminiseret), 4 stk. Special Queen #1(feminiseret) og 4 stk. Royal Moby (feminiseret). 11 planter skal direkte i jorden, hvor de sidste 4(en af hver) kommer til at være i potter. Jeg har valgt dette da jeg vil prøve at se om der er forskel/om det er lettere/større eller mindre yield på planterne, fra jord til potter.

Planen er at jeg får købt en sæk Bio Bizz - All Mix 50L, som jeg blander i jorden, samt hønse møg eller andet organisk gødning, en uge før jeg planter frø'ene(spirer). er 50L nok at blande i jorden til 11 planter?

De sidste fire der skal være i potter, har jeg tænkt på at købe fire 7L's potter (er dette stort nok?) hvor der kommer til at være en blanding af 75% Pottemuld og 25% Leca i (er dette fint nok?) Og som de andre, de kommer direkte i potterne efter spiring (fint nok eller?)

Spørgsmål(ene) :
1. Er 50L Bio Bizz - All Mix, nok til 11 planter?
2. Hvor meget gødning skal hver plante ca have pr. gang inden blomstringsfasen? (Er det nok med 5L BioGrow?)
3. Hvor meget BioBloom skal der til i blomstringsfasen? (Er det fint nok at flushe 2 uger før høst?) (Er det nok med 5L BioBloom?)
4. Er det fint med fire 7L's potter, til de 4 der skal i potter? (Er det godt nok med en blanding af 75% Pottemuld og 25% Leca?)
5. Er det okay hvis jeg kommer frø'ene(spirerne) direkte i jorden og potterne?

Og til sidst, hvis der er nogle der kender til eller har erfaring med disse planter, er i meget velkommen til at give rettelser(til min plan) og billeder :)

Håber i har tid og lyst til at læse dette igennem og svare på mine spørgsmål.

Må fred og glæde være med jer.

bannet
Brugeravatar

Ingen hjælp at hente? :(

Junior medlem

Ny har jeg ingen praktisk erfaring men har dog læst lidt mere på tingene end du har. Ik for at være smart eller noget :)

1. du vil blande en all-mix i jorden til dine udendørs planter?
Det kan du godt, men prøv med noget dolomitkalk og hestemøg, og så sørg for at vende det godt rundt, og grav godt og dybt ned.
2. Der er forskellige skemaer, men 5L er sku meget.. De første 3-4 uger skal de ikke ha gødning, og resten af tiden hvertfald med indendørsplanter skal de kun ha ca 1-2 blandet op med 5-10 liter vand, (kan ik huske det præcise, men det er bare for at vise det ikke er meget der skal til, og så husk når du starter med at gøde så start på kvart styrke, og så stille og roligt stiger du op til den anbefalede mængde.
3. kig på spørgsmål 2.
4. Det er "fint nok" med 7 L potter, men du siger de skal stå udenfor? Det er sku ikke nok, smid dem gerne i 20-25 Liter, det er mere optimalt, hvis de ryger i små potter så vokser de ikke ligeså meget. Så nej, hvis de står ude så skal du højere op i pottesize.
5. Det er bedst at plante planterne når de har fået 3-5 sæt blade, fordi så klarer de sig bedre, og du skal huske på når du planter dine spirer så skal det ikke være nede i en "all mix" De kan ikke tåle gødet jord, så smid dem ned i en så/priklejord, det er meget vigtigt.
Spir dem i små potter, og så smid dem over i jorden når de er ca 4 uger gamle. :)

Held og lykke ;) Skal også selv igang med mit første grow snart.

bannet
Brugeravatar

Mange tak for hjælpen, man skal jo lære noget hver dag ;)

1. Ja, det havde jeg tænkt mig, for at blande den almindelige jord med All-Mix, for at gøre jorden bedre(bare en tanke jeg fik).
Dolomitkalk, er det de piller man kan købe i håndkøb, som fører mere kalk til kroppen?
2. Det lyder godt, jeg tænkte også at 5L lød af meget til 15 planter. Ca. 1-2 hvad? Liter? Hvis jeg køber 3L gro gødning, vil de få ca. 0.2 mL under hele forløbet, og 3L Bloom gødning, vil det også give ca. 0.2 mL.
Hvad mener du med at jeg skal starte med at gøde på kvart stykke? Og stille og roligt stiger op til den anbefalende mængde?
3. Tjek ;)
4. Super, dette svar er jeg rigtig glad for. Jeg har 18L potter til rådighed, er den størelse god nok?
5. Oh okay. Så hvis jeg køber 15 store plastik krus(dem til øl, sodavand, osv.) og har dem der i, i ca. 4 uger, og derefter planter dem over i All-Mix/Almindelig jord, så ville det være super? eller hvordan?

Tusind, tusind tak! Held og lykke til dig også! ;)

Junior medlem

Det jeg mener med dosering på gødningen er:
Hvis der står på flasken at du skal give dem fx 2 ml om ugen, så starter du med at give dem 0.5 ml første gang du gøder, og 2 uger frem. Og så giver du dem 1ml i en uge eller to, og så ender du med at give dem 2 ml til sidst.
Er du med nu? Husk de tal jeg skriver er kun et eksempel!
Og nej dolomitkalk fås i sække, du kan få dem i plantemarked eller byggemarked. Hvis der er en rideskole eller gård i nærheden så tag derned med en sæk og få noget hestemøg. Så rod det rundt i jorden altsammen og lad det stå i noget tid, og hvis ik det regner så vand det noget tid inden du smidder dine planter ned i.
Ja det er fint nok med ølkrus, øl og sodavandsdåser kan også bruges, dog skal du lige skære toppen af, og når du skal plante dem skærer du bare dåsen langs siden og tager planten op og smækker den i jorden :)

bannet
Brugeravatar

Jeg er helt med.
Så kort sagt, jeg skal ikke gøde med 2mL på en gang, hvis det er det der står som anbefalet om ugen, eller hvad? :)
Hvis jeg ikke har adgang til en gård eller rideskole, er der andre ting jeg evt. kunne bruge? så som hønsemøg, hundelort? :)

Junior medlem

hønsemøg kan bruges ja, men ved sku ikke lige med hundelort, tror jeg ikke man kan anbefale.
Men Hvis der står gød med 2 ml om ugen, så gøder du med mindre end 2 ml om ugen de første par uger, og bagefter gøder du så med de 2 ml..
Det kan ik være så svært at forstå, du starter lavt og stiger stille go roligt op til den anbefalede mængde.

bannet
Brugeravatar

Slap af! Skaf dig af med den attitude brormand. Jeg spurgte pænt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]