Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej håber på en her vil hjælpe mig jeg har mit grow skab som har stået i blomst i lidt over 2 måneder nu og jeg har læst en del om høst men kan ikke finde mit svar jeg har købt sådan en tl at zoome ind og se krystallerne og de er sådan mælkehvide ingen af dem er brune og har aldrig set dem brune på tidligere høst er det når man bare kigger normalt på topskudet så kan man se der er noget på den der er blevet brunt håber en vil hjælpe mig med at finde tiden til at høste tror nemlig det er nu her

og godt nytår

Moderator
Brugeravatar

Billede
Brugbare Skemaer

Man kan ikke se trichom farven med det blotte øje.

Junior medlem

ja lige præcis sådan det ser ud i den der zoom jeg har købt alt i alt ligner det den nederste der er i hvert i fald ingen brune men syntes den har haft den mælke hvide farve længe og kan ikk rigtigt se noget forskel men der er ikke nogen af dem der er begyndt at blive brune eller rav farve

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
citat dcf
Høstes planten mens harpiksen er helt klar, vil oplevelsen af at ryge planten som regel være temmelig mild, opfriskende og meget lidt fysisk (dvs. ikke så trættende/sløvende). Dette skyldes formodentligt at meget lidt af THCen er degeneret til CBD, CBN og andre cannabinoider.

- Men du skal ikke høste for tidligt. Gør du det, vil indholdet af THC i det hele taget nemlig være for lavt, og så får du jo ikke så meget ud af det hele.

Det bedste er efter min mening at vendte til omkring 30-50% af harpiksen er blevet mælkefarvet. Her har planten nået topniveauet for THC produktion, og der er stadig et minimalt indhold af de øvrige cannabinoider. Oplevelsen af at ryge planter høstet på dette tidspunkt vil som regel være den klassisk "blive høj, glad og lidt småfjollet", og samtidig har planten også maksimalt psykoaktivt potentiale, hvis du nu skulle være en af de mennesker der nyder bare at ryge lidt, og så sidde og tænke over tingene eller foretage dig noget andet kreativt.

Nogle mennesker foretrækker imidlertid den onde stener-ryger, og hvis du er en af dem, så skal du vente med at høste planterne til harpiksen begynder at blive rødbrun. Det er det sidste stadium, så du skal selvfølgeligt samtidig være opmærksom på at planten i det hele taget ikke bliver for gammel og begynder at visne. Jeg anbefaler at høste når 20-30% er blevet røde, men du kan vente længere hvis du tør. Prøv dig frem.
Jeg er ikke selv så meget for denne mere bedøvende, trættende type røg, så jeg høster altid selv inden det når at komme så vidt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]