Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 07:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey alle, jeg er ret ny, ny på nettet og ny med cannabis. Har plantet 4 frø. Har hørt at der er jackpot ved en hunplante!

Så det er selvfølgelig sådan en jeg går efter.

Har lige taget dette billede, tror desværre 3 af dem er han og skal brændes men tror at der heldigvis er 1 hun. Jeg tror at det er plante nr 2.

Hvad siger I godt folkes?

Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Er det en joke det her?

De får ALT FOR LIDT LYS sådan som de strækker sig. Det jo helt vildt. Du får aldrig planter ud af det projekt andet end du får masser af lys på dem ASAP :( Ingen kan se køn så tidligt ;)

Medlem

Geografisk sted: JyllAnd
Det må være en joke. Det ser ud til, at de står under en 40 watt glødepære fra Brugsen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Læs den her guide: http://dcfonline.dk/cf/

Gør det fra ende til anden. Gerne flere gange og prøv at følg med den når du prøver igen. Dit nuværende projekt tror jeg ligeså godt du kan droppe. De har i hvert fald fået en forfærdelig start. Du har en del du skal forstå før at du vil kunne gro. Undskyld vi siger det så hårdt men du troede at du kunne vide noget om han og hun i det her stadie. Det er helt umuligt. Måske kan man undersøge sådan noget, det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

lol :D

Moderator
Brugeravatar

Enig med de andre.

Hvis det har været dyre/interessante frø, kan de stadig redes. Plant du bare dem om, så jordniveauet kommer op til kimbladene (de to første ovale blade, som ikke ligner hampe-blade). "Stammen" i det tidlige stadige er i høj grad opbygget af udifferentierede celler, og du vil kunne få rodudbredelse herudfra. Dernæst skal der noget ordentlig lys over dem (alt kan ikke bruges, start med at læs CF-guiden som jack foreslår, under lys), og noget vind/ventilation omkring planterne.

Junior medlem
Brugeravatar

Gu det da ej en joke så havde jeg nok lavet en :wink: smiley - det er jo et væddemål...

Men ingen har jo rigtigt valgt en plante, udover mig som har valgt nr 2.

- Jeg kan ikke lide at de strækker sig sådan... - De må ikke blive så høje, og den art jeg har er den høje der.

Forklar mig så, - hvad sker der når de har strukket sig så langt som de nu kan? (til pærens glas)

Apropos guides, så gider jeg ikke læse flere, har læst et utal og det er nok nu. Har gjort det som stod, fået frøene til at spire, ned i potten med dem, og vente.

- Planterne står på nogle papkasser som jeg lige tog ned, før jeg tog billedet, for sammenligningens skyld, så de er mere tæt på lyset end på billedet. Jeg kører med en 18/6 cyklus. Men ude i landsbyen siger nogen at man kan kønsbestemme på dette stadie ved at skifte til 12/12 cyklus. En anden tosse siger at hunplanter vokser langsommere, - som min nr. 2 - den er også mere "blød" i bladene...

Men pls slap af med dis og fortæl kort og roligt jeres mening.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvad har overskriften med tråden at gøre? Er jeg den eneste der ikke kan se sammenhængen?

Edit:
Ren nysgerrighed, hvor mange watt er pæren på?

Junior medlem
Brugeravatar

Ok bisman smølf, at stammen før kim frøene kan sætte rødder, - det vidste jeg ikke...

Men jeg har da bare tænkt at lade dem stå der indtil jeg kan se hvad køn de er... - Men omplantning ville så være bedre okay okay :D

- De frø har kostet mig en formue - jeg har ingen penge til resten af måneden, så selvfølgelig skal de reddes. - Men hvor er de i fare?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
"Jeg kører med en 18/6 cyklus. Men ude i landsbyen siger nogen at man kan kønsbestemme på dette stadie ved at skifte til 12/12 cyklus."

:sucks: Det er sq en joke :lol:

Senest rettet af MarLove 18 nov 2010 21:50, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Obama - nej, jeg tror at jeg er den eneste som har forstået hvad tråden egentlig går ud på... - Men der er kommet nogle sideemner.

- Pæren er 24w x 2

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det er SLET IKKE nok!
Du har købt frø forgæves, for hvis du har brugt alle lommepengene på at købe frøene, og nu hverken har råd til en ordenlig lampe eller andet nødvendigt udstyr så får du sgu ikke meget ud af frøene.

Tillykke med at det er lykkedes dig at spire 4 frø, næste år kan du så forspire indenfor og smide dem udenfor. For med 2x24W så kommer du sgu ingen vegne :lol:

Senest rettet af Obama 18 nov 2010 21:54, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Hov, det skal lige nævnes at plante 1, 3 & 4 er "sænket" ned til jorden med metaltråd... Mens nr 2 gror sit eget tempo. (alle 4 spirrede samtidigt)

Junior medlem
Brugeravatar

Okay, nu er det jo lige før at jeg bliver ked af det...

- Indendørs dyrkning kan jo lade sig gøre...

Obama - hvorfor ikke nok? Er det ikke blot et spørgsmål om tid? - De står jo i et skab, og får jo kun lys af de pærer de får, og de vokser da.

Mannos! - Altså, jeg kan sgu da ikke havde misforstået alle de guides så meget

Moderator
Brugeravatar

@lysbamsen
De er i fare for at bukke sammen under deres egen (beskedne) vægt, sådan som de fleste af dine planter har, knækker de, især nu de er så tynde, så ryger forbindelsen til rødderne, og dine små planter er døde. Ellers er de bare i farer for at blive nogle spinkle møg-planter med alt for lang node afstand. :)

Er det CFL/sparepærer du har dem under? Hvis ellers de er i rette spektrum, farvekode 827-865, så burde de bare skulle tættere på planterne, for at undgå stræk, og så ellers følge mine råd fra før, og så skulle de faktisk være nogenlunde igen.

Junior medlem
Brugeravatar

Ja smølf det er sparepærer.

Ja de andre altså bare ikke nr 2 sprang lynhurtigt op så jeg supportede dem, men valgte så den low stress gro, - skal kimmet også der lige under jorden, eller er de stænger så avanceret hehe at de også optager "sollys"?

Men vil sætte de 3 ned under jord så... må vi ser hvad der sker med nr 2 - den opfører sig anderledes end de andre anyway...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Flytter den lige over i dyrkningsforum og ændrer overskiften for dig.

Moderator
Brugeravatar

Alt op til de to ovale blade, der kom først (kimbladene) kan dækkes med jord. Før "stammen" bliver grøn, fotosyntesere den ikke. :)

LST er en udemærket metode, helt bestemt, men strækningsvækst under kimbladene er ikke LST; men udtryk for lysmangel og mangel på vind.

Junior medlem
Brugeravatar

Aha, okay smølf

Tak Kaktus K

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Potter må altså ikke være gennemsigtige, og keramik potter er ikke særlig velegnede heller.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]