Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Sidder i andre også og trimmer mug fra i stor stil lige nu? Der er dælme træls at miste så meget af sin høst til en skide svamp.

(Og btw, hvorfor virker IRC'en ikke?)

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
yup :/ det må have været den våde august måned...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hell yeah, august var superdårlig for høsten...

Medlem

Geografisk sted: København
Vi har noget tilfælles ;'(
Får man endelig nogle af de ''stoffer'' fra muggen med, hvis man trækker nol på det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En af mine kammeraters høst på 75 gram pot og skunk, skulle vi trække nol på tidligere i aftes, (Også pga. mug.) men det endte med alt lightergassen blev blæst ud på fliserne, pga. for meget overtryk i flasken, og for hurtig åbning.. Klisteret fliser.. Great, 75 gram bye bye..
Har sgu ondt af ham!
(Ved ikke om mug bliver fjernet ved at trække nol. Vi gjorde det bare, for han ikke skulle have 75 gram halv-muggent pot/skunk til at ligge. Og så senere finde ud af, om det var sikkert at ryge.)

Medlem

Jeg sender din ven en tanke, jeg ville godt nok blive adfærdsvanskelig hvis det var mig hehe.
men ja, så er det bedre end at smide det ud, jeg har også en smule muggen skunk, jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre ved det, jeg tør ikke tage chancen hvis man får de ''giftige'' stoffer med.

Junior medlem
Brugeravatar

Rellek refere til min høst, og jeg sidder nu tilbage med noget nol, der er trukket på mine ''mug-planter''. Muggen der dannes på planten hedder Aspergillus fumigatus. Som dog er den svamp der breder mest infektion hos mennesker. Vil citere:

''Aspergillus fumigatus forårsager infektion hos mennesker oftere end nogen anden Aspergillus arter. Folk, der håndterer eller som er udsat i udstrakt grad til Aspergillus fumigatus udvikler ofte en overfølsomhed over for det, således at de udvikler alvorlige allergiske reaktioner over for formen.

Aspergillus fumigatus findes ofte vokser i forrådnede organiske materiale. Af alle de Aspergillus arter er Aspergillus fumigatus de mest tolerante overfor temperaturen og kan vokse i miljøer mellem 20 grader celsius og op til 55 grader Celsius.''

Så ud fra dette kan vi jo konstatere at den sagents kan leve i en menneskekrop, der vi har 37.5 grader i kroppen.
Svampen indeholder aflatoxin, en meget potent kræftfremkaldende.

Men vi alle i vor daligdag indånder flere hundere svampespore. Infektion finder sted hos folk der indånder overdrevet mange svampespore, fx hvis man har det i huset, eller at man har et svagt imunforsvar.

Aspergillus Fumigatus, kunne som sagt vokse i op til 55 grader, men bliver dræbt ved 70 grader. Da jeg først har taget nol på det, via lightergas, som har en noget lavere temperatur end 20 grader og derefter tilføjer lidt varme, siger min logik mig at det kunne godt lades sig gøre at ryge mit nol.

Men ved ikke hvor lang tid det skal have for at dør ? Så derved er min logik ikke nødvendighvis fornuft.

Kilder// http://blackmold.awardspace.com/da/aspergillus.html & http://en.wikipedia.org/wiki/Aspergillus_fumigatus

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Puha, den lyder giftig :-( Jeg havde fat i min astmaspray da jeg sad og trimmede i eftermiddags og det er ellers sjældent det sker.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Problemet er jo ikke svampen i sig selv, men som du selv er inde på, så danner den giftstoffer, og det er dem, man skal være paranoid over... Kan nu ikke finde nogen info om, at den fumigatus danner aflatoxin, men generelt er mugsvampe kendt for at danne nogle rigtig nasty giftstoffer.
Personligt er jeg ikke så rygelysten, at jeg kunne finde på at løbe risikoen, så jeg fjerne lidt ekstra plante inden indtag, og smider det mugne ud, selvom det er lidt sørgeligt...

Medlem

Mange tak totti, tror du/i det vil nedbryde de giftige stoffer at ligge det i fryseren i et par dage efter man har trukket nol på det?.

har lige været ude på nogle af mine gorilla spots, der er gået mug i meget af det :(

Junior medlem
Brugeravatar

Det tror jeg ja :) Men hvad jeg siger er somsagt ikke ens betydning med fornuft :D
Jeg røg igår en smøg med mit nol, (havde to, og røg den med mindst) Blev ikke besynderligt skæv.

For 14 dage siden røg jeg et skud, der var lidt mug på ( Har først tænkt efter at det var mug ) men har siden der haft en hoste. Mulighvis bare fordi jeg ryger en del smøger og joints. Men det blev bare tørret i ovnen, så kan godt ske at svampesporene har givet mig en ordenlig hoste :)

At ligge det i fryseren tror jeg ville være en rigtig god ide :) Hvis man nu skal ryge det tror jeg man skal læne sig op af min teori. Dog er det kun end terori, da jeg ikke ved hvor hurtigt svampesporene dør, når udsættes for kulde eller varme. Ved bare det kan leve i 20 - 55 grader og dør ved 70. Men om de dør med det samme ved 70 ved jeg ikke :)

Men jeg tænder min anden nol smøg nu ( med en del mere nol, end den første)

Tænk på at, er det farligt, så betaler man først prisen senere :)

Edit/ Som du siger noname er det ikke svampen men giftstofferne der er farlige. Derfor er det heller ikke nok at hvis man vil undgå sporende at smide muggen ud, da det kun er toppen af is-bjerget. Svampe sporene er meget mere udbredt end det bare infekteret (muggen som vi ser den) sted på planten.

Moderator
Brugeravatar

Hold nu op med at give så dårlige råd! Det er ikke nødvendigvis svampesporerne I skal være bange for, men derimod de giftstoffer, som svampen danner. Og de går IKKE i stykker af at blive frosset ned! Molekyler holder sig bedre i nedfrossen tilstand, og svampesporer overlever i øvrigt også nedfrysning. Så lad være med at gætte, når det gælder folks helbred...

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er ikke kommet med noget somhelts råd. Har læst mig frem til en masse og søger en af/bekræftelse af det :)
Og det kom du med der. Great :)

Har ikke opforderet andre til at ryge muggen det ene eller det andet :)
Har tværtimod sagt at folk skal holde sige kritisk fordi jeg bar har læst en del.

Medlem

Jeg siger i hvert fald tak for begge jeres råd, jeg har klippet alt muggen af, så trækker jeg nol på det, og varme behandler det nok på en eller anden måde for at være safty.

Men Totti, tror du det skyldtes muggen, eller bare al den røg? for bubber har jo også haft astma sprayen fremme.
Men der kunne vel være andre slags svampe/mug som ikke er ''skadelige'' for helbredet, som det også kunne være?
For hvis det er en omtalte Aspergillus fumigatus, så tør jeg sgu ikke at gå på kompromis med helbredet.

Beklager jeg stjæler din tropic Bubber.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har åbenbart været heldig. Har fundet et enkelt skud med mug (måske 1-2 gram) ud af 200-400 gram (har ikke vejet det men der i hvert fald massere til eget forbrug og det skal ikke sælges.)

Moderator
Brugeravatar

@MFS: Tjo, men det kunne jo også være en endnu værre svamp end A. fumigatus ;) Og varmebandling vil ikke hjælpe på giftstofferne, kun på svampesporerne...

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Mig og en ven har flere gange trukket gas-nol på muggent pot og efterfølgende bagt hashpebernødder af det, og der har aldrig været nogen som helst problemer. Det kan ikke udelukkes at der er en lille rest mug-toxiner tilbage i det færdige produkt, men tvivler på at det gør nogen forskel i forhold til det man i forvejen får gennem den normale kost.

Junior medlem
Brugeravatar

Altså jeg røg igen igår noget nol. Og der var ikke en forfærring af min hoste. Så jeg tror næppe jeg har fået en allergi eller nogen ligende :)

Jeg TROR!!!!!! at drupe har fat i den lange ende :)

Og undskylder at i mit andet indlæg har jeg fået sagt lige lovligt mange gange svampespore, hvor der skulle have stået giftstoffer, som noname rettet mig i :)

Medlem
Brugeravatar

Totti skrev:
Aspergillus fumigatus findes ofte vokser i forrådnede organiske materiale. Af alle de Aspergillus arter er Aspergillus fumigatus de mest tolerante overfor temperaturen og kan vokse i miljøer mellem 20 grader celsius og op til 55 grader Celsius.''

Så ud fra dette kan vi jo konstatere at den sagents kan leve i en menneskekrop, der vi har 37.5 grader i kroppen.
Svampen indeholder aflatoxin, en meget potent kræftfremkaldende.

Nu kommer jeg med et semi off-topic (garanteret et mega dumt spørgsmål), så håber ikke jeg bliver slagtet:
Hvis disse svampe kan gro i kroppen, kan psilocybin-svampe så også, og hvad er effekten?

Moderator
Brugeravatar

Kort svar, nej, det kan de ikke...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]