Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

min høst i år tror jeg er ødelagt pga mug dene gang har det stået og tørrede udenfor i et lukket skur hvor der er helt mørkt dog noget luft slipper ind og dørene er blevet åbnet dagligt. hva skal man være opmærksom på vedrørende mug i blomstrings fasen og når den er høstet og tørre

håber i kan hjælpe

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tågen
Ved ikk hvor meget jeg kan hjælpe.
Men en jeg kender havde sine hængende i et skur med for høj luftfugtighed.
Han lagde dem ud i solen i et par timer så noget af fugten kom ud. Selvfølgelig inden at der var gået mug i.

Har ikke så meget erfaring på området. Har altid tørret mit indenfor, hvilket kun tar 3 dage. og så i krukke. med udluftning et par gange om ugen.

Junior medlem

3 dage mener du ikke 3 uger ?????

Medlem
Brugeravatar

Hampedyrker Newbie´n skrev:
Ved ikk hvor meget jeg kan hjælpe.
Men en jeg kender havde sine hængende i et skur med for høj luftfugtighed.
Han lagde dem ud i solen i et par timer så noget af fugten kom ud. Selvfølgelig inden at der var gået mug i.

Har ikke så meget erfaring på området. Har altid tørret mit indenfor, hvilket kun tar 3 dage. og så i krukke. med udluftning et par gange om ugen.

der er lige nogen der har diskuteret det der ret meget, og det kom så vidt jeg kan se frem til at det tager mindst 2 uger.. så 3 dage virker som om at det er når at det er i en oven :D (hæhæ)

og jeg har også erfaringer med at tørrer pot det forholdsvis vådt, og dethar givet en effekt som om at det er blevet kurret . det var faktisk bare ude i en garage over vinteren :)
Kommenter gerne :P

Medlem
Brugeravatar

Fandt li min gamle tråd frem "Mit Grow (Nebula & Hindu Kush Skunk)" og der har jeg skrevet at jeg regnede med at tørrer dem i ca. 1 uge. og det blev vidst til 5 dage. Så 3 dage er måske lige i underkanten.

Men det er godt hvis de er lidt fugtige når de kommer i krukke, så kommer der mere klorofyl ud af det. man skal bare huske at udlufte det ca hver dag.

Medlem
Brugeravatar

Niklass skrev:
min høst i år tror jeg er ødelagt pga mug dene gang har det stået og tørrede udenfor i et lukket skur hvor der er helt mørkt dog noget luft slipper ind og dørene er blevet åbnet dagligt. hva skal man være opmærksom på vedrørende mug i blomstrings fasen og når den er høstet og tørre

håber i kan hjælpe

Når du tørre det så hav et godt mellemum mellem det så evt mug ikke spreder sig for meget, og så sørg for at holde luftfugtigheden nede.
evt kan du lave nol på alt det der er lidt mug i.

Du kan også prøve at tage nogle skud der har tørret lidt og pakke ind i avis som er foldet som en kuvert og så ligge den på vandvarmeren hvis du har en. Bare mas skudet lidt så "kuverten" er lidt flad. Så kan du godt have en del liggende, rimeligt diskret. Og det tørrer godt der.

Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Luft fugtigheden har jeg hørt skal være under 50% når budsne er ved at være udviklede, men jeg har ingen praktisk erfaring på området. Med tørring ved jeg at de skal tørre i mørke og tørke i 12 dage plus, men dette er heller ikke noget jeg har hands-on erfaring med, desværre.

what is it worth - if anything at all?

Moderator
Brugeravatar

Temperatursvingninger i et relativt lukket miljø, giver også ret store udsving i relativ fugtighed, bare tænk på duggen som falder hver aften. Jeg synes det virker ret godt at tørre sine buds ved at hænge dem op med rigeligt mellemrum imellem, og så iøvrigt sørge for luftudskiftning og ikke for store temperatur og futighedsudsving

Kan ikke lige huske hvem det var, men der er en bruger herinde som skrev dette, som jeg hapsede til fremtidigt brug, på hvordan man ideelt set tørre sit stash:
Ideel temperatur er 18-24°C og en relativ fugtighed på 45-55%!
Temperatur <18°C resulterer i langsom tørring med fare for hurtig stigning luftfugtighed.
Fugtighed >80% forlænger tørretiden og øger samtidig risikoen for bud-mold.
Temp. >24°C tørrer planten for hurtigt samtidig med, at luftfugtigheden let kan passere de 50-55%.
Temp. >29°C tørrer planten så hurtigt, at smagen kan blive harsk.
Fugtighed <30-40% resulterer i for hurtig tørring og en klam "grøn" smag da klorofylen ikke når at blive nedbrudt.
Endvidere kan en hurtig tørring ende med, at smag og duft forsvinder.
Ref.: MARIJUANA Horticulture THE INDOOR/OUTDOOR MEDICAL GrowerŽs Bible.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hi-jacker lige den her tråd. Jeg står lidt med et lignende problem. For et par uger siden høstede jeg. Jeg regnede med at loftet var udemærket til at tørre hvis jeg også havde en fugtfjerner deroppe, men efter en uges (2 uger for nogen af planterne) tid blev vejret udenfor for fugtigt og jeg måtte tage dem ned og putte dem i kasser fordi der var gået mug i noget af det. Nu sidder jeg så her et par dage efter, og har lige tjekket min kasse med pot igennem og fundet mere med mug i, jeg har selvfølgelig sørget for at fjerne ikke bare muggen, men også det plantemateriale omkring den, er dette en sikker fremgangsmåde og tørrer planterne fint i kasserne hvis de bare får luft hver dag, skal lige siges, at de har nået at tørre en del, men bliver stadig lidt fugtigt når det bliver grindet.

Så vidt jeg kan forstå, er det heller ikke helt unormalt at planterne bliver næsten helt lugtfri eller lugter vådt i starten af curring perioden? Help please...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Yes, de begynder gerne at lugte helt forfærdeligt af hø (tørt græs) uden en snert at cannabis, men den gode duft vender tilbage efter nogen tid, sammen med smagen :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
nice nok, så er jeg rolig igen :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]