Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Frø
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Jeg har i de unge år dyrket pot. Dengang var det lovligt at dyrke, blot ikke at ryge :D

Frø fik man af venner, eller gemte selv. Jeg har søgt lidt på nettet og sågar fundet en på QXL der sælger frø, dog skunk, men til en pris af over 50 kr. pr frø???? Andre steder var ikke meget billigere!

Er det normal pris i dagens Danmark? jeg er fra dengang hvor man gav sådan noget væk :(

Min plan er at dyrke noget der ikke vokser for højt! Findes det? Dem vi dyrkede dengang voksdede en hel del over hækken og det dur jo ikke i dag!

jeg er bestemt ingen expert i området, dengang såede vi ca. 100 og måske 10, som var rigeligt blev til noget! Det kunne nu være hyggeligt med lidt tørrede planter på loftet til lørdagene, men jeg har ikke lyst til at give disse priser uden garanti for at det er "the real deal" og egentligt er det bare for sjov og hygge jeg vil prøve igen :)

Titel: Re: Frø
Medlem

Geografisk sted: hulen
jeg tror da nok de skal virke vis du køber nogle frø men køb auto blomstrende til at starte med :)
og jo de kan finde meget billigere :D

Medlem

jo der er 100% garanti for at de virker jeg har ihvertfald aldrig oplevet af ikke alle frø begyndte at spire

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Det er ikke tilladt at linke til forhandlere her på sitet, men der findes altså en del super dygtige, sågar professionelle avlere/frø producenter, specielt i Holland, som sælger frø. Nogle af deres frø er billige (50 - 200 kr. for måske 50 blandede frø), som giver fine fine planter, og andre frø giver helt fantastiske planter men koster op til en tusse for 10 frø f.eks.?

Det jeg mener, er at jeg tror der er sket en udvikling siden dengang du havde planter. Det er sikkert blevet mere organiseret, og man har forsket mere, og kender mere til planternes gener, som man i øvrigt har avlet professionelt i rigtig mange år.

Måske er det lidt dyrt, men taget i betragtning at et frø til 40 kr. måske ender med at give dig 100g, er det stadig en udmærket investering.
Held og lykke med det, håber du finder gnisten frem igen! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg købte 20 frø for 200 kr. I en vis frøbank. Der fulgte en bonus pose med 10 frø altså 30 frø. Jeg såede 20 af frøene og ret uheldigt blev mange af dem hanner så har nu 5 hunner ude i haven og jeg tror på et udbytte på 30-50 g per plante.

Medlem
Brugeravatar

Tak for gode svar :D . har allerede fundet nogt til priser man kan leve med. Ved ikke lige hvad autoblomstrende, men måske det betyder de ikke skal bestøves?

Medlem

nej det betyder at de går i blomst når de mener de selv er parate somregel efter 3-4 uger og når den går i blomst laver den thc :) topskud

Medlem
Brugeravatar

alexander27 skrev:
nej det betyder at de går i blomst når de mener de selv er parate somregel efter 3-4 uger og når den går i blomst laver den thc :) topskud

Oki :D Har fundet nogen der hedder "Lowryder" de ser lovende ud. Betyder Low de ikke bliver så høje? Eftersøger jo planter der ikke vokser over hækken;) Politi vejer dem jo med blade, grene og rødder :( Og så ser det jo hurtigt vildt ud!

Medlem

ja mener ikke de bliver så høje :) de skulle også være nemme for en "nybegynder" :D

Medlem
Brugeravatar

alexander27 skrev:
ja mener ikke de bliver så høje :) de skulle også være nemme for en "nybegynder" :D

Frø er jo ved at være klar til høst. Køber sådan 10 og får dem i nogle potter inde til foråret ;) Glæder mig helt og har lige det perfekte hjørne til 5-10 planter med masser af sol. Vil bruge tiden til at læse lidt op på stoffet herinde og ellers. Tak for råd ;)

Medlem

det var så lidt :) prøv at gå ind på http://community.dcfonline.dk/index.php ... file=index

der er også meget læsestof og tips råd og gode guides :)

Moderator
Brugeravatar

http://dcfonline.dk/cf/ - Også god opstartsguide. Lowrydere bliver typisk imellem 20 og 50 cm, men yielder ikke så meget, og røgen kunne sagtens være bedre imo. Vil man have sine planter til at være små, kan man begrænse rodnettet (små potter), nedbinding (SCROG, LST (søg og du skal finde)), toppe plantens øverste skud, eller bare plante ens frø senere på året, sådan de ikke får en så lang veggetations (væksts) periode.

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
http://dcfonline.dk/cf/ - Også god opstartsguide. Lowrydere bliver typisk imellem 20 og 50 cm, men yielder ikke så meget, og røgen kunne sagtens være bedre imo. Vil man have sine planter til at være små, kan man begrænse rodnettet (små potter), nedbinding (SCROG, LST (søg og du skal finde)), toppe plantens øverste skud, eller bare plante ens frø senere på året, sådan de ikke får en så lang veggetations (væksts) periode.

Havd sparker så røv? det må du vel godt sige hvis du ikke linker? ;) Pot smager sq ikke særligt godt, så det må gerne være klasse med få sug :)
Under 1,5 m her er fuldt acceptabelt :rocking: Mange Tak for links. Tjekker dem i morgen og håber det er Dansk?

Moderator
Brugeravatar

Puh, der er sku så mange dejlige sorter, så det kommer nok mere an på hvad man kan lide, og hvad der kan blive færdigt herhjemme. Gå efter noget der har været dyrket nogle generationer i Danmark, Royal Dane og UK08 vil være mit umiddelbare bud, på nogle gode potente "danske" sorter. Desuden er det generelt svært at få sativa dominerede sorter færdige her i Danmark, og de blive også noget højere, end de mere indica dominerede.
Vil du have noget autoblomstrene, som før forslået, så findes der mange kryds med lowryder, og andre ruderalis planter, som holder sig små, går i blomst hurtigt af sig selv. Søg Autoflowering strains, på google, så skulle du nok få nogle foreslag. Og ja, Dansk Cannabis Forening er på dansk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]