Skal planter der lige er høstet have mørke de første dage under tørring?
Skal eller skal ikke, det synes jeg er op til den den enkelte dyrker.
Lys er rigtig nok med til at nedbryde THC, men lys er også den hurtige vej til at komme af med klorofylet i planten.
Forklaring her:
http://www.netbiologen.dk/zoologi/efteraarsfarver.htmOg det store tab andgående THC når det udsættes for lys og luft er meget forskellig alt afhængig af opbevaring.
Det jeg ved med sikkerhed og har stor (dum) erfaring i er, at har man cannabinoderne opløst i f.eks sprit, bhutangas eller æter, er de MEGET ustabile, og lader man en opløsning udsættes for lys alene, så går der maks 14 dage 3 uger, så er alt virkning væk i opløsningen.
Men har man valgt at lave hash af høsten, kan der sagtens gå langt over 2 år før at klumpen har tabt bare 50 % af kraften. Det sidder jeg faktisk lige og læser i en bog for øjeblikket.....
Hrm hrrrrm. Der står, at opbevares høsten ved ca 5 C. i mørke faldt THC%tallet i prøven fra 1.37 til 1.25 på 98 uger(2 år). Ved 20 C. i mørke falder den fra ca 1.37 til 1.03 og ved 20 C i lys falder den vildt fra 1.37 til 0.51.
Men 2 år er længe når man tænker over det, det jo faktisk næsten 2 gange undendørs dyrkning/høst før den pågældende høst har tabt kraften.
Derfor synes jeg det er op til den enkelte dyrker.
Ved jeg ikke må skrive det men jeg giver min høst, lys i en måneds tidefter høst, så er meget af klorofylet væk og smagen bliver rund og blød, bagefter ryger den til opbevaring i mørke.