Gammel guide som tit er oppe at vende herinde. Men derfor er det nu godt at se den blive nævnt igen.
Det skal dog siges at man ikke nødvendigvis forøger sit høstudbytte blot ved at bruge en eller flere af de nævnte techs i guiden. Meningen med guiden er at give indblik i de forskellige metoder der er at gro på, så man nemmest kan vælge den stil der passer til sine omgivelser, udstyr, plantevalg, arbejdsindsats og tålmodighed. Hvis man i forvejen udnytter sit udstyr optimalt, så får man intet ekstra ud af at bruge nogen af de nævnte techs, så man skal lige være opmærksom på hvilken tilgangsvinkel man læser guiden med.
Hvad angår monster cropping kan jeg kune anbefale folk at eksperimentere med det. Det eliminerer moderplanteelementet hvis man planlægger sine grows godt, så man hele tiden har stiklinger kørende man kan sætte i blomst.
Som bonusinfo kan jeg nævne at stiklinger kan tages meget senere i forløbet end de i guiden nævnte 21 dages blomstring. Dette er bare det mest optimale tidspunkt at gøre det, for hurtig roddannelse og revegging i forhold til monster cropping-effekten, men i princippet kan klonerne tages samme dag som man høster og stadig få dem til at danne rødder og den absurde mængde skud. Dette har jeg selv eksperimenteret med, med stor succes - generelt er jeg stor fan af monster cropping-konceptet i det hele taget. Det er en sjov og anderledes måde at gro på i forhold til de konventionelle metoder.
@Bubber: I mine øjne har rodhormon aldrig været et krav. Jeg bruger selv en bubbler til at danne rødder på de stiklinger jeg gerne vil monster croppe og jeg har rødder på dem alle indenfor 14 dage, blot med rent vand uden additiver eller lignende. Så hvis jeg kan, så burde du også kunne (:
P.S.
Tjek det her link for at se effekten af monster cropping. Planten på billedet er en enkelt Duckfoot x Low Snow-dame der blev høstet i sommerferien sammen med en masse andre monster croppede damer.
http://img844.imageshack.us/img844/8094/dsc00426b.jpg