Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej allesammen. Jeg faldt lige over denne rigtig gode guide, som fortæller om alle de forskellige metoder findes til at forøge høsten. Synes jeg ville dele den med jer. :rocking:

https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=115377

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg skal fandeme prøve at lave monster cropping af et par skud. Det ville jo være optimalt at tage et par skud i drivhuset nu, lade dem roote og så køre dem færdig, først ude, og når vejret ikke er til det længere, under kunstlys. Tak for link!

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bubber - Vil du ikke evt. lave en tråd, når du kommer igang med det, så vi andre kan følge med i hvordan det kommer til at gå - Hvilke problemer du render ind i, osv..?
Det ville jeg ihvertfald sætte pris på :-)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Selvfølgelig. Jeg skal lige grave min bubblecloner frem, den har ikke været i brug et par år. Og så bør jeg nok skaffe noget rodhormon :-/

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

altid lækkert med nogle guldkorn, keep em comming guys

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
wow, what a monster!!!
super link!!
/bow

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er selv gået i gang med monster cropping. Tog 12 stiklinger fra mine white widows, som har været i blomst i over en måned. Skal nok tage billeder af dem når der begynder at ske noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gammel guide som tit er oppe at vende herinde. Men derfor er det nu godt at se den blive nævnt igen.

Det skal dog siges at man ikke nødvendigvis forøger sit høstudbytte blot ved at bruge en eller flere af de nævnte techs i guiden. Meningen med guiden er at give indblik i de forskellige metoder der er at gro på, så man nemmest kan vælge den stil der passer til sine omgivelser, udstyr, plantevalg, arbejdsindsats og tålmodighed. Hvis man i forvejen udnytter sit udstyr optimalt, så får man intet ekstra ud af at bruge nogen af de nævnte techs, så man skal lige være opmærksom på hvilken tilgangsvinkel man læser guiden med.

Hvad angår monster cropping kan jeg kune anbefale folk at eksperimentere med det. Det eliminerer moderplanteelementet hvis man planlægger sine grows godt, så man hele tiden har stiklinger kørende man kan sætte i blomst.
Som bonusinfo kan jeg nævne at stiklinger kan tages meget senere i forløbet end de i guiden nævnte 21 dages blomstring. Dette er bare det mest optimale tidspunkt at gøre det, for hurtig roddannelse og revegging i forhold til monster cropping-effekten, men i princippet kan klonerne tages samme dag som man høster og stadig få dem til at danne rødder og den absurde mængde skud. Dette har jeg selv eksperimenteret med, med stor succes - generelt er jeg stor fan af monster cropping-konceptet i det hele taget. Det er en sjov og anderledes måde at gro på i forhold til de konventionelle metoder.

@Bubber: I mine øjne har rodhormon aldrig været et krav. Jeg bruger selv en bubbler til at danne rødder på de stiklinger jeg gerne vil monster croppe og jeg har rødder på dem alle indenfor 14 dage, blot med rent vand uden additiver eller lignende. Så hvis jeg kan, så burde du også kunne (:

P.S.
Tjek det her link for at se effekten af monster cropping. Planten på billedet er en enkelt Duckfoot x Low Snow-dame der blev høstet i sommerferien sammen med en masse andre monster croppede damer.
http://img844.imageshack.us/img844/8094/dsc00426b.jpg

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]