Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
hey folkens

jeg har tænkt mig at prøve at dyrke noget indendørs skunk for første gang, jeg har dog ingenting inu så der er lang vej :S

pengepungen er lidt flad og jeg har ik specielt meget plads til evt telte eller store skabe

så jeg tænkte på om jeg kunne bruge et indbygget skab jeg har under min vindueskarm, det er desværre kun 25 cm bredt og 90 højt, ville det kunne gå med nogle små planter måske ?

Medlem

Geografisk sted: Der hvor man ikke kan bunde
Det er ikke skabet der koster, det er lyset med mere koster

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mr Greening skrev:
Det er ikke skabet der koster, det er lyset med mere koster

ja det ved jeg godt, kunne bare finde et skab i storskrald hvis det endelig kom til det, men jeg har bare ik pladsen til det

nogen der kan forstælle mig om jeg kunne have nogle små skunk planter ca 2-3 stående i et 25 cm bredt og ca 85-90 cm højt skab, eller om det er alt for småt under alle omstændigheder ?

Medlem

Geografisk sted: København
Med sådan et lille skab, vil der hurtig opstå varmeproblemer, og du vil nok kunne have 2-3 lowryders, for hvordan vil du belyse nede i bunden hvis planten er så høj? :) så skal du have en stærk HPS = meget varme.
Og lowryder er mere pynteplanter ;)

Ellers så køb en CFL, og hav en stor plante du laver LST på :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

MFS skrev:
Med sådan et lille skab, vil der hurtig opstå varmeproblemer, og du vil nok kunne have 2-3 lowryders, for hvordan vil du belyse nede i bunden hvis planten er så høj? :) så skal du have en stærk HPS = meget varme.
Og lowryder er mere pynteplanter ;)

Ellers så køb en CFL, og hav en stor plante du laver LST på :)

tak for dit svar MFS, men hvordan ville i gøre i mit tilfælde mht til at indrette dette lille skab da jeg ik har andre muligheder lige pt, hvis det overhovedet er muligt?

jeg regner med snart at skaffe 1-2 400/600W cfl pærer + nogle små blæsere og en reflektor

ville planterne overhovedet have det godt derinde med så lidt plads ? gider ik bruge for meget tid på det skab og de settings hvis det er helt ude i skoven,

evt en der kender nogle strains der ik bliver for høje eller brede ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du ville vel højest kunne have én fornuftig plante derinde, den skal jo også have plads til sit rodnet. Og der skal gerne være noget afstand fra lampen til planten pga. varmen, mens lampen i sig selv optager plads i højden. Det er sgu ikke så optimalt champ. Er du sikker på du ikke har et køkkenskab, klædeskab eller lignende til rådighed, som du kan inderette?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Shambhala skrev:
Du ville vel højest kunne have én fornuftig plante derinde, den skal jo også have plads til sit rodnet. Og der skal gerne være noget afstand fra lampen til planten pga. varmen, mens lampen i sig selv optager plads i højden. Det er sgu ikke så optimalt champ. Er du sikker på du ikke har et køkkenskab, klædeskab eller lignende til rådighed, som du kan inderette?

lige pt har jeg ik andet :S, hvis jeg bare havde plads havde jeg sku skaffet noget bedre

efter hvad jeg har læst mig til kunne jeg bruge Lowryder, den skulle blive omkring 30-40 cm i højden og jeg ville måske os kunne bruge nogle teknikker til højden men det er jeg ik så meget inde i inu, det er mere bredten og hvorden lyset virker på planten i et så lille skab

hvis planten ikke umiddelbart får det skidt af at være lidt klemt i siderne så kunne jeg sagtens se for mig at de kunne stå derinde

det er heller ik noget vildt seriøst, det er bare for hyggens skyld og for at få lidt erfaring

Senest rettet af Crime 10 sep 2010 03:10, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

wtf hvorfor double poster den :S

Medlem

Hvis du skal op over 200w, så skal du HELT klart have Hps, Cfl har en dårlig gennemtrækningskraft og har færre lumens, og bare cfl's 110w er vel nok 20-35cm lang!, så hvis du skulle have sådan en ''fucker-cfl'' så vil den nok ingen gang kunne være derinde ;) ..

Hvis du absolut skal i gang, så tag en 70-150w hps, eller 100-200w cfl eller en masse små cfl pære. Og køb en sort, som er krydset med lowryder, (Men ikke helt LR),
Eller så, tag anskaf en indica sort, og Lav LST på den :).

Jeg startede selv med 70w, du skal være tålmodig med sådan en, men den er vel fino :) varmer ikke specialt meget..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

MFS skrev:
Hvis du skal op over 200w, så skal du HELT klart have Hps, Cfl har en dårlig gennemtrækningskraft og har færre lumens, og bare cfl's 110w er vel nok 20-35cm lang!, så hvis du skulle have sådan en ''fucker-cfl'' så vil den nok ingen gang kunne være derinde ;) ..

Hvis du absolut skal i gang, så tag en 70-150w hps, eller 100-200w cfl eller en masse små cfl pære. Og køb en sort, som er krydset med lowryder, (Men ikke helt LR),
Eller så, tag anskaf en indica sort, og Lav LST på den :).

Jeg startede selv med 70w, du skal være tålmodig med sådan en, men den er vel fino :) varmer ikke specialt meget..

ja har tænkt lidt over 400/600 er lidt voldsolmt, efter hvad jeg har forstået ville jeg sagtens kunne bruge 100-200 W cfl som du siger, hvis hps bliver så varme som de nu gør er skabet alt for lille til sådan en

har tænkt lidt over hvilke pærer der ville være smartest

en 180W duel spectre til både vegge og bloom

en pærer værd på vegge og bloom

kun en god bloom og nogle små pærer til vegge da jeg generalt vil kører autoflower så de går i blomst næsten med det samme, andre siger det godt kan betale sig og så sparer man de penge på en billig pærer til vegge, så ville jeg måske os kunne købe en bedre bloom pærer med de penge jeg sparer på vegge pæren og få bedre udbytte den vej ?

håber ik mine noobie spørgsmål er helt ude i skoven, takker for al hjælpen !

Medlem

Tror overhovede ikke du kan få en 400/600w derind, kender heller ikke nogle som har sådan nogle store CFL :)
Hvis du sætter en pc blæser eller bare en blæser op, så kan du nok liige smide en 150w hps ind... Og de er helt fine til at vegge under.

Men hvis du vil have noget rygebart, så er det ikke lowryder du skal have fat i, ærlig talt :)
Så vil jeg klart følge Shambhala's råd, om have 1 god tøs :)

Nejnej, det er helt okay, vi alle starter et sted :) ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

MFS skrev:
Tror overhovede ikke du kan få en 400/600w derind, kender heller ikke nogle som har sådan nogle store CFL :)
Hvis du sætter en pc blæser eller bare en blæser op, så kan du nok liige smide en 150w hps ind... Og de er helt fine til at vegge under.

Men hvis du vil have noget rygebart, så er det ikke lowryder du skal have fat i, ærlig talt :)
Så vil jeg klart følge Shambhala's råd, om have 1 god tøs :)

Nejnej, det er helt okay, vi alle starter et sted :) ..

hehe det kan man sikkert ikke, mente bare at have set nogle da jeg kiggede efter pærer men det har nok været andet end cfl så

har tænkt mig at smide en lille blæser eller 2 derind, men jeg tror sku ik jeg tør tage chancen med en hps da skabet er utrolig lille og der ik kommer den vilde udluftning til at starte med

hvilke valg vil være det næstbedste ang pærer ? 180W duel spectre cfl eller 2x 100-200W cfl eller en stor bloom cfl og nogle små sparepærer/lysstorør/andet til vegge ?

1 plante med LST eller andre metoder ville nok være optimalt til mit lille skab men jeg er jo mega noob, så tror det ville være en for stor mundfuld at starte med sådan noget, kunne evt have 2 og så prøve lst på den ene så jeg stadig har 1 hvis det fejler, det er chancen vel rimelig stor for når jeg ingen erfaring har

fik afvide at en blanding mellem lowryder og en anden ville være godt mht pladsen, hvis i har andre forslag til små strains må i gerne sige til, yield er ik det jeg tænker mest på lige atm så det gør ik noget det ik gir det store, bare de er lidt begynder venlige så jeg kan lærer lidt om de små vidundere, men der skal selvfølgelig komme lidt :P

Medlem

Der skal nok findes nogle rocker store sparepære, men så vil de også udlede meget varme.
Men ja en Cfl er nok mest fornuftigt i sådan et lille skab, men hvilken lampe(r) det skal være, er en smagssag:).
Jeg kan i hvert fald ikke anbefale lysstofrør og mindre sparepære til andet end tidlig vegge..
Ang LST, så er det dejlig nemt, der er ikke den store fare, med mindre man ikke ligger hjertet i det og nærmest giver den spændetrøje på eller knækker noget hehe. Her er lidt om LST http://www.marijuanagrowing.eu/cannabis2335.htm
Der er mange første gangs grower som starter med LW, for den er nem og Autoblomstrende. Men LW høre til i vindus kammen eller på altanen efter manges mening :)
Anskaf dig en ren Indica, de bliver ret buskede og ikke så høje, og klart den fedeste skævert 8-D

Men alle starter i det små, men hvis du er en rigtig CannabisAficionado, så går der ikke lang tid før du syntes din tøs skal have noget kvindligt selskab.
Man kan ikke få nok hehe ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har sku fået lov at smække skab / telt op i mit mors værelse hun er næsten aldrig hjemme aligevel, mega bonus

så slipper jeg for det lille bøsse skab heldigvis !

jeg prøver at holde det så billigt og enkelt som muligt, selvom jeg har en del plads nu

hva ville være bedst, skab eller telt ? jeg kender en headshop på østerbro hvor jeg får rabat osv og de har nogle telte men er det bedre i forhold til skab ?

når jeg er lidt igang vil det nok komme naturligt at skaffe en moderplante og lave stiklinger, er ik helt med på den inu men det kommer, så det skal der jo tages stilling til nu så jeg ik skal skaffe nye ting til den tid

/e, forresten det link til LST guiden virker ik helt :S

Medlem

Helt sikkert :) ..
Hmmm, det afhænger jo af så meget :),
jeg selv bruger et stort tøjskab, fordi det ikke ser lige så suspekt ud som et telt, samt jeg altid ville kunne bruge det efter, hvis jeg en dag nu ikke gider at gro længere.
Men telt er vel bedre til kulfilter. og du kan skaffe det hurtigt afvejen hvis der skulle komme gæster som ikke lige er inviteret :) og meget andet.
Hvor mange planter regner du ca med?

Så prøv den her
http://www.indoormarijuanaseeds.com/adv ... juana.html

Dedikeret medlem
Brugeravatar

regner med at bruge 1x1m eller der omkring, ved ik lige hvilke str de telte er i før en af dagene

aner ik hvor mange planter der ville kunne være, håber på en masse :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]