Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Haløjsa alle weedheads ;-)
Ser i.... Jeg, den største hippie på denne klode, står i dette ulidelige problem at jeg simpelthen er blevet super træt af denne latterlige kriminalisering mod cannabis i dette land ! Jeg er blevet træt af at supporte bandekrige, kriminelle organisationer og gennerelt andre røvhuller.... ;-) Så er jeg også vildt træt af alt den ringe tjall, som er i omløb her i Danmark. Det samme gælder de fyre man køber af når pusheren ikke er hjemme, som somregel tager røven på en. En aller sidste ting er så også at jeg ELSKER skunk i forhold til hash. Dette gælder både, smag, virkning - simpelt hen ALT.
Well..... Jeg er nu lige flyttet i egen lejlighed og vil simpelthen endelig igang med at dyrke mit eget økologiske grass :-)
Ser i, jeg er en ung fyr uden den store sum penge men jeg har dog stedet, og jeg har disse remedier til rådighed.

En "Flower Spectre" Pære med en E40 fatning til.
"GIB Lighting Flower Spectre HPS er en standard serie til alle plante entuatiaster, der ønsker at blomstre med succes men stadig satser på et lavt budget. Ideel til hobby-gartnere, indendørs gartnere og til overvintring af tropiske planter. Skal tilsluttes ballast."

10 stk af disse frø - Giga sativa "Aka Northern star" (Da jeg ELSKER, lækker sativa skunk)
This plant is for the true Sativa lover. Big buds and massive yeld for a Sativa. Excellent for making water hash. In hydro it has to be trimmed down due to fast grow. A true super plant. Not good for sea of green. Some plants can grow extremely big.Characteristics: Classic Haze smell and taste.
Origins: Secret x Haze/Oaxacan
Type: Mostly Sativa
Environment: Indoor
Flowering time: 9–11 weeks
Yeld: Avarage medium 400–550 grams pr m2
Potency: Strong/clear high
Smell: Skunk/haze
Taste: Like haze
GUARANTEED 99,9 % Feminized

Problem er nu, at jeg ingen efaring har i at dyrke overhovedet ! :(
De frø jeg også er indehaver er, kan der overhovedet ikke findes noget info om på nettet. Hverken hvordan man gror dem eller noget andet simpelthen Tro mig, jeg har prøvet ;-). Derfor jeg nu søger info herinde på dette fantastiske forum.

Mit spørgsmål er således hvordan jeg NEMMEST, og billigste (hehe) kommer igen med at dyrke. (Drejer sig kun om 1-2 planter her i starten)
Hvad ville i råde mig til ud fra det info i har fået fra "Sortbeskrivelsen"
Og med disse materialer jeg har beskrevet.

Håber virkelig på der er et par venlige sjæle da kan hjælpe mig med at komme igang. På forhånd tusind tak, og tak fordi i gav jer tid til at læse denne forholdvis lange tråd ;-)

Ps. I stiller bare spøgsmål, hvis der er noget andet jeg skal svare på for at i lige som kan "forske" videre i det hehe :-)

Go' Ryger :peace:

Medlem

hvis du nu går ind på dcf og tjekker deres inlæg ud finder du en masse du kan bruge eller kigger nogen videor igennem på youtube også skal hvert cannabis art ikke have ret meget anderledes end alle de andre arter så du behøver ikke at google noget op omkring præcis de frø du har, hvis du vil gøre det billigt så gør det når der bliver sommer igen det kræver en del penge at dyrk indenfor der er ikke rigtigt de store muligheder for at gøre det billigt da de kræver en del udstyr og de rette forhold :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Du skulle tage at tjekke den her guide ud, den er dejlig overskuelig. http://dcfonline.dk/cf/

Moderator
Brugeravatar

Hvor mange watt er din HPS på, og har du ballast?

Var det mig ville jeg nok SOG'e med mange planter, små potter på 6-8 liter, og så et par ugers veg højest, efterfulgt af 12/12 (blomstringslysinterval) for resten. Det er er en måde at tæmme sativaer på, så de ikke bliver så høje, eller får stor afstand mellem topskudene. Tjek evt. mere om metoden her: https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=51760

Der er mange måder at gro på, og ikke nogen bestemt, for specifikke sorter, det er sådan set bare at vælge en metode, der fungere til ens behov.

Har i øvrigt prøvet 'Oaxacan Haze' sidst jeg var i Amsterdam, der er sikkert flere, men den jeg prøvede levede godt og grundigt op til sin slægt, lækker sativa.

Medlem
Brugeravatar

Ville det i pricipet ikke fungere at tage en papkasse af passende størelse.
Tape staniol på alle 6 inderside.
Smide min "Flower Spectrum 250 W " Pære i en E60 fatning, hængende et lille stykke over planterne.
Og så ellers bare vande dem ? Har jo kun tænkt mig at plante en enkelt eller måske 2, så er der virkelig en grundt til at indvistere mange penge i kæmpe lamper og alt muligt ? :) Kan min lille Flower Spectrum ikke klare jobet tror i ?
:-)

Moderator
Brugeravatar

Nej det holder ikke at dyrke i papkasse (Brandfælde, samt tæt på umuligt at lysisollere hvis den skal kunne åbnes, og det skal den), og sølvpapir reflektere varmestråling (fører til forbrændinger/hotspots på planterne), og ikke lys særligt godt, desuden bruger den som du før har sagt E40 fatning.

250W lamper kan sagtens klarer jobbet, det gælder bare i endnu højere grad, at du skal holde dem relativt lave, og hvis du kun vil have 1-2 plante af gangen, så kan jeg anbefale LST, eller SCROG. Læs mere her: http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=115377

Medlem
Brugeravatar

Hvad ville i kloge hoveder (ikke ironisk ment, selvom det måske lyder sådan) mene er den ultimative nememste løsning på bare at have en enkelt plante stående på kollegieværelset ? :D

Medlem

Du kan ikke gro dem som stueplanter hvis du tror det er sådan også kan det overhovedet ikke betale sig at bare plante 1 da det kommer til at koste en del istrøm. den nemmeste løsning vil være at plante den i en vinduskarm men det er forsent nu og den vil dø ret hurtigt fordi den ikke for nok lys

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor er det så man ikke bare kan have den stående som "sturplante" med den der flower spectrum pære hængende lidt over ? :-)

Medlem
Brugeravatar

Hvorfor er det så man ikke bare kan have den stående som "sturplante" med den der flower spectrum pære hængende lidt over ? :-)

Medlem

Fordi det vil jo overhovedet ikke give nogen mening at have 1 plante til hvad det ville komme til at koste i strøm og måske er det en han du får afligevel så var det jo bare spild af tid det hele

Moderator
Brugeravatar

Desuden skal du kunne holde rummet mørkt i 12 timer i døgnet, i blomstringsperioden, medmindre det er auto flowering, og det vil kunne lugtes på din gang, før du ikke kan bruge aktivt kulfilter. Medmindre det er aflukket.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]