Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa - jeg er ny bruger her, men har læst meget på denne side, hvor jeg også i sin tid fandt CF's guide til hampdyrkning.

Jeg plantede i april nogle gamle frø lidt for sjov, men det endte med at jeg nu har 5 hunner i/på min stue/altan. Som i måske har gættet dyrker jeg med "naturlige" midler, altså uden kunstigt lys osv. Jeg har plantet om løbende, i mælkekasser og lignende, men har stadig 2 planter som står i forholdsvis små beholdere på størrelse med en stor skål (2-4 Liter). Planterne er ca. 65 og 95 cm. - begge toppede, men ikke på samme tidspunkt (Jeg prøver mig lidt frem, da jeg forsøger at samle så mange erfaringer som muligt i dette første grow :). De har en fin mængde skud og skulle ikke være blevet bestøvede.

Jeg overvejer at plante dem om i større beholdere. Men er i tvivl om hvorvidt det er sent at gøre det.

Mit spørgsmål er derfor om der er nogen som har erfaringer med at plante om ca. 1 - 1 1/2 mdr før høst, og evt. kan sige mig hvad dette betød for plantens videre udvikling? :)

På forhånd tak!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Go for it! Jeg tror ikke du skal forvente mirakler, men en forsigtig omplantning burde ikke skade.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Tak for svaret!
Jeg plantede den ene om i forgårs (den store af dem, da den havde den mindste potte), og det ser ud til at have været godt for den. Bladene "strutter" lidt mere end før, og overordnet ser planten mere sund ud, så jeg fortryder intet ;)
- Den anden lader jeg være, så jeg kan holde tjek på hvor meget det betyder med omplantning - jeg er jo stadig ved at lære :P

:peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]