Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Overvejer at købe og plante så jeg har ca. 20 planter.

Med bl.a. sorterne White widow og Diesel Ryder.

Men hvor meget hash kan jeg ca. regne med at høste per. plante eller ialt?

På forhånd tak. (;

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
"Men hvor meget hash kan jeg ca. regne med at høste per. plante eller ialt?"

Du høster ikke hash men topskud, pot eller skunk som man kan lave hash ud af.

Forhandlerlinks er ikke tilladt desværre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tillad mig at omformulere så;

Hvor mange gram god hash kan jeg producere med høsten fra en enkelt plante?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kommer an på plantens størrelse jo. Regn med 1:10. 10g tørrede kvalitets-topskud til 1g hash

Medlem

Hvis det er indendørs grow du snakker om at lave kan du forvente mellem 25-150g skunk/pot pr. plante alt efter hvilke forhold ovs. dine plante har.

Hvis det er første gang du planter tror jeg ikke du skal regne med mere end max 50g pr plante. 20x50 = 1 kilo skunk.

Og så må du jo se hvor meget hash du kan få ud af det.

Nu ved jeg ikke ca. om 50g er for meget eller for lidt med en første gangs høst.

Håber det hjalp lidt på forståelsen,

crUnk.

Insane psychedelia user!

SunshineJunkie skrev:
Tillad mig at omformulere så;

Hvor mange gram god hash kan jeg producere med høsten fra en enkelt plante?

det er da helt umuligt, at sige noget om, hvor meget du kan regnemed der kommer. IMO. da der er mange forskællige ting der spiller ind, fx sorten på planterne, dit eget "gartner talent", hvilket lys du bruger, gødning, gro medie, osv.
men hvis du aldrig har prøvet at dyrke planter før, er der en god chance for. at det du ender op med, ikke bliver særligt meget, eller særlig go´ hash.
:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du burde ihvertfald kunne få 5gr. god hash pr. plante hvis du bare har nogenlunde grønne fingre

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Som nævnt svært at sige, men 5 gram, er nu et noget voldsomt bud på det, kræver store planter med mange skud, du får mere glæde at dit grow, hvis du ryger slutproduktet som det er.

MoS :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

jeg har prøvet af gride 10 gram god skunk hvor jeg fik ca. 0,7 hash ude af plus lit noll jeg lavet på det sidet af skunken :P

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ryg slutproduktet som det men tag alt dit afklip og smid gennem nogen bubblebags hvis du gerne vil have lidt lækkert hash også ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Regn med 1watt giver 1g topskudsmateriale og lidt mere til hvis du har über grühne fingre og det rigtigte gødning. Dog vil jeg frafråde dig at dyrke de sorter der - bare den måde du spørger ind til emnet på viser du er helt green og ikke engang har giddet google det. Det er også helt iorden - dog vil jeg tilråde dig at starte med SKUNK#1 eller for at være helt n00b kunne du starte med en lowryder - så kan du også se hvordan det er at dyrke - fordi det lyder lidt på dig at det er sådan her:

1: Hæng lys op
2: Plant Frø
3: Høst Skunk
4: Lav Hash
5: Ryg Det

Vi er altså ude i en process her der ihvertfald tager 3 måneder mindst og så er udbyttet også lille - alt efter antal hunner, medmindre du køber feminiserede frø. Igen er vi ude i en arbejdsproces - Der skal vandes - gødes - holdes øje med ph - luft fugtighed - temperatur - co2 indhold i luften - til tider sygdomme og skadedyr - Døgnrytmer og hvis vi er ude i en desideret hashproduktion som det lyder til du gerne vil have gang i - så skal der altså pusles ret meget med de planter for at få noget ordentligt røg IMO er det spild af tid - trim skuddene og bubble affaldet - træk eventuelt på noget af skunken og bland det i bubblehashen. Nu er du ved at have et produkt der sparker røv.
Men du vil gerne have små brune klumper af den allerbedste libanon - det man kalder tjald og rygeren..... Så er vi ude i en omgang ryst af alle dine planter - du leder her efter en plante med et højt antal trichomes i stil med f.eks HASHPLANT, der har sit navn af samme grund. Det nogenlunde samme process som bubblehash men her er det uden vand, men stadigvæk igennem filtre af forskellige mikron-størrelser. Derefter har man det som poppet kaldes "ICE" men som jo bare er ryst aka trichomes fra planten. Fordelen ved denne metode er at man kan lave noget seriøst god hash - ryge skunken efter den er rystet eller trække på den og bare blande den i rysten. Ud efter størrelse mikronfilter - tilsættelse af olie og mængden af tilsat plantemateriale, bestemmes kvaliteten på dit hash.

Det lyder sgu meget let hva? Hov glemte da lige at sige det lugter laaaangt væk - aktiv kulfiltre - ventilation - strøm der skal hookes op - den rette flytning af luftmængde - den rette vind for at planten ikke bliver for svag. Nogle planter blomstre i 7 uger andre i op til 14 - høsten skal tørres - dette kræver totalt mørke og ventilation og hvis du er ude i noget som skal kunne betale din egen ryger, uden du skal ud og købe noget røg selv - skal du enten have crop-rotation eller et seriøst anlæg med nogle heftige watts sådan at høsten bliver derefter og en selvtillid der ikke får dig til at ryge hele lortet på rekordtid pga man pludselig sidder men en del skunk hjemme i stuen foran sig. Tro mig - det herresjovt at dyrke hamp - men det altså en hobby - ikke bare noget man lige gør. Har selv dyrket siden 99 - været omkring planten fra jeg var en 11-12 år - snakket med dyrkere hele mit liv og har også en 5 års indendørs erfaring i at dyrke den dejlige dame - Har min egen krydsning som er 5 år gammel og stadigvæk satans ustabil - ikke altid at den er sativa domineret som jeg gerne vil have - ret tit er den meget indica - startede den også på noget grumt udendørsskunk og skunk#1 smed derefter mexican sativa og ICE ind i den - hvilket nok er grunden til at den er lidt ustabil da mexican sativa i forvejen indeholder nogle ICE gener og et eller andet sted nok også nogle skunk#1 - blandet med den ukendte himmerlandske udendørsskunk - som næsten var ren indica - korte fede blade - tyk lav stammet satan - ondskabsfuld lang stenet skævert - flot at se på og helt stabil. Efter min næste høst skulle jeg gerne stå med nogle mexican sativa x ICE x Skunk#1 x Ukendt Indica Skunk(Himmerland) x Hashplant x White Rhino x white widow. Grunden til den ondskabsfulde krydsning til sidst med triple indica krydsning er at jeg har en enkelt (hashplant x white widow x white rhino) som sætte 5 bladsæt istedet for de normale 2 - den egenskab vil jeg meget gerne have med ind i min Elven Delight - har set det før - men white russians - dog kun 3 bladsæt..... Desværre kan jeg ikke være sikker på at den egenskab kommer med - det kan være et freak of nature - biologi er jo ren kaos når vi når til kanten anyways - men bare det at kunne få min elven delight til at sætte 3 bladsæt eller 4 - vil gøre at planten kunne blive endnu lavere men med samme store dejlige udbytte - dette ville være ret najs.

Mit setup er et croprotation setup med CFL og lysstofrør som lyskilder - alt efter hvilket område vi befinder os i. Blomstrings området - Det Vegetative Område - Baby's pen (Kloner og spirrede frø) Mothers Den (Moderplanteskabet). Blomstringsområdet kan rumme det 3 dobbelte af den vegetative - dette giver mig min croprotation - min frihed af kun at ryge min egen ryger - næsten da - men det giver også et ufatteligt godt sted til at dyrke sin hobby og krydse sin plante ind i stabilitet - dog skal det siges at det meste af systemet er nyt og ikke helt up an running - har jo lige måtte flytte og mistede en enkelt lampe i forløbet - dette er dog købt ind igen samme med ufattelig meget andet gejl - som gør at jeg burde kunne køre ret mange generationer om året og derfor burde kunne lave nogle krydsninger som er stabile og sparker røv.... Vil SÅ gerne vinde en pris til et cup engang.

Nu er der så mange der vil sige at CFL ikke giver noget overhovedet og bare er spild af tid og penge - thats partial true - alt efter hvilken måde man dyrker - pladsen - plantestørrelse - brandfare. Mange faktorer - selvfølgelig kan du bare bruge en 5-6k og så har du ok udstyr - men godt udstyr køber ingen erfaring. HPS/HID dyrkere får en del mere skunk pr høst - men pga de mange watt der bliver brugt, koster det mange penge i strøm - der røg ideen med at krydse og lave superskunkt - HPS/HID er til produktion - eller til Blomstringsfasen alene. Pærene er noget billigere end CFL - dog skal der bruges en ballast som også koster penge. Der er så også kommet CFL med ballast - hvilket gør CFL endnu billigere og når man ser hvad folk idag kan gøre med highpower LED's, ja så er det jeg holder på at HPS/HID hører fortiden til. Dog har jeg alligevel en 250w 4200kelvins pære til at ligge. Hovsa der kom kelvingrader ind i det..... Nu gider jeg ikke skrive mere fylde...

Det var ikke for at ævle derudaf og snakke om mig selv og øge mit postcount LOLz - Nej det var for at give dig en indsigt i hvorfor man vælger den her hobby.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja er alts ikke helt tabt bag en vogn. Jeg har set efter hashplanter før, er bare udviden om udbyttet og har desuden viden om hvorledes nol, hash og diverse andre produkter skal laves. Men er 100% fokuseret på noget white widow ihvertfald.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
White Widow er også en rigtig lækker røg, endvidere meget god til ryst, skal du opnå "store" mængder hash af skunken, så er en pollinator vejen frem....

MoS :mrgreen:

Medlem

Geografisk sted: Århus
- Jeg laver ikke hash, selvom det lader sig gøre. Jeg tror hash konceptet har noget med logistik at gøre. Transport og holdbarhed. En god hjemme-skunk er virkelig stærk! -stærk nok synes jeg. Det er synd at spilde så meget af den for at få en smule hash. Bare MIN mening. Men fortæl hvordan det går, hva?

Junior medlem

hehe jeg fik ca 400gr fra min høst i år og det er første gang

Junior medlem

men det var os en nice plante der stod ude i haven til sidst

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
SunshineJunkie skrev:
Ja er alts ikke helt tabt bag en vogn. Jeg har set efter hashplanter før, er bare udviden om udbyttet og har desuden viden om hvorledes nol, hash og diverse andre produkter skal laves. Men er 100% fokuseret på noget white widow ihvertfald.

Ok, du lyder bare pænt tabt bag en vogn når du skriver "hashplanter". Planten hedder cannabis og hash er et produkt man kan fremstille af den. At kalde dem for hashplanter svarer til at kalde korn for melplanter eller bomuld for tøjplanter. Lidt fjollet.

PS: Jeg skriver ikke det her for at tale ned til dig, men blot for at drille dig lidt :P. God fornøjelse med dit kommende grow.

Medlem
Brugeravatar

her er lidt erfaringer med at lave hash med en Top Zeef 20 liters pollinator
http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=104656
den kan tage ca 500 gr skunk ad gangen
eneste gang jeg målte før og efter var da jeg kørte en kammerats ca 350 gr ude skunk igennem med det medfølgende 160 my net
det gav ca 20 gr ryst efter tumbling 1 time i dybfryser
efterfølgende fik jeg vel ca 50% oveni ved at køre det samme igennem med et 200 my net, dog i lidt grovere kvalitet.

Billede

Billede

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Man behøver ikke at få minimalt, dårligt udbyte selvom man er førstegangs dyrkende. Jeg fik da ca. 1,6 kilo trimmet pot fra sidste års høst, som var min første rigtige. Men jeg havde nu alligevel prøvet at dyrke 3 planter forinden, som jeg så tørrede forkert, af spænding.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]