Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, min første tråd herinde, og tænkte nogle af jer, måske kunne hjælpe.
Er i gang med mit første grow. Har den til at stå i et vindue, eftersom jeg bor i lejlighed.
Da den nu var ved at gå mig op til livet, for et par dage siden tænkte jeg at jeg ville beskære den, men er helt blank på det område, så har en ven der tilbød at gøre det. (Havde regnet med at han havde erfaring med det) så han fik lov til at klippe den lidt til, men tror han har klippet rigeligt af. han har simpelthen klippet fra toppen og 4 sideskud ned, så det er ca. halvdelen af planten (fra nederste til øverste blad, ikke selve stilken) han har klippet af der, så vil bare høre om det har den store betydning eller om den stadig vil begynde at gro udaf som planlagt? Vil gerne lægge nogle billeder ind, men eftersom jeg er helt ny, har jeg ingen anelse om hvordan.

På forhånd tak, mvh AnotherGanjaFarmer (uden grønne fingre) :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis der stadig er nogen sideskud/blade på så vil den gro ud derfra.

Junior medlem

Ok, nice der gav du mig sgu ro i sjælen :D Jeg takker :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Har også lige et spørgsmål til det med beskæring, hvad får man ud af det? Mere højde? Større udbytte, eller hvorfor gør man det? Jeg kan forstå det med scrogge den/klippe toppen når man sætter den i blomst. Men beskæring af sideskud, er det bare for at få noget mere plads og højde, eller kan man vinde noget på mængden i sidste ende?

Medlem
Brugeravatar

Snoezel skrev:
Har også lige et spørgsmål til det med beskæring, hvad får man ud af det? Mere højde? Større udbytte, eller hvorfor gør man det? Jeg kan forstå det med scrogge den/klippe toppen når man sætter den i blomst. Men beskæring af sideskud, er det bare for at få noget mere plads og højde, eller kan man vinde noget på mængden i sidste ende?

tja. er på ingen måde ekspert men der vist nok få at gøre planten lavere og mere busket
læs eventuelt den her guide: http://www.dcfonline.dk/cf/prune_MINI.htm

Moderator
Brugeravatar

Derudover, kan man klippe sideskud af, der ikke får så meget lys, for at planten bruger sin energi på større topskud, fremfor dem der ikke bliver til andet end popkorn (læs: små) buds. I SCROG, er det en oplagt at klippe skud nedenfor nettet, når nettet er fyldt ud, men også hvis man har høje planter giver det god mening, da lysintensiteten falder med afstanden, og de nederste buds derfor ikke får så meget lys. De skud man klipper af, kan man så revegge/monster croppe. :)

On topic, så kan cannabis tåle ret meget beskæring, der er en del som har hampe mødre, de behandler som bonsai-planter, så din plante skal nok klare den.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]