Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej folkens.
Jeg skal starte med at gro synes jeg, det er muligvis lidt sent at gå igang, men så har jeg da viden til når jeg går igang.
Men jeg har Googlet lidt og søgt herinde efter en liste med hamp-frø, hvor der også er en beskrivelse. Er der nogen der har kendskab til sådan én?
Så kom jeg også lige til at tænke på, hvilken plante der er mest sativa-præget? (Sativa gør dig high, right?)
På forhånd tusind tak for hjælpen.

/Wuschhead :peace:

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Forum må ikke fortælle dig hvor du kan købe frø :) men spørg hr.google om han ikke ved hvor du kan finde nogle frø og så kig lidt rundt på de store sider.. så kan man meget tit finde et antal % hvor meget sorten er indica eller sativa..

begge sorter gør det vel høj? men ja sativa gør det vidste "grinern" høj eller sjov høj?

EDIT: hov ja til dit sidste spørgsmål .. der står også de fleste steder om en plante er ren-sativa/meget sativa.. bare tag en der er sativa dominerende :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har jo aldrig spurgt om forhandlerlinks? En sådan liste ville være lige så god hvis den stod på Wikipedia, eller her i tråden ;)
Men ja, jeg mener "grinern" høj når jeg skriver high.
Og ellers tak for svaret :)

Medlem

Okay, sådan en liste har jeg ikke.. for da det står på de flestes forhandlers sider kan jeg ikke se hvad man skal bruge sådan en liste til :b

Så skal du skaffe dig en sativa dominert hampe plante..

EDIT: men hvis du vil have sativa kan du købe

ak47 <-- har kun hørt gode ting om den
silver haze
Kali Mist

Medlem
Brugeravatar

Det var jeg ikke klar over :)

Cozhi skrev:
ak47 <-- har kun hørt gode ting om den
silver haze
Kali Mist

Og endnu engang tak :rocking:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
http://en.seedfinder.eu/

Der kan du finde rigtig mange strains med info omkring gener osv.

Medlem

Np mate

Medlem
Brugeravatar

jim fear skrev:
http://en.seedfinder.eu/

Der kan du finde rigtig mange strains med info omkring gener osv.

Det var jo lige noget i den stil jeg ledte efter :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Silver Haze og Kali mist er nævnt,men du skulle kun gi dig i kast med så Sativa dominante strains hvis du har nogen grows bag bæltet.AK47 er altid en vinder hvis det er Serious seeds,jeg har selv lige bestilt 6 hun frø.De er dyre,men pengene værd efter min mening.
Prøv at få fat i Northern Light eller en anden Indica strain,de er gode og tager ikke så lang tid.Frø banken på DCF har nogen billige strains der vl få dig i gang.

Medlem
Brugeravatar

Gonzo skrev:
Silver Haze og Kali mist er nævnt,men du skulle kun gi dig i kast med så Sativa dominante strains hvis du har nogen grows bag bæltet.

Hvorfor det?

Kom også lige til at tænke på noget andet: Det der med inde og ude planter, kan det hele ik gro inden for? :P

Moderator
Brugeravatar

Sativaer er lidt mere besværlige at have med at gøre, de bliver høje, tager langt tid i blomstring, og vokser som regel en hel del i højden, hvilket kan være en udfordring indendørs. Der er dog metoder til at holde dem nede i højden, der et mange gode tips at finde i denne tråd: http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=66603 , det handler blandt andet om at begrænse rodnettet, ved at have små potter, for at begrænse væksten, og dermed også afstanden mellem noderne, så der ikke bliver så langt imellem budsne, som der kan være ved svært sativadominerede planter. Derudover, går den ud på at kører SOG, stil, hvor man har en del planter på sit groområde, og ikke har dem så længe i veggetationsperioden, da sativaer strækker sig en del i blomst. På den måde udnytter man lyset bedre, og får sativaer, som er buds on a stick.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De fleste strains kan dyrkes inde.Men det er en god ting at gå efter "indefrø".De behøver ikke være dyre.Sensis Skunk#1 og Early Skunk er nogen af deres billigste strains,og det er rigtigt fede strains ikke bare efter min mening,men de fleste der kender noget til skunk.Jeg ville gå efter Early skunk som vist ovenikøbet ER en af de billigste i Sensis katalog.Det mærker du ikke noget til når du ryger det.Der er en del Sativa i begge.
Sativa dominante planter er lidt mere tricky end "normale" Indo/sat kryds.Det skyldes flere ting,men du kan da prøve at sætte 1.eller 2 Sativa dom strains ind blandt de andre,så vil du se hvad jeg mener.De tager også(som sagt) længere tid at blomstre end alm.skunks.Jeg har selv 4 Silver Haze fra Sensi gående på 2 uge i blomst.Og så har jeg 3 C99 (min absolutte favorit) også.Derefter er det feminiserede AK 47 og C99 det gælder.For det meste prøver jeg at liste nogle C99 med i mine grows,for jeg elsker den plante.
Hvis du skal til at starte for første gang,gå hydro.Det er så nemt.Det eneste du skal passe,er din EC (hvor meget gødning der er i vandet) og din PH.Så er det legende let,og det vokser noget hurtigere end jord,der dog også kan være okay.

Medlem
Brugeravatar

Tak for de to sidste uddybende svar. Men hvad er veggetationsperioden, er det inden der kommer blomst eller? Og hvad betyder hydro?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vegge tiden er den tid man lader planten vokse.Det vil den blive ved med så længe den får 18 timers lys om dagen eller derover.Du kan til hver en tid starte blomstringen,men det anbefales at du giver dem mellem 1-3 mdr´s veggetativ vækst først.Undtagelserne er Sativa dominante planter fordi de strækker sig så meget.Nogen starter dem simpelthen i blomstring 12 timers lys og 12 timers mørke.
Hydro er bare kunsten at dyrke uden jord,og med (sædvanligvis) timere der starter pumpen der oversvømmer bordet (eller hvad det er)10-15 min,og derefter dræner ned i den container det er i,og hvad der ellers er.
Du bude læse noget om dyrkning af Cannabi.Det er nemt og sjovt.Her er lidt at starte med:
http://dcfonline.dk/cf/

Medlem
Brugeravatar

Jeg må endnu en gang bukke og takke.
Troede ikke der var så meget andet at tænke over udover en potte, jord, vand og frø. Men det lyder til, at hvis det skal være ordentligt er det et større projekt.
Tror da jeg skal have googlet lidt mere inden jeg går igang :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Amnezia Haze'en skulle også være forholdsvis sativa domineret.. :) Dog også rimelig dyr, men hvertfald en plante jeg vil give mig i kast med, når jeg flytter hjemmefra :D

Cannabis entusiast

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]