Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
Mojn.
Har så småt fået blod på tanden med de grønne fingre - men hvor meget kan man egentlig få ud af sådan en plante? Ved godt hvad der står på hjemmesiderne med udbydere af frø, men hvor mange planter kan der stå på en kvadratmeter, og hvor mange gram får i ud af 1 plante?
- God røg fra Ganjabus

Medlem
Brugeravatar

Det kommet 100% an på hvilket plante der er tale om ;) Man plejer at sige, at 1m^2 er optimal pr. plante, så vidt jeg har kunne læse mig til. Dette har jeg dog aldrig overholdt, og er godt tilfreds med mine resultater!

Moderator
Brugeravatar

Man skal godt nok Toppe/scrogge eller bruge massiv LST eller HST for at få en plante til et fylde 1 kvm.
Edit. fattede lige det nok var ment til udendørs, ligesom resten af mit indlæg i øvrigt.

Høsten kommer meget an på hvor langt tid i veggetation man har dem, og hvordan man dyrker dem i øvigt, under/over vanding, nærringsproblemer begge veje, hvor meget direkte lys de får mm. Der er utroligt mange variabler, og udendørs er de ikke alle til at styrer, i de år jeg har groet ude har det oftest været i 12 liters potter, har der nogle gange været overvanding, trods luftig jordblanding, fordi det har regnet meget, som sørger for både overvanding og undernærring, fordi man ikke rigtigt kan komme til at gøde, da det bare bygger ovenpå overvandingsproblemmet.
Bottom line er at der er alt for mange variabler til at kunne bruge folks høst resultater til ret meget. Men regn med en 20-40 gram tørt per plante hvis det er en 'normal' hybrid sort og du passer nogenlunde på dem, men som sagt kan man meget muligt få både mere eller mindre.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Når jeg skal skyde i tågen efter hvor meget jeg kan høste, plejer jeg at, når damerne er voksne, kigge på skudene og se, f.eks. omkring 10 gram pr. gren. omkring 50 g. pr. plante. så tæller jeg sammen: hun ligner en 70 g. hun ligner en 25 gram, hun ligner en 100 g. osv osv.

Kan godt forstå du er nysgærrig på det område, men der er ikke andet end forhold og egen erfaring der kan give dig et svar.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
Theis-0n skrev:
Når jeg skal skyde i tågen efter hvor meget jeg kan høste, plejer jeg at, når damerne er voksne, kigge på skudene og se, f.eks. omkring 10 gram pr. gren. omkring 50 g. pr. plante. så tæller jeg sammen: hun ligner en 70 g. hun ligner en 25 gram, hun ligner en 100 g. osv osv.

Kan godt forstå du er nysgærrig på det område, men der er ikke andet end forhold og egen erfaring der kan give dig et svar.

lige præcis. tak, jeg har fået svar :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]