BisMann skrev:
Jack von Hashluder skrev:
rbp skrev:
Jack von Hashluder skrev:
P.S. Dyrk udendørs det er ikke godt for miljøet med alle jer der dyrker indendørs hamp.
Sluk din computer, det er ikke godt for miljøet med alle jer der bruger elektricitet.
Jeg har ikke et alternativ til den metode og tilegne sig viden som en pc er. Det har jer der dyrker indendørs cannabis. Desuden er min PC ikke tændt 18 timer i døgnet.
Men pointen er jo, at skulle man skåne miljøet, så er der mange ting man som moderne menneske kunne og måske burde undværre, og som trække en pæn mængde Watt/h. Computer, konsoller, tv, elektrisk køkkenudstyr, ovn, køleskab, mm. som gør livet lettere eller sjovere.
I sidste ende er det vel en afvejelse af hvilke behov man har, og den danske udendørs sæson er altså imo et noget mindre favorabelt alternativ (kvalitet mæssigt) for det slutprodukt man opnår udendørs ift. hvad man kan opnå indendørs. Desuden strækker udendørssæsonen sig kun fra omkring maj til oktober, og som sagt er det ikke alle, der overhovedet har mulighed for at dyrke udendørs.
Man kan også udnytte at der typisk er en del ubenyttet strøm på elnettet om natten, fra vindmølledrift, og lign. strømproduktion, som ikke stopper bare fordi det er nat, og folk ikke er vågne til at bruge samme mængde strøm.
Det er ikke lettere at dyrke indendørs, det virker i hvert fald ikke sådan (herinde er der langt flere spørgsmål om indendørsdyrkning).
Måske kan man lave en smule bedre kvalitet indendørs men man kan da sagtens klare sig med kvaliteten af udendørs pot, ellers må man jo lave det til hash eller nol. Som jeg ser det er det eneste problem ved udendørs dyrkning at du ikke kan dyrke rene sativa sorter.
Jeg kan godt se problemet med at alle ikke har muligheden og derfor kan blive nød til at gøre det (det er da bedre at bruge noget strøm end at give penge til rockere).
Grunden til jeg skriver det her bare at skabe mere fokus på at det er meget energi der bruges på en cannabis plante som ligeså godt kunne være vokset under solens stråler.
Der er mange på psy som har en udendørs have som de bruger om sommeren men samtidig et vinter indendørs grow, dyrk da i stedet dobbelt så mange planter sommeren over.
Det du skriver til sidst er meget fornuftigt og jeg vil fremover opfordre folk til at gøre det (jeg håber i andre vil gøre det samme).