Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 05:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: white widow
Junior medlem

er der noget specialt man skal vide med white widow mine er ca 60 cm nu og havde tænkt på at sætte dem i blomst da skabet er 2 m højt og potterne er 20 -30 cm er det ikk passende.
syntes inde på stammen at der er fyldt med mange små og store plade den er meget tæt i forhold til når jeg har dyrket lidt uden for

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg ved ikke noget om pottestørrelse men efter veg kan planterne ca. blive dobbelt så høje alt efter måden de bliver passet på. Altså kan de nok godt vegges lidt mere, men husk at jeg ikke ved noget om pottestørrelser.

P.S. Dyrk udendørs det er ikke godt for miljøet med alle jer der dyrker indendørs hamp.

Site Webmaster
Brugeravatar

Jack von Hashluder skrev:
P.S. Dyrk udendørs det er ikke godt for miljøet med alle jer der dyrker indendørs hamp.

:roll:

Sluk din computer, det er ikke godt for miljøet med alle jer der bruger elektricitet.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

rbp skrev:

Sluk din computer, det er ikke godt for miljøet med alle jer der bruger elektricitet.

Jeg har ikke et alternativ til den metode og tilegne sig viden som en pc er. Det har jer der dyrker indendørs cannabis. Desuden er min PC ikke tændt 18 timer i døgnet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
rbp skrev:

Jeg har ikke et alternativ til den metode og tilegne sig viden som en pc er. Det har jer der dyrker indendørs cannabis. Desuden er min PC ikke tændt 18 timer i døgnet.

Du har helt ret, men ordensmagten skal der også tages hensyn til. Derfor jeg gror inde ;) Ikke mange har lige en ugernert plet at dyrke deres røg på. jeg har endda egen have, men har også naboer og især hende den gamle til venstre.. he he.. Stikker sin fede klamme næse i alt hvad der rør sig i kvarteret :D

Moderator
Brugeravatar

rbp skrev:

Men pointen er jo, at skulle man skåne miljøet, så er der mange ting man som moderne menneske kunne og måske burde undværre, og som trække en pæn mængde Watt/h. Computer, konsoller, tv, elektrisk køkkenudstyr, ovn, køleskab, mm. som gør livet lettere eller sjovere.

I sidste ende er det vel en afvejelse af hvilke behov man har, og den danske udendørs sæson er altså imo et noget mindre favorabelt alternativ (kvalitet mæssigt) for det slutprodukt man opnår udendørs ift. hvad man kan opnå indendørs. Desuden strækker udendørssæsonen sig kun fra omkring maj til oktober, og som sagt er det ikke alle, der overhovedet har mulighed for at dyrke udendørs.

Man kan også udnytte at der typisk er en del ubenyttet strøm på elnettet om natten, fra vindmølledrift, og lign. strømproduktion, som ikke stopper bare fordi det er nat, og folk ikke er vågne til at bruge samme mængde strøm.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BisMann skrev:
rbp skrev:

Men pointen er jo, at skulle man skåne miljøet, så er der mange ting man som moderne menneske kunne og måske burde undværre, og som trække en pæn mængde Watt/h. Computer, konsoller, tv, elektrisk køkkenudstyr, ovn, køleskab, mm. som gør livet lettere eller sjovere.

I sidste ende er det vel en afvejelse af hvilke behov man har, og den danske udendørs sæson er altså imo et noget mindre favorabelt alternativ (kvalitet mæssigt) for det slutprodukt man opnår udendørs ift. hvad man kan opnå indendørs. Desuden strækker udendørssæsonen sig kun fra omkring maj til oktober, og som sagt er det ikke alle, der overhovedet har mulighed for at dyrke udendørs.

Man kan også udnytte at der typisk er en del ubenyttet strøm på elnettet om natten, fra vindmølledrift, og lign. strømproduktion, som ikke stopper bare fordi det er nat, og folk ikke er vågne til at bruge samme mængde strøm.

Det er ikke lettere at dyrke indendørs, det virker i hvert fald ikke sådan (herinde er der langt flere spørgsmål om indendørsdyrkning).
Måske kan man lave en smule bedre kvalitet indendørs men man kan da sagtens klare sig med kvaliteten af udendørs pot, ellers må man jo lave det til hash eller nol. Som jeg ser det er det eneste problem ved udendørs dyrkning at du ikke kan dyrke rene sativa sorter.
Jeg kan godt se problemet med at alle ikke har muligheden og derfor kan blive nød til at gøre det (det er da bedre at bruge noget strøm end at give penge til rockere).
Grunden til jeg skriver det her bare at skabe mere fokus på at det er meget energi der bruges på en cannabis plante som ligeså godt kunne være vokset under solens stråler.
Der er mange på psy som har en udendørs have som de bruger om sommeren men samtidig et vinter indendørs grow, dyrk da i stedet dobbelt så mange planter sommeren over.

Det du skriver til sidst er meget fornuftigt og jeg vil fremover opfordre folk til at gøre det (jeg håber i andre vil gøre det samme).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
det man også kan gøre er at dyrke under LED lamper, fordi de bruger kun en 1/4-1/3 strøm i forhold til en HPS pære. mit grow bruger kun 75w og de gror hurtigt og rigtig godt.

Moderator
Brugeravatar

@Jack von Hashluder
Der er mange andre sorter end rene sativaer, der ikke bliver færdige i den danske udesæson, sidste år måtte jeg f.eks. tage 5 White Rhino ind og gøres færdige, og den er stærkt indica domineret. Begrænset mængde sorter er en faktorer, der gør at det ikke nødvendigvis bliver så godt udendørs, andre er mug, regn (overvanding og nærringsproblemer), overskyet, begrænset lysintensitet i slutblomstring, skadedyr som spindemider og lign. Det er meget lettere at styrer betingelserne for ens planter indendørs.

@rasmus spandmand
Har du færdiggjort ét eller flere grows med den LED lampe? Hvis du har, vil jeg meget gerne se nogle billeder af planterne før høst hvis du har dem. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
det er mit første grow jeg er igang med, men jeg kan desværre ikke ligge billeder ind, da jeg ikke har et kamera. men jeg kan da sige at de gror rigtig godt og ser sunde ud.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt i et stort tykt BUD!
jeg sku mene at en white widow er en meget lav plante og bliver brugt til at lave sog eller scrog.
men fandt lige den her video på youtube som viser nogen som gror white widow fra 1 eller 2 uger i blomst til høst tror den vil svare på nogle af dine spørgsmål

http://www.youtube.com/watch?v=P8L80cw6 ... r_embedded

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]