Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 03 sep 2020 11:51 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2020 14:19
Indlæg: 14
Geografisk sted: Jutlands heder
Randomname skrev:
Der er en måde at efterbehandle sin cannabis på, hvor i stedet for at tørre høsten, så putter man den under vand. Herefter skiftes vandet dagligt med friskt koldt(!) vand, og efter 5-7 dage så hælder man vandet fra og tørrer høsten som normalt. Det giver et utroligt mildt og rent produkt, som ser ganske brunt og kedeligt ud.

Da dolomitkalk primært er karbonat salte, vil det formodentligt opløses fuldstændigt i vandet over tid. Oven i kunne man måle pH'en af vandet, og evt. tilsætte en smule citronsyre de første par dage så man kommer ned mod ~6. Jeg tror, at det også vil opløse dolomitkalken der sidder fast i overfladen


Okay interessant! Er det den metode der hedder vand-curring? Det vil jeg gerne læse mere om :)

_________________
Fremtidens forfædre er os


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2020 12:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Guide til bud wash: https://xn--grnstue-r1a.net/emne/797-bud-wash/

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2020 16:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Botanik skrev:
Okay interessant! Er det den metode der hedder vand-curring? Det vil jeg gerne læse mere om :)

Ja præcis, der er ikke så meget mere i det end randomname fortæller. Nogle gange undervejs, er det en god ide at tage budsne op af beholderen og inspirere skudende og fjerne evt. bundfald fra beholderen. De gange jeg har gjort det, har jeg taget koldt vand og ladet det nå stuetemperatur før jeg skiftede vandet, så man ikke slår for mange trikomer af, der nemmere knækker af ved kolde temperaturer. Ved ærligt talt ikke hvor stor en forskel det gør, om det kommer direkte fra den kolde hane, men vær i hvert fald forsigtig når du skifter vandet.

En gang budwash for at få grovdele af, og så watercurring bagefter, så burde du være good to go, og ellers kan du få noget lækkert rent nol ud af det, nu skudende indeholder relativt lidt klorofyl.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2021 13:09 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2020 14:19
Indlæg: 14
Geografisk sted: Jutlands heder
Botanik skrev:
Chas skrev:
Hvorfor justere når vand ligger på ca 7 og den skal op??
Fordi du skyller næringen med væk fra jorden.
Derfor bruger landmanden kalk. (dolomitkalk)

Skal du desuden lave et flush ude i jorden får du en sump før jorden er buffet rigeligt op!


Hej, jeg tager lige dette emne op, da jeg har et spørgsmål vedr. dette.
Jeg bor ud til en mark og landmanden har her til morgen sprøjtet kalk udover markerne, som i den grad dækkede mine planter til i hvidt kalk støv! Har lige været ude og ryste planterne, men det sidder jo fast i trikomerne... Mit spørgsmål er så, om det går udover kvaliteten eller om det ligefrem kan være skadeligt at ryge urt med kalk støv på?


jeg har virkelig nerver på, her året efter mine planter blev udsat for dolomitkalk! Har læst op på hvor ofte det tilføres markerne og svaret variere fra landmand til landmand. Normalt tilføres det mellem 4-6 år, mens nogen tilføre det hvert år - alt efter jordens kvalitet.. Kan dog fortælle at det lykkedes mig at lave nogen fantastiske gode kager ud af det som havde fået kalk støv! Men håber at jeg kan få høstet noget til at ryge på i tide, i tilfælde af det samme!

_________________
Fremtidens forfædre er os


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team