Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. Jeg dyrker udendørs i en lysning i en skov, hvor jeg tidligere år også har dyrket med succes. I år har jeg valgt et lidt mere omfattende grow og jeg har siden de blev sat ud kunne se at der røg en lille del til insekter, hvilket jeg også havde regnet med. Selv dem som insekterne havde spist lidt af kom op alligevel. Da jeg så var ude og vande idag, så det væsentligt anderledes ud. omkring 100 til 150 planter var blevet bidt af ved stilken og efterladt i små bunker omkring de rammer potterne stod i.

Vi flyttede vores planter et par meter væk for at se om vi kunne få øje på noget der indlysende var skyld i det, men der var ikke andet en nogle bænkebidere, lidt myrere et par snegle og en enkelt stålorm. tilgengæld var der en masse brune pupper under alle planterne, så måske er det dem.

På billede 1 kan man hvor de er bidt af henne og det jeg har i hånden er en af de bunker fundet under potterne
på billede 2 kan man se de bunker af planter der lå efter at vi havde fjernet de rammer som ses på billede 3.

håber meget på at der er nogen som kan hjælpe og eventuelt identificere det lorteinsekt der nakker vores weed!

på forhånd tak!

Billede
[url=http://img689.imageshack.us/i/img0068zz.jpg/]Billede

Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
ah, damn trist. Det ser ellers hammer godt ud bortset fra det. Tror ikke det er insekter, tror mest det er fugle. Men det er kun et gæt. Smid evt. et net over dem. Fås billigt i store meter mål på planteren. Og pas også på hjortene, de var ihvertfald slemme mod mig sidste år, sammen med fuglene.

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Rigtig flot billed (det sidste) :D ja skaf jer et net det ville være ekstremt sørgeligt hvis alle de planter sku lade livet :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Ja et net ville være på sin plads.
ellers stå parat med et jagtgevær ;)

eller byg et fulgeskræmsel ;) ( virker sådan noget overhoved ? )

Medlem

Min onkel bruger ikke fugleskræmsler men et anlæg der efter et bestemt interval afspiller en lyd fil der lyder som et skud :b skulle vist holde fuglene godt væk

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
Roche skrev:
eller byg et fulgeskræmsel ;) ( virker sådan noget overhoved ? )

fugleskræmsler virker ikke, i hvert fald ikke særligt længe.

fuglene er måske lidt forsigtige til at starte med, men de finder hurtigt ud af at fugleskræmslet ikke gør noget

Medlem

Hare eller rådyr er mit gæt..

De æder gerne små skud , men holder sig væk næste år pga af maveonde da hampen ikke er kogt..

Har haft MEGA problemer med rådyr i mine marker..

Junior medlem

Rådyr har jeg ikke haft problemer med, vi har denne gang også hængt sæber der lugter syntetisk op i træerne det skulle virke mod det meste.
Det med fuglene virker som et godt bud. Det passer også med at vi lige har fjernet fiberdugen fra planterne så de nu har frit spil.
Tror desværre ikke at lyden af skud brag ville være det smarteste når vi gerne vil holde stedet skjult. Det ligger tæt på en skov vej. En net ville nok være vejen frem.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Damn nogle sløve dyr du må have i den skov :P

Medlem

ablemad skrev:
Rådyr har jeg ikke haft problemer med, vi har denne gang også hængt sæber der lugter syntetisk op i træerne det skulle virke mod det meste.
Det med fuglene virker som et godt bud. Det passer også med at vi lige har fjernet fiberdugen fra planterne så de nu har frit spil.
Tror desværre ikke at lyden af skud brag ville være det smarteste når vi gerne vil holde stedet skjult. Det ligger tæt på en skov vej. En net ville nok være vejen frem.

Nej self ikke :) :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]