Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Der hvor man ikke kan bunde
Så er jeg begyndt på at starte mit projekt ved at lave en animation af projekt før jeg går igang ;)

Skriv hvad i synes, og hvis i har nogen gode råd til ændring eller forslag

http://greenings-projekt.habsite.dk/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Hold nu op.... HVOR mange gange skal det siges? .. SØLVPAPIR er bunden af bunden.. mal det hellere hvidt inden i.. iøvrigt ku jeg godt have min mistanke til om de 3 ind og 3 ud blæsere er nok, for en 400watt HID afgiver en MASSE varme.. og hvis du så har sølvpapir på, så blir det endnu varmere..

Hvis du forventer at lave et nogenlunde magen til setup til dit blomstringsrum, så skal du også lige være opmærksom på at der hvor pc-blæserne sidder, kan der altså godt komme lys ind, medmindre du sætter en form for flexrør eller slange eller noget som gør at lyset hvertfal ikk har mulighed for at skinne direkte ind i skabet.

eventuelt påmonter noget flexslange til ydersiden af huller, og lad det hænge ned af.. så er du sikker på der ikk kommer lys ind.

Medlem

Sådan MaximumG nu er siden opdateret, og der er rettet op på det

Nu kan du også se hvorhenne det kommer til at stå, med hensyn til lyset

Billederne er lige taget, hvor det er skyfrit med massere af sol

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det umuligt for mig at sige om der vil komme lys ind når det står der under dit halvtag, men lys er lys, og der skal helst ikk noget ind til dine kære små.. så afskærm/dæk så godt du kan for direkte lys..

At male skabet hvidt er et skridt på vejen.

Hvis du vil optimere det, er det næste skridt at købe Mylar, men.. det altid noget man kan opgradere til. ;)

Er stadig i tvivl om pc-blæserne kan trække varmen, men når det skal stå udenfor hvor det er direkte frisk luft den suger ind, så tror jeg sagtens det kan lade sige gøre.

Hvorfor sætte det i et skab under et halvtag?
Ku du ikke bare dyrke i haven? eller have dem stående i potter udenfor? ..

nu er der jo heller ikk specifikke mål på dit skab, men umiddelbart vil jeg sige ifølge animationen at der er for mange planter derinde :D ;) .. og så vil jeg selvfølgelig spørge dig om hvorfor du vælger en 400watt vækst pærer? når solen er lige ved siden af ;) .. hvad vil du gerne ende ud med at have plads til? .. 4 - 6 - 8 - 20 planter af gangen? .. kan du ikk lige smide nogle mål på?

Og hvad har du egentligt til rådighed af penge til dit projekt?

Syntes at have set nogle tegninger i stil med den du lige har lavet, herinde tidligere... dengang var det en gut der ville lave 3 rum på en gang :) .. var det dig?

Medlem

Desværre det var ikke mig der vil lave 3 rum på en gang ;)

Hvorfor jeg ikke vil gøre det under solen er at der går folk rundt omkring så det sted der er mest sikker. Samtidig har jeg også en plan til lugten

Målene er følgene

For vækst rummet, som ses på billederne

Brede: 54 cm
Længde: 54 cm
Højde: 122 cm

For blomstre rummet, kommer snart på nettet, inden for 15 minutter

Brede: 122 cm
Længde: 122 cm
Højde: 244

Dedikeret medlem
Brugeravatar

altså.. tager du pis på os? .. der da ingen der bygger et 54x54x122 skab til vegge, og slet ikke et 122x122x244 til blomst..

kan du slet ikke se at forholdene overhovedet ikke passer til hinanden?

hvor lang tid har du tænkt dig at vegge dine planter i? .. og hvad sort vil du dyrke? .. syntes de tal der lyder som noget gøgl du bare har slynget ud, og ikke noget du har regnet på?

det virker virkeligt som om at det indlæg her på ingen måder er seriøst..

lad os nu sige at du ikk vegger dine planter i ret lang tid, så kan jeg sagtens forstå du laver et 54x54 til vegge, men så er der jo ingen grund til at have så stor en højde (jo hvis du bruger en 400watt HID lampe, men så skal du nok op i hvertfal 2 meters penge hvis det skal kunne betale sig) ..

men hvis du derimod lader dem vegge længe, så er 54x54 jo alt for lidt.. du kommer max til at kan have 1 plante på den plads. Måske 2-4 hvis du presser dem RIGTIGT meget sammen... dog på ingen måder optimalt.

at du så bare ganger op med 2 for at lave dit blomstringsrum, giver jo ingen mening.. :D .. du vil på 122x122 max kunne have 9 planter på den plads.

men det afhænger jo af sort, og måden man vil dyrke på..

hvordan kom du frem til lige nøjagtigt DE mål der?

Medlem

Nu vil jeg så sige at 9 planter i et rum i blomsting vil jeg sige er til pas.

Normal hed målene for blomster rummet 1x1x2

og vækst rummet hed 0,5 x 0,5 x 1 meter

Det var som sagt bare et forslag,

Var for nogen mål havde du da tænkt på?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

en plante fylder ca 40cm i bredden og 40cm i dybden (hvertfal hvis det en god indica sort) når den er klar til blomstring. dvs. du bør lave et vegge skab som går op i 40. dvs. 40x40 80x80 120x120 eller noget i den stil.

højden afhænger så af hvor lang tid du vil vegge dem i, og hvad lampe du bruger. en 400watt skal være ca. 40cm over plantens top, dvs. hvis du forventer at vegge dem til de er omkring 50-60cm så skal skabet være omkring 90-100cm højt.

da planten efter den går i blomst ikk blir synderligt bredere men derimod højere er det så vigtigt at du laver et blomstringsskab hvor højden er ca det dobbelte af hvad det var i vegge, da planten ca. forøger sin højde med 100 til 150%. dvs hvis du forventer at vegge dine planter til omkring 60cm i højden, så skal du altså forvente en plante der bliver omkring 120 til 150cm høj, og dertil skal du så ligge de ca 40cm som din 400watt skal være fra plantens top. Gir det mening?

Et godt mål til vegge vil være 120x120x120 så har du plads til 9 feminized planter som kan vegge helt op til 80cm i højden.
Et godt mål til dit blomstringsrum vil så være 120x120x240 da planten så bliver omkring 160-200cm høj.

Dog skal du så lige være opmærksom på at du på ingen måder kan slippe afsted med at bruge pc-blæsere når vi snakker i de dimensioner. luften skal gerne udskiftes 2-4 gange i minuttet, så uanset hvor mange pc-blæsere du sætter ind, vil det ikke være en optimal løsning.

Du bør hvis du følger mine anvisninger, så også investere i kanalventilator og kulfilter.

Medlem

MaximumG, ved ikke om det er et dum spørgsmål, kan du se hvad art frøer er hvis du får et billed med dem eller? hvad?

Men så vil jeg holde mit til målene ang vægge skabet med de 120x120x120

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg går sku ikk så meget op i frøer må jeg indrømme, men nej.. jeg kan ikke umiddelbart kende forskel på indica og sativa frø, hvis dét er det du spørg mig om? :)

men her er et spørgsmål :) .. hvad type røg kan du godt lide? :)

Iøvrigt vil du nok godt kunne trække dit veggerum med 3 ind og 3 ud blæsere, men det kan du ikk med dit blomstringsrum.. der SKAL du have en kanalventilator.

Medlem

MaximumG, fair nok,

Ang røgen.... tjaah, ved sku ik, ;) Er mest til en god tyk røg ;)

Okay, ang blomstring rummet ;)

Jeg har lige nu skaffet mig 27 frø, så jeg vil prøve og starte med dem og se hvordan det vil gå

Dedikeret medlem
Brugeravatar

27 frø, så har du jo lige til 3 omgange der ;) .. altså stener røg går jeg ud fra.. så er det en indica du skal ud og have fat i ;) .. jeg kan anbefale den der hedder Hawaii Skunk.

Medlem

De 27 frø, er nogen jeg ikke ved noget om ;) Det var en af mine venner der sagde jeg skulle prøve og starte med

Medlem

Har lige et spørgsmål.. Danskvand?! vis jeg ikke er helt galt på den er det så ikke vand med brus? :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvis du alligevel skal ud og investere i træ, ventilator, blæsere (du skal jo bruge pc blæsere men også en bordblæser til at stille i rummet, så de kan få lidt vind og styrke) lamper osv.. så ku du sku ligeså godt tage og købe nogle frø også, så du VED hvad du dyrker..

alle de frø jeg har pillet ud af røg jeg har købt/fået som har været godt, er smidt i en random pose, som så bliver brugt til udendørs projekter.. gider simpelthen ikke spilde strøm og tid på at dyrke ukendte sorter, som man ikk ved om er stabile eller måske en gang herma lort..

Så op på hesten og ind i kampen.. hvis du er HELT grøn, så er den plante der hedder Skunk #1 altid et godt begynder valg (og du har sikkert allerede smagt den, da det er den der er mest i omløb på gaden) ..

Medlem

Men en ventilator. den suger det dårlige luft ud, skal der ikke også noget ind?

Medlem

Men MaximumG

Kender du til disse sorter

Early Durban, Northern Lights, BBQ, Purple Peace, Henkes Lolland, Lowryder

Og hvad ved ud om dem?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nu må du sku snart begynde at bruge google min ven. kan ikke sidde her og vejlede dig skridt for skridt.. du må sku til og igang hvis du vil lære noget..

http://www.youtube.com/watch?v=ykEvCH_gRUo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1jFWRz8bePw&feature=related

her kan du se en rigtig hippie dyrke i sit lille skab med en 400watt hps. Han har godtnok aldrig dyrket før, men hvis HAN kan, så kan du sku også.. og kom så igang.. det ikk så svært.. man lærer af sine fejl..

Senest rettet af MaximumG 10 maj 2010 17:48, rettet i alt 1 gang.

Medlem

;) Helt iorden ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tjek den her også... så er du 100% sikker på at du ihvertfal også kan dyrke planter, for hvis DET her kan lade sig gøre, så kan det sku da umuligt gå galt for dig :P

http://www.youtube.com/watch?v=C7jxGlGka9Q&feature=related

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]