Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: lowryder
Junior medlem

hey alle sammen
jeg har købt 10 frø af lowryder, jeg har valgt at blande dem i 25 % sand, 25 % leca sten og 50 % pottemuld, jeg har ladet dem spirer under en tallerkent med fugtig køkkenrulle. Jeg har nu overført planten til en 2,1 liter potte, hvor jeg har tilført gødning.
Desværre er mine muligheder lidt begrænset for plante ude pt og jeg vil hører om der ikke mulighed for plante dem i vindueskarmen i en østvendt vindue? :)

Titel: Re: lowryder
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
jeg ved ikk rigtigt, men du ku jo starte med at prøve at søge på ordet Lowryder (nogle staver det lowrider) i vores søge maskine? så får du garanteret en HELT vildt masse forskellige tråde om lige præsis hvordan du skal dyrke den bedst muligt? ;) .. det bare et godt gæt..

Jeg fandt hvertfal 196 hits da jeg lige forsøgte ..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i hampen.
er selv lige begyndt på mit lowryder#2 grow, din jordblanding lyder fornuftig nok, men er det ikke tidligt allerede at begynde at gøde?

Junior medlem

Jamen jeg ved godt, hvad der er mest optimalt med syd vendt vindueskarmen eller udenfor osv, men mit spørgsmål går jo præcis på jeg har kun den mulighed at have dem på et østvendt vindueskarmen om nogle har erfaringer med dyrke der med okay udbytte og kvalitet eller om det umuligt?
Det kan godt være det for tidligt at gøde dem jeg gav bare hver potte en smule NPK gødning... :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

tjek min tråd og se hvor spinkel og dårligt en plante klare sig, når den ikke får sol nok.. - billedet du skal kigge efter en den plante der ingen blade har på sig, og som ser rigtigt tynd ud, iøvrigt den eneste af de 3 som står i en orange potte -> Dragon Haze F1 - (Citral Skunk X G13 X Hashplant) - Bloom

billedet er imellem de 13 billeder du finder på side 2. (billede nr.8 )

Junior medlem

jah kan godt se for lidt lys medfører dårlige planter og weed planter har virkelig stort behov for lys, men der ingen som har hørt eller kender folk til erfaringer med bare dyrke lowryder/lowrider i vindueskarmen eventuelt uden at være sydvendt og stadig med gode resultater. Lige nu bor jeg på kollegie og har kun mulighed for plante dem i et øst vendt vindue. Jeg skal dog flytte i sådan gammel gård, hvor jeg deler have med 2 andre beboer, men jeg tror bare det for risikabelt og sætte dem ude i sin have foran sit vindue, så ved jeg ikke om man skal spørge dem først eller bare gøre det og se om der sker noget?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså bortset fra at sydvendt vindue er bedst, så er næstbedst et østvendt vindue.. men der er typisk først sol efter kl 15:00 hvilket vil sige du får ca 6 gode timers lys.. du blir så nød til at supplere den med lidt kunstigt lys, hvis du vil have et resultat..

det meget simpelt.. lowryder eller ej, så skal planten have et vidst antal timer af sol, ellers producere planten ikk nok energi til at kunne blomstre.

De eneste jeg har hørt fra som har dyrket en lowryder i vinduet, har flyttet dem i takt med solen for at kunne få den til at vokse.. altså går jeg ud fra at du ikke vil nå ret langt medmindre du benytter dig af kunstigt lys.

Moderator
Brugeravatar

@MaximumG
Der er ikke sol i øst, efter klokken 15., solen står op i øst, og går over syd imod vest i løbet af dagen. Klokken 15, er den direkte sol i hvert fald væk fra mit østvendte vindue.

@jgnnn
Du kan jo altid prøve, det kommer lidt an på hvor meget der bliver skygget fra solen i dit kollegie, og det er nok en god ide først at blomstre når der er lidt flere soltimer. Men tror ikke du får ret meget ud af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sorry det min fejl. Det rigtigt. :)

Som sagt har min plante stået i østvendt vindue, og den fik sol fra ca... (det ikk altid jeg lige er stået op til at rulle persiennerne fra) 08:00 til omkring 14:00 ..det omkring 6 timer, og hvis man har skrå vinduer som mig, kan man måske være heldig at få sol til kl 15:00 .. så får den ikke direkte sol men derimod blå himmel frem til omkring kl 21:00 .. men den voksede ikk ret meget.

Har derimod prøvet at dyrke i sydvendt vinduer og der fik den det nødvendige antal timer..

Mente iøvrigt at vest-vendt vindue er næstbedst.. øst er lige til at lukke op og skie i :)

Junior medlem

Tak forsvarene, jeg har lige fundet ud af mit vinduelægger i sydøst retning. Det vil sige der er morgen sol ind på om morgen, hvorefter solen står på hele morgen og indtil klokken 15.00 i hvertfald. Det kan godt være det ikke er nok lystimer, jeg havde bare hørt folk dyrke dem i vinudeskarmen uden problemer....

Moderator
Brugeravatar

Sydøst er allerede klart bedre end øst. Prøv dig med det, man lærer hurtigt en del, ved at gro.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja jeg vil også mene at du sagtens kan dyrke en lille en, som nok skal ku give dig en 10-15 gram at ryge på :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Har set lowryders blive dyrket i vindueskarme, men udbyttet var maks (absolut maks!) 0,5-1g pr plante. Imo kan det ikke svare sig. Start dem op i vinduet, og sæt dem ud et hemmeligt sted i stedet og hold øje med dem de næste par måneder.

Junior medlem

okay jeg vil prøve sæt dem i vindueskarmen ellers er der ikke andet for rykke dem ud et sted...
Hvad gør man som nu, hvor det hverken nytter og stille dem i vindueskarmen eller udenfor, når de har den næste uges tid har lovet overskyede, dør planterne så eller, hvor kan jeg købe noget billigt lys til erstatning, bar en elsparer pærer eller?

Moderator
Brugeravatar

Planterne strækker sig i mangel på lys, bliver lange og ranglede, og der kommer dermed langt mellem bladsæt, eller i dit tilfælde langt imellem jord til kimblade.
Men ja, køb 6400K (eller deromkring) sparepærer, eller køb nogle lysstoffrør i kold-hvid, hvis det bliver for galt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]