Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Spørgsmålet lyder som følger...

Hvad er den mest velmagende sativa, du har røget?

Jeg er på udkig efter en strain, der kan dyrkes udendørs/i drivhus, og den behøver ikke at give et giga udbytte eller kæmpe krystaller. Den skal bare smage helt utroligt godt :D
Har søgt lidt men ikke fundet noget, der har givet mig svar, så nu er det jer, den hænger på :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Tag et kig på den der hedder Columbian Red Haze.. så får du skunk med mint smag :)

Junior medlem
Brugeravatar

Lige en ps. til dit spørgsmål ..
En STOR del af smagen har meget at gøre med tørringen af "the shit"
mange mener at det kan blive for tørt og derfor smage harsk. (men samtidig hvis det ikke er tørt nok kan det mugne)
Men der er mange forskellige måder at tørre det på som du kan læse i nogle forskellige guide's her på sidden..
og ligesom så meget andet er det helt op til dig hvad der er bedst. Så prøv dig lidt frem :)

og husk også at lade være med at gøde de sidste 2uger inden høst da det ikke bare går ud over smag men også ud over hvor godt "the shit" brænder ..

god ryger!
:peace: :joint:

Moderator
Brugeravatar

Yes, sidste år brugte jeg både fermentering og almindelig tørring, og der var klart en forskel i både smag og effekt. Og planten blev naturligvis ikke gødet de sidste 14 dage, men skyllet godt igennem et par gange.

Men tørrer du ti forskellige strains på den samme måde, så vil der stadig være forskel på, hvordan de smager. Og det er det, jeg vil frem til... Er tidligere blevet anbefalet Juicy Fruit (ved godt det ikke er rene
sativa men de sku jo også gerne kunne blive færdige udendørs) men jeg ville gerne høre jeres meninger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Det eneste jeg har smagt hvor jeg direkte tænkte ( WOW ! det her smager jo vildt lækkert ) var en god Orange-Haze der også bare virkede som den skulle :D
Fik en helt gren for en plowmand, det smagte jo nærmest frugt agtigt - damn jeg var solgt... derimod white widow som jeg syndes smager af rævepis, men virker forbløffene :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Enig med roche. Orange Haze smager mega lækkert. Ved dog ikke på stående fod om den er sativa men virkningen fejlede i hvertfald ikke noget da jeg røg den.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Fruity Juice har jeg smagt, og den er også bare lækker... men prøv den columbian red haze der.. tror du blir glad for den :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Jack von Hashluder skrev:
Enig med roche. Orange Haze smager mega lækkert. Ved dog ikke på stående fod om den er sativa men virkningen fejlede i hvertfald ikke noget da jeg røg den.

Ja sygt lækkert røg : ) uden tvivl - og ens grinder dufter så fandens godt efter sårn en tur ;)
Men orange haze er jo skunk, så det er jo en krydsning, om der er mere sativa i ved jeg ikke, det kunne jeg ikke forstille mig da jeg tror den er ret " bushy " -
Har planlagt at så nogle frø her om 2 uger - nice orange der -
så uploader jo lige helt klart nogle foto når den er i blomst :) sorry off topic der..

Ellers syndes jeg næsten altid at pot/skunk whatever smager udemærket - så længe det er tørret korrekt, og det indeholder den rette mængde THC- da det jo også giver en del smag..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i hampen.
Røg noget der hed 'Mango Kush' her forleden, og GUD det både dufter og smager fantastisk! ved dog ikk om det sativa eller indica..

Moderator
Brugeravatar

Hmm, men er det realistisk at få den færdig udendørs? Blomstringsperiode 12-14 uger for red haze...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
'Paradise Seeds - Belladonna'
Den skal jeg dyrke i år, men har aldrig set eller røget den. Beskrivelserne lover frugtsmag og stærk 'høj' og godt yield osv.
Citat:
The smell is fruity and strong, and it also has a very fruity spice taste. The high from Belladonna is trippy and euphoric as well as waves of hallucinogenic rushes.

Selvfølgelig er det også lidt reklame og snyde agtigt men den lyder til at vær et forsøg værd.
Der er krydset en smule indica i for at optimerer væksten osv., men tror den et et godt kompromis mellem effekt og udbytte. Den blomstre kun 8 - 9 uger.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]