Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Der hvor man ikke kan bunde
Jeg har tænkt mig op bygge mig et kvardisk skab, 1m x 1m . Men det skal stå uden for. Der skal serfølgelig være de der 400 watt pærer så det må kunne holde på varmen. Skabet kommer til at stå i et skur så der vil ikke være nogen problemer ang regn.

Mit spørgsmål kommer nu til udluftningen. Hvis jeg vil have noget udluftning kan jeg så ikke oppe i toppen af skabet lave huller og sætter blæsere ind?

og for at der skal være noget vindbevægelse kan jeg så bar ikke tage en lille blæser som også sidder i toppen men vender i mod planterne?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
vi prøver lige igen og forklare dig, at du skal læse guiden mester ;)

http://dcfonline.dk/cf/ventilation_MINI.htm

Og gider du så godt lade være med at oprette en ny tråd til hver evig eneste spørgsmål du har?
Du ku eventuelt starte ud med at læse CF guiden, og så lave en liste med spørgsmål, og så ku du jo skrive dem allesammen i samme tråd.

På den måde blir det lettere at hjælpe dig, og du undgår at spamme forummet med pointløse tråde.

På forhånd tak!

Medlem

MaximumG nu har jeg læst det , at der skal noget koldt luft ind og det varme skal ud.

Det vil så sige hvis jeg har nordsiden som så suger kold luft ind, og syd siden som suger luft ud, denne her vind sirkulation, er det nok til at man kan spare den blæser der skal være til at få et "Fictiv" naturvind?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

afhænger af skabets størrelse og blæsernes volumen.. men umiddelbart er svaret på dit spørgsmål et NEJ. Jeg har kun 1 gang set dette være muligt og det var ved hjælp af en pcblæser til et minigro rum på knap 50cm i højden og 30cm i bredden. så svaret er nej.

Du SKAL have en fiktiv vind for at styrke stammerne, ellers falder planten sammen når den begynder at blomstre, fordi den ikk kan klare vægten.

Vil iøvrigt sige at du er PÆNT hurtig til at læse, hvis du kan sige at du lige har læst det afsnit jeg sendte link til. men okay.

Har du flere spørgsmål, så undgå venligst at oprette flere tråde, men derimod stil dem du har i samme tråd..

P.S. før du stiller et spørgsmål mere, så læs guiden omkring det du vil vide, søg derefter på youtube, og google, og kan du så STADIG ikke finde svaret, så spørg.. men lad nu være med at spørge bare for at spørge, spørg hvis du er 80% sikker men bare lige vil være 100% på at det ER rigtigt..

For at give dig et tip mhs. til ventilation.
Lav hul til indsugning nede ved jorden (kold luft er ved jorden) og lav udsugning i toppen (varm luft søger opad) på den måde får du bedst mulig ventilation.

Hvorfor iøvrigt bygge et groskab for at sætte det udenfor, men så sætte det i et skur? .. ku man så ikke bare dyrke i sit skur? :)

Medlem

Ang skuret, det er ikke et lukket skur, forstil dig et hunde skur, hvor der kun er en trævæg og 3 væge med stål stænger.

Ang ventilation, det skal jo nok være 1m x 1m x 2m. og havde tænkt på 4 x 120 mm blæser til indluftning og 4 x 120 mm blæser til ud luftning

Dedikeret medlem
Brugeravatar

okay fair nok. Prøv at hør.. en plante tåler ikke ret meget mere end udsving på ca. 5 grader fra det er varmest til det er koldest, hvilket vil sige at hvis du dyrker med en 400watt "næsten" udendørs, så kan du godt risikere problemer med de meget drastiske temperatur udsving du kan risikere at få.

Anyways, lad os sige at du bygge et skab i dit "hundehus" og installere hps og hele svineriet, så KU du sikkert godt nøjes med de blæsere du snakker om, MEN... er det nogle blæsere du har liggende eller skal du ud og investere i dem først?

For de koster alligevel lidt penge, og hvis du så vil købe 8 af dem, så vil jeg hellere råd dig til at købe en kanalventilator. :)

har du overvejet hvad du vil gøre med lugten? for det stinker altså at dyrke skunk.. som om der var en der stod og røg på det samme sted 24 timer i døgnet.. og det bemærker naboerne altså, hvis man har sådan nogle ;)

Medlem

MaximumG, først og fremmest mange tak fordi du gider og hjælpe mig

Det med temperatur udsving tror jeg at jeg har en løsning på.

Jeg arbejder selv meget med elektronik, og jeg regne med at jeg vil lave noget elektronik som er varme styrne, det vil sige, at hvis det er ved at være under et bestem temperatur, så stopper blæserne hvis det er formeget så tænders blæserne,

Og lugten, tjjah har ingen naboer,

Ang blæserne, de koster kun 40 kroner per ´120mm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Inden du går videre med dit projekt syntes jeg at du skal gøre følgende:

(1) find en headshop, og køb bogen "Hampdyrkerens Håndbog" deri står der rigtigt mange gode ting som er værd at vide når man dyrker - den kan fåes til omkring en 100lap hvis du spørg pænt ;)

(2) overvej hvor mange penge du vil investere i projektet.

(3) overvej hvor meget du vil være villig til at betale i strøm hver månede.

(4) overvej hvad type sort du vil dyrke, vil du være høj? skæv? stoned? happy? kan du godt lide smag eller skal det være neutralt? osv.. skal det være nogle som er svære at dyrke, skal det være nogle som automatisk går i blomst, eller vil du selv styre det ved at "lege" gud?

(5) overvej hvad medium du vil dyrke i, skal det være i vand? vil du bruge en bubbler? skal det være DWC? eller jord måske? det ku også være et hydro eller et aeroponic system?

(6) brug en time eller 50 på youtube under søgeordet "how to grow weed" "how to grow green" "jorge cervantes" "mr. Green" "hydroponic grow" "ghetto grow" "bubbler grow" "newbie grow" "how to make a hydroponic system" osv osv .. du forstår nok pointen ;)

(7) overvej at downloade nogle forskellige dokumentare som findes derude.. så som "kampen om hampen"

(8) når engang du har taget stilling til de 7 overnævnte punkter så begynde at rationelisere lidt... er dit projekt muligt? vil du ku overskue dit projekt? har du den rette tilgang til det og er du villig til at ofre tiden på at lære af det?

(9) når du så er nået DERTIL, så enten begynd på dit projekt, eller spørg igen :)

Tro mig.. det hele blir meget lettere for både dig men også os, hvis du begynder at stille nogle teoretiske spørgsmål som vi rent faktisk kan svare på. ;)

Spørgsmål som har relevans eventuelt kunne være:

Hvis jeg laver et groskab på X gange X meter hvor mange sativa planter eller indica planter kan jeg så have stående, hvis jeg regner med at vegge dem i X antal uger, med ca. X antal blomstrings uger?

et andet spørgsmål kunne være:

Jeg har købt et grotelt, og har købt et kulfilter, men jeg er i tvivl om hvad kanalventilator jeg skal købe for at det kan trække igennem det?

Spørgsmål vi IKKE kan svare på er:

Blir mine planter sunde?
kan de lide at blive kigget på?
skal jeg synge for dem?
skal de puttes i jorden?
kommer de så op af jorden?
blir de til en plante?
hvad skal planten bruges til?

du ved... ting som man åbentlyst kan sige sig selv ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]