Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hej PSY:
Står og skal til og købe gødning.

Hvad kan i anbefale?
Skal jo have noget med masser af nitrat, kan jeg se på mine plante, er biobizz grow godt nok til det?
Og så ellers bare biobizz bloom når den skal blomstre?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://dcfonline.dk/cf/
Læs afsnittet om gødning.

BioGrow er til vækstfasen og BioBloom er til blomstringsfasen. Hvis du vælger den kombination, så skal du huske at købe nogle additiver med mikronæringsstoffer, for det indeholder BioBizz Grow og Bloom ingen af.
Men læs nu lige CF-guiden inden du stiller flere spørgmsål om gødningen. Det står alt sammen deri.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ariaji skrev:
http://dcfonline.dk/cf/
Læs afsnittet om gødning.

BioGrow er til vækstfasen og BioBloom er til blomstringsfasen. Hvis du vælger den kombination, så skal du huske at købe nogle additiver med mikronæringsstoffer, for det indeholder BioBizz Grow og Bloom ingen af.
Men læs nu lige CF-guiden inden du stiller flere spørgmsål om gødningen. Det står alt sammen deri.

Har læst den op til flere gange, men synes ikke det skriver en specifik gødning som er det jeg leder efter.
Altså jeg vil gerne bare have 2 navne, en på bloom en på grow?
For der står intet om npk osv osv inden på de forskellige headshops, så hvordan skulle jeg kunne vide det, SELVOM jeg har læst den guide.
Men hvorfor har vi overhovedet en grow sektion til spørgsmål, hvis der bare bliver linket til den hvergang? :)

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Pindstrup plantemuld indeholder vist alle næringstoffer som en plante skal bruge, ved dog ikke om NPK er helt i orden.. tror den er lidt skæv.

og så skal det også siges at der ingen klor eller kobolt er i den :)
du kan købe det i silvan

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skal bruge gødning, ikke muld ;)

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Hov ja .. ved ikke lige hvorfor jeg tænkte på det.. der står der er gødning i men hvis du allerede har jord/muld så er det jo ikke lige hvad du skal bruge ..

my bad :)

Moderator
Brugeravatar

Jeg har god erfaring med biobizz bloom+grow, det er rigtigt som Ariaji siger, at de ikke indeholder mikronærringsstoffer, men det kan tælles på én hånd, hvor mine planter har vist tegn på mangel af disse, jeg ville nok ikke fokusere så meget på det i starten, eller købe en god jordblanding med micronærringstoffer. Det er mit indtryk at de gængse cannabis gødninger (Biobizz, Canna mm.), indeholder mere eller mindre det samme. Du kan finde alt det info du skulle bruge om gødningerne på producenternes hjemmeside, så happy hunting.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kan godt være du har læst den guide, men du har jo åbenlyst ikke forstået det du har læst i den.
Overvej næste gang om der er en grund til at jeg henviser dig til guiden en gang til. Det kan godt være vi er her fordi vi gerne vil hjælpe nybegyndere og folk med problemer/spørgsmål, men vi gider altså ikke holde folk i hånden hele vejen.

Manze skrev:
Har læst den op til flere gange, men synes ikke det skriver en specifik gødning som er det jeg leder efter.

Fra CF-guiden: Har du ikke tålmodighed til at gå ud og kigge på gødninger, findes der flere forskellige blandinger fra f.eks. B´cuzz og Canna der er specielt udviklet til cannabis. Der er typisk en blanding til det vegetative stadie og en til blomstring, samt. en anvisning til hvordan det skal blandes og hvor tit du skal gøde. Disse kan skaffes af flere danske headshops, så prøv at ringe rundt og forhøre dig.
Nemmere bliver det altså ikke!

Manze skrev:
Altså jeg vil gerne bare have 2 navne, en på bloom en på grow?

Nu har du fået to navne. Og du nævner da selv BioBizz? Hvad er der galt med den serie?
Ariaji skrev:

Hvad vil du mere vide?

Manze skrev:
For der står intet om npk osv osv inden på de forskellige headshops, så hvordan skulle jeg kunne vide det, SELVOM jeg har læst den guide.

Hvordan kan jeg da være bekendt at tro alle folk kender søgemaskinen Google, som man kan bruge til at finde oplysninger om næsten alle produkter i hele verden.
[google]BioBizz NPK[/google]

Eller hvad med producentens egen hjemmeside måske?

Men ærligt talt hvorfor skulle en headshop sælge gødning med forkerte indholdsstoffer der ikke kan bruges til cannabis?
Hvis du køber gødning fra en headshop, så kan du altså godt være sikker på de sælger dig noget hvor eksempelvis NPK-ratioen er i orden. Vælg noget der passer til din pengepung.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Holy pancakes, aldrig er jeg blevet argumenteret imod så groft.
Undskyld ariaji, det gør jeg aldrig igen :gud:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]