Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej der ude !
Jeg har nu fulgt psychedelia.dk i 3 måneder uden at oprette en profil, da jeg kunne finde de fleste svar herinde.
Men nu står jeg her og lyster til at gro. Har læst dcfonline, og ved hvordan og hvorledes. Mangler blot at få besvaret et spørgsmål.
Lugter det meget ? Er det sådan at under/overboen ville kunne lugte det ? Eller er der ingen fare ? For jeg og en kammerat bor i en lejlighed ovenover en bank og det ville ikke være sjovt at blive smidt ud pga. det. :)

Mvh.
zeButch :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Det lugter ikke, det stinker helt vildt!
Men et kulfilter kan reducere lugten betydeligt, det ville jeg helt sikkert investere i :)

Medlem

Calm skrev:
Det lugter ikke, det stinker helt vildt!
Men et kulfilter kan reducere lugten betydeligt, det ville jeg helt sikkert investere i :)

Kanon! Men skal lige høre dig ad hvordan sådan et kulfilter fungere. :) Hvis du har tid og lyst selvfølgelig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Det er bare en "pose" du spænder på udsugningen fra dit grotelt/skab, den indeholder aktivt kul som har et enormt overfladeareal hvor urenhederne sætter sig, hvilket gør det ideelt til fx luftrensning :)

Medlem

Kanon! Well, tror vi prøver at gro det ude i den Danske natur istedet! GÅr på hunt efter spot om snart. :) :whogives:

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
God tip det med filteret ^^ sådan et må jeg også have når jeg begynder til vinter med et indendørs grow..

Medlem

Geografisk sted: Århus
Filteret er fantastisk! Især de nye ultra lette modeler. Men jeg oplever også at de er det svageste led hvad angår lyd isolation. Lyden fra motoren slipper ud igennem filteret. Men de fungere godt, og tager lugten. Luften i min lejlighed er blevet bedre generelt!

Uden filter siger mine venner at det kan lugtes tydeligt i opgangen... Sådan rigtig meget!
Med filter, har jeg intet hørt endnu! 800kr værd!

Medlem

Niels skrev:
Filteret er fantastisk! Især de nye ultra lette modeler. Men jeg oplever også at de er det svageste led hvad angår lyd isolation. Lyden fra motoren slipper ud igennem filteret. Men de fungere godt, og tager lugten. Luften i min lejlighed er blevet bedre generelt!

Uden filter siger mine venner at det kan lugtes tydeligt i opgangen... Sådan rigtig meget!
Med filter, har jeg intet hørt endnu! 800kr værd!

Okay, så hvis jeg laver mig en træ kasse, isolerer den, også køber to gange kulfilter, så kan det næsten ikke lugtes ? :P
Skal der været ventilation før man kan tilslutte dem ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
tag en smøg.. der sidder et "kulfilter" i bunden... .. .. hvad er chancen for at der kommer røg igennem "kulfilteret" hvis ikke man suger?

= lige 0

ja der skal udluftning til.. og princippet det foregår på er:

du har et skab med planter og lampe.. det stinker helt vildt..
du laver et hul i skabet hvorpå du montere en kanalventilator.
fra kanalventilatoren montere du flexslange til kulfilteret som du hænger INDE i skabet.
luften inde i skabet kan nu ikke finde en udvej, og vil derfor blive suger IND i kulfilteret, og igennem flexslangen og ud der hvor du har placeret kanalventilatoren. ;) .. smart ikk? ..

og har man cooltube så det en anden sag.. iøvrigt.. du har ikke brug for 2 kulfiltre.. 1 burde kunne klare det..

Medlem

Aaah okay.. :P Nu har i reddet min dag! Så må jeg vel hellere se at investere i nogle ting og sager !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
For at svar på eller efterkomme dit spørgsmål omkring ventilation og det's opsætning, så vil jeg hellere smide dig et link til en anden growers tråd herinde, hvor man tydeligt (hvis man kigger efter) kan se hvordan et sådan't setup skal sættes op :)

S'N'F's Noob-Grow Tour

Jeg Orker virkeligt ikke at tegne en tegning :D .. youtube er så tæt på, og jeg nægter næsten at tro på at hvis du bruger en time derpå, at du så stadig ikke har fået besvaret dit spørgsmål ;)

ellers kan du få nogle svar her:

Dumme Spørgsmål vedr. Ventilation / kulfilter

Medlem

MaximumG skrev:
For at svar på eller efterkomme dit spørgsmål omkring ventilation og det's opsætning, så vil jeg hellere smide dig et link til en anden growers tråd herinde, hvor man tydeligt (hvis man kigger efter) kan se hvordan et sådan't setup skal sættes op :)

S'N'F's Noob-Grow Tour

Jeg Orker virkeligt ikke at tegne en tegning :D .. youtube er så tæt på, og jeg nægter næsten at tro på at hvis du bruger en time derpå, at du så stadig ikke har fået besvaret dit spørgsmål ;)

ellers kan du få nogle svar her:

Dumme Spørgsmål vedr. Ventilation / kulfilter

Nu får du mig til at føle mig dum :(
Jeg takker mange gange ! :) Skulle måske lige tage mig sammen næste gang.

Medlem

CheeseCrackers skrev:

Nu får du mig til at føle mig dum :(
Jeg takker mange gange ! :) Skulle måske lige tage mig sammen næste gang.

Mig lidt en gåde hvordan man kan føle sig dum når man får tildelt mere viden?
Jaja -
Endnu et setup hvor du kan se kulfilter -slange og alt det der..
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... &view=next

Held og lykke

:joint:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]