Jeg ville ikke gøre det udendørs, lidt afhængigt af vejret går der mug eller kryb i lortet.
Du skal bare klippe topskuddene af og trimme dem lidt efter behov. Klip alle småblade af hvor der ikke er resin på eller bare rundt omkring skuddene i grove træk, kommer lidt an på hvor fint du vil have det.
Bare skær dem over ved stammen, ellers kan du også klippe et par grene af ad gangen og lade resten stå lidt længere eller hvad du lige har lyst til. Det er ikke så vigtigt.
Mr.Greenthumb skrev:
kommer helt an på hvad du vil have ud af dem mate. hvis du vil have pot/skunk så er det jo bladene og topskud du skal have fat i. hvis du derimod skal trække nol så tar du bare alt hvad der ikke er "rod og stamme".
ved desværre ikke om det kan tørres udenfor. men kunne da forestille mig man kunne gøre det med nogle silikone fugt poser og nogle sorte sække og gaffatape. men skal ikke gøre mig klog da jeg kun har tørret indenfor..

Han skal kun have skuddene, alt andet er spild af tid og kræfter. Jeg plejer at trimme skuddene og derefter trække nol på trimmet (det jeg har trimmet af skuddene).
Det er vist godt du ikke skal gøre dig for klog der, det er den sikre måde at få det til at rådne på. Og hvad i alverden er silikone fugt poser? Silikone er svjv ret så hydrofobt og kan ikke lige se hvordan det skal kunne suge vand? Et nyttigt kemikalie til fugtfjernelse er bl.a. kalciumklorid