Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hey Folkens.

Først lidt info om hvilke frø der er brugt samt hvad planen er, efter det kommer "logbogen" som gerne vil blive opdatere 1-2 gange om ugen med billeder og eventuelt nyt skrift.

Frøende er som følger:

Seedsman - Skunk #1: 4 styk - Har hørt så meget godt om denne strain, dog synes jeg dem fra Sensei var for dyre når det er selv samme strain Seedsman tilbyder til halv pris.

KC Brains - Spontanica: 5 styk - skal have lidt flere så jeg kan gå sikker på jeg har nok kloner til slut februar, midt og slut marts

Affigum Feminized: 3 styk - fik dem af en god ven som ville teste hans elektrolyse feminisering

DCF Skunk Mix: 4 styk - de sidste 4 frø jeg havde.

Planen er følgende, når de er spirret, bliver de smidt i en jiffy hver, disse er hver placeret i midten af en potte med BioBizz - Light mix jord.

De bliver så placeret i mit nye vege rum og får lov til at stå der.

Når de er store nok vil jeg tage 1 clon af hver plante jeg har, smide dem i drivhuset, og når de har slået rødder kommer de direkte over i 12/12 skabet for at teste køn på dem alle.

Dem der viser sig at være damer får lov til at blive, hanner bliver slagtet. - Samme gælder moder / fader planterne selvfølgelig.

Så bliver der tager så mange cloner af hver plante som overhovedet muligt, uden at dræbe moderen selvfølgelig. disse bliver sat til at slå røder og så kender i vidst resten af historien ?

Hvad angår Spontanica vil nogle cloner blive brugt til udendørs kultivering, og nogle indendøre. så kan man let sammenligne potens, vækstmønster osv.

Dag 1:
14-01-2010

Frø er blevet smidt til at spirre, farvekoderne er skrevet ned i min logbog (en gammel kalender jeg har fundet frem) samt antal osv.

Billede

Dag 2:
15-01-2010

Så spirrede 1 af mine DCF frø. - dagen er ikke omme endnu, måske flere når at komme endnu

Billede

Dag 3:
16-01-2010

Så spirrede:
Skunk #1: 3
DCF: 1
Spontanica: 4

Begynder at være lidt bange for at de Affigum frø ikke er potente, desvære.

så der mangler stadig 1 Skunk #1, 1 Spontanica, 2 DCF og 3 Affigum.
Men nu må vi se, nogle gange går der op til 5 dage før de kommer. - har jeg oplevet før.

Billede

Dag 4:
17-01-2010

Så kom en af dem op af jiffyen

Billede

Dag 6:
19-01-2010

Så begynder det at ligne noget, indtil videre er der 5 der er kommet op, så mangler der kun 4 endnu.

Hvad angår de rastlige frø + alle affigum, så er disse vidst sig impotente, jeg har dog taget chancen og smidt dem alle ned i en lille potte, måske man er heldig og 1 kommer.

Billede

Dag 13:
26-01-2010

Der sker ikke det store, nogle vokser ret voldsomt og andre vokser ikke så meget igen. - det er nu sjovt at i agt tage hvor stor forskellen kan være på 10+ planter.

P.s. siden der ikke er plads til mit clon skab så har jeg måtte improvisere. det er 3 plastik bægre med bunden af Ribena saftevand som "låg"
de ser efter 3 dage nu fine ud, men om de slår rødder, jeg tvivler.

Billede

Dag 17:
30-01-2010

Billede

Dag 18:
31-01-2010

Billede

Dag 22:
04-02-2010

Så der igen en lille update

Alle planterne vokser fint, min ene underlige pheno vokser OGSÅ fint :) og så har alle 3 cloner, som jeg har taget fra min blomstrende plante inde i skabet, sku slået rødder !

Der vil formentlig komme en update snart, da jeg vil ompotte alle planterne nu til 6½L potter , der passer HELT PRESIST 9 stykker ind !

Billede

Billede

Dag 23:
05-02-2010

Så fik jeg taget mig sammen og har pottet dem alle om.

6½L potter ! det kan jo kun gå for langsomt nu :D

Billede

2 af mine 3 cloner, den sidste er kun liiige begyndt at slå rødder.

Billede

Dag 27:
09-02-2010

Nu er det begyndt at gå hurtigt ! - Jeg synes det er vildt HVOR meget de er vokset på blot 4 dage !
Og så har jeg også endelig fået fat i mit 35% H2O2 :)

Ja potten til højre er løftet lidt da det er min særling og den ikke vokser så voldsomt som resten, så for at kompensere for dens vækst har jeg løftet den lidt :)
Billede

Hydrogenperoxid, Brindtoverilte, H2O2 og hvad ellers det hedder :)

Billede

Dag 29:
11-02-2010

Det går sku virkelig hurtigt nu, sådan en drastisk forskel på blot 2 dage ! Fantastisk ! :)

Billede

Dag 32:
14-02-2010

Nu er der gået præsis 1 måned fra frø til nuværende status, med 31 dage inde "burde" jeg fyre planterne over i 12/12 og sætte dem ind i mit grow-skab.
Vælger dog at vente lidt, da der vil blive taget cloner når de kommer over i skabet og gerne vil have en hvis størrelse på dem efter der er blevet taget cloner.

Her kan man se hvordan jeg har sat 1 clon ind i plantens top. Planten havde udviklet herma i de 2 øverste skud, så ved at kappe dem af håber jeg på at jeg kan beholde den.
Da stammen er hul var det for fristende til ikke at prøve at bruge Grafting med en monstercropping clon taget fra den ene dame jeg har i mit skab p.t.

Billede

Her lige et billede af hvordan planterne har det, nogle af dem viser minimal tegn på stress i form af for meget varme, men ikke noget hårrejsende, kun enkelte pletter på 1-2 planter.
Har ydermere spottet noget råd i en af potterne, men håber på at mit H2O2 vand tager det. - Clonerne har slået rødder meget succesrigt og de har hver enkelte rødder som kommer ud igennem bunden af potterne.

Billede

Og her er et frisk billede af min pheno som, selvom den vokser meget langsom, stadigvæk vokser :D

Billede

Dag 34:
16-02-2010

De er satme hurtige, jeg har 3-4 planter der vokser noget hurtigere end resten, med hurtigere mener jeg iøjnefaldende, altså nærmest 2x størrelsen i forhold til resten.

Det er jo en dejlig ting taget i betragtning det ikke er fra samme sort men fra 4 forskellige sorter, 1 spontanica, 1 skunk #1, 1 dcf skunkmix og 1 ukendt. og så er de alle damer :)

Nu ved jeg i hvertfald hvilke planter der skal være mine mødre og hvilke jeg har tænkt mig at gro færdig. :)

Billede

Dag 37:
19-02-2010

De er blevet rigtig store nu, så jeg flytter de mindre over i mit bloom-skab og lader de største og pæneste blive, da det er dem jeg vil tage mine cloner af :)

Billede

Så fik jeg taget mig sammen. de største planter har fået lov til at forblive i vege skabet, resten af dem er kommet over i mit bloom-skab.
Clonerne er blevet pottet om, og jeg har taget 2 cloner af min sativa dom plante jeg havde i skabet. den var i blomst, og resten er blevet høstet af den. :)

Billede

Dag 52:
06-03-2010

Ved godt der er gået lidt tid siden sidste update. sry.

Sagen er at der har været nogle få komplikationer.
Jeg har forsøgt på at maximere mit antal hunner ved at bruge 14/10. det viser sig imidlertid at det faktisk fungerer rigtigt godt, dog stresser det også planten hvis den er i 14/10 for længe, hvilket resulterer i herma desvære.

For at give et eksempel på hvor godt det faktisk har fungeret, kan jeg oplyse at jeg, ud af normale frø, fik 9/9 damer.
Dog anvendte jeg teknikken med 14/10 forkert. Jeg lod nemlig mine planter køre 14/10 fra frø af, og hvis man skal bruge den teknik, uden at planterne går i herma, skal de "kun" være 2 uger i 14/10 og det skal være de 2 uger før man sætter dem over i 12/12.

Med andre ord, man kører 17/7 - 20/4 fra frø af, og 2 uger før man vil have sine planter i blomst sætter man dem i 14/10. Dette skulle øge antallet af damer betragteligt, og det uden at der går herma i planterne. - Når jeg starter mit næste grow op vil jeg i hvert fald anvende teknikken "rigtigt".

Andet nyt er at jeg har modificeret mit drivhus i en mindre grad. så nu har jeg et NFT drivhus hvor vandniveauet når op på ca 2-4 cm højde. Pumpen slukker sammen med lyset, hvorved vandet stopper med at flyde, dog bevares der ca 1 cm vand da drænnet sider i siden. - Billeder af hele systemmet kommer i en særskilt tråd på et senere tidspunkt.

Her lige et billede, man kan se de cloner jeg tog for godt ca en måneds tid. Den ene mere busket end den anden xD - kan lige oplyse at monstercropping cloner ser for syge ud når de vokser.
p.s. min særling vokser faktisk stadig ? :D den vokser måske ved 1/4 af hastigheden de andre vokser med. men den vokser ! :D - Ja det er den i forgrunden til venstre. :)

Billede

Senest rettet af Ra2Fa 06 mar 2010 02:36, rettet i alt 13 gange.

Medlem

Dag 17,

Der er begyndt at ske lidt, de vokser ret hurtigt nu, :)

Junior medlem

Ser godt ud :)

Junior medlem

Yep ser nice ud, let em grow bro :)

Medlem

Tip:
Jeg satte en skål med, ca 10 g gær og 100 gram sukker i 1,5 - 2 liter vand i stiklingeskabet..

Af og på med "låget" morgen og aften samt skålen overnatter helt udenfor skabet og evt grorum/telte osv, når lyset tænder og slukker er tidspunktet bedst, det gøres i ca en uges tid, når boblerne stopper i vandet, så skal du bare se rødder :wink:

(skålen med gær og sukker laver Co2, byggesten til planten :wink: )

Fik tricket herfra, dvs jeg tænkte om et skud Co2 til stiklingerne ville fremme rod vækst siden den fremmer "plantevækst" 1+1=2 skulle jeg mene og prøvede..
http://www.community.dcfonline.dk/index ... c&t=11049/
Mit råd nu:
PRØV DET!
"Normalt" har jeg 100% succes med kloner(sidste år var 100), via gel og DWC hydro.
Nu kan jeg bare lave dem dobbelt så hurtigt :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Spændende at følge med i :-) Ser godt ud ellers!
Jeg tror også jeg vil prøve det sukker og gær trick som du snakker om :-)!

Medlem

dag 26 !

nu er der gået HELE 26 dage fra jeg smed mine frø i vand, til nu.

Synes sku tiden er gået stærkt !

Moderator
Brugeravatar

Hvad skal du bruge hydrogenperoxiden til? Ser ellers ud til at de hygger sig! :)

Medlem

BisMann skrev:
Hvad skal du bruge hydrogenperoxiden til?

Af 2 grunde :) Det ilter vandet hvilket gavner rødderne og det slår bioorganismer ihjel, både de gavnlige ja, men også rodråd og lign.

Havde jeg haft det ved mit sidste grow havde jeg kunne rede mine 2 sidste planter og faktisk blomstre dem færdig.

Med andre ord det er for at forebygge rodråd og give rødderne lidt mere ilt :)

Der er desværre et lille problem, alt min gødning, som er fra BioBizz, er organisk. Så jeg kan derfor ikke blande det med min gødning, men må i stedent skiftevis vande med H2O2 beriget vand og gødning :)

Medlem

dag 28.

muhahaha.

Btw, jeg er blevet spurgt om hvad jeg anvender brintoverilte (H2O2) til.

Svaret er følgende:

H2O2 er i bund og grund vand der er iltet eller vandmolekyler der har et ekstra ilt atom.

Fordelen ved det er at H2O2 er ekstremt skørt.

Dette resulterer ikke kun i noget mere iltet vand, men også at tilføjelsen af H2O2 forbygger rodråd.

Det kommer fra at det ekstra O-atom gerne går i forbindelse med andre atomer for at skabe andre forbindelser, det er på den måde et desinficerende middel, da det i processen slår organiske stoffer ihjel.

Det skal dog lige nævnes at den ikke kigger forskelligt på organiske stoffer og at den derfor både slår skadelige men også gavnlige organismer ihjel. Ydermere skal det nævnes at ved en for høj koncentration brænder det rødderne.
En koncentration på 35% er ikke til at spøge med, det er stærkt blegende, og selv en dråbe vil føles som om det brænder. Derfor skal der forevises ekstrem forsigtighed ved anvendelse.

Jeg bruger personligt 1ml / 1.7L vand. eller bare 2½ml / 4L vand. og da min gødning er organisk vander jeg på skift med H2O2 beriget vand og gødet vand.

Moderator
Brugeravatar

Tak for svar! :)

Medlem

Dag 31 !

Muhahaha, måneds dag ! :)

Junior medlem
Brugeravatar

Super fedt med sådan nogle projekt-logs som denne. god inspiration :)

Medlem

tak tak

Btw, kan se jeg lavede en fejl on the road og faktisk har talt 1 dag for lidt xD hehehe...

så det er faktisk dag 32 :D

Medlem

Din "fæno" ligner for sygt et varmeproblem??

Øverst har de ny skyd det stadig sådan ok, men resten af det krøllede ligner varmestress?!?!

Er det bare mig eller skal den se sådan ud??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej jeg er enig med dig, Chas. Synes du neglede den godt i hans anden tråd.
Kimplanter er super overfølsomme for varme, så der skal sgu ikke meget til før de begynder at brokke sig og krølle på den måde.

Medlem

Det er en pheno, den vokser sådan, det er har nada med varme at gøre, desvære men sådan er det.

Den voksede sådan fra starten og alle mine andre planter viser næsten ingen tegn på problemmer, har 1-2 planter der har 1-2 pletter, men at kalde min pheno en kim plante er måske lige i overkanten, den er trods alt 1 måned gammel.

Den vokser stadig og den er bare en særling, ikke andet :)

btw. højeste temperatur i den højde er 27 celcius. så det er langt fra noget hårrejsende...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvornår har jeg kaldt din krøllede plante for en kimplante? Synes du er lidt trigger happy for tiden, især overfor Chas i din anden tråd. Vi vil sgu da bare hjælpe dig med dine spørgsmål og problemer - sgu ikke fordi vi er ude på at genere dig.
Det eneste jeg skrev var bare at kimplanter generelt er super overfølsomme for varme, hvorfor de godt kan komme til at se ud som din plante gør det der.

27 grader i toppen er i øvrigt i overkanten for kimplanter (hvis det altså var den temperatur du havde da de var kimplanter). Så det synes jeg altså er en plausibel nok grund til det krøllede udseende. Også selvom resten af dine planter ikke ser sådan ud. Bare fordi resten ikke har fået varmestress betyder det jo ikke at det ikke kan være det der er sket for den lille, krøllede plante.

At det skyldes det er en phenotype der gør at bladene krøller må du sgu længere ud på landet med. Hvorfor skulle det ligge i plantens gener at bladene krøller og planten gror langsomt/underligt?:)
Vil det sige at du også vil kalde den lille "særling" jeg havde i mit sidste grow for en pheno?

Medlem

den særling du havde havde du lavet et indgreb på, og med pheno mente jeg særling, noget der ikke fremkommer ofte.

Og nej temperaturen var omkring de 22-24 da de var små pga den øgede mængde plads samt afstand til pæren..

og den voksede sådan helt fra starten af, det første par blade voksede allerede ud sådan.

og nej var ikke efter chas, respekterer ham skam også. - hvorfor nævner du overhovedt chas konstant ? get over it.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Konstant? :?
Jeg har nævnt ham en gang, haha. Slap nu af, du.

Anyway - lyder underligt den viser tegn på varmestress nu du nævner temperaturen har været så fin. Det kan være der har været et hotspot på den plante der, det er jo ikke så usandsynligt igen.
Fair nok du bruger ordet særling, men at gå så langt som at kalde den en anden phenotype er forkert.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]