Hey Folkens.
Først lidt info om hvilke frø der er brugt samt hvad planen er, efter det kommer "logbogen" som gerne vil blive opdatere 1-2 gange om ugen med billeder og eventuelt nyt skrift.
Frøende er som følger:
Seedsman - Skunk #1: 4 styk - Har hørt så meget godt om denne strain, dog synes jeg dem fra Sensei var for dyre når det er selv samme strain Seedsman tilbyder til halv pris.
KC Brains - Spontanica: 5 styk - skal have lidt flere så jeg kan gå sikker på jeg har nok kloner til slut februar, midt og slut marts
Affigum Feminized: 3 styk - fik dem af en god ven som ville teste hans elektrolyse feminisering
DCF Skunk Mix: 4 styk - de sidste 4 frø jeg havde.
Planen er følgende, når de er spirret, bliver de smidt i en jiffy hver, disse er hver placeret i midten af en potte med BioBizz - Light mix jord.
De bliver så placeret i mit nye vege rum og får lov til at stå der.
Når de er store nok vil jeg tage 1 clon af hver plante jeg har, smide dem i drivhuset, og når de har slået rødder kommer de direkte over i 12/12 skabet for at teste køn på dem alle.
Dem der viser sig at være damer får lov til at blive, hanner bliver slagtet. - Samme gælder moder / fader planterne selvfølgelig.
Så bliver der tager så mange cloner af hver plante som overhovedet muligt, uden at dræbe moderen selvfølgelig. disse bliver sat til at slå røder og så kender i vidst resten af historien ?
Hvad angår Spontanica vil nogle cloner blive brugt til udendørs kultivering, og nogle indendøre. så kan man let sammenligne potens, vækstmønster osv.
Dag 1:
14-01-2010Frø er blevet smidt til at spirre, farvekoderne er skrevet ned i min logbog (en gammel kalender jeg har fundet frem) samt antal osv.

Dag 2:
15-01-2010Så spirrede 1 af mine DCF frø. - dagen er ikke omme endnu, måske flere når at komme endnu
Dag 3:
16-01-2010Så spirrede:
Skunk #1: 3
DCF: 1
Spontanica: 4
Begynder at være lidt bange for at de Affigum frø ikke er potente, desvære.
så der mangler stadig 1 Skunk #1, 1 Spontanica, 2 DCF og 3 Affigum.
Men nu må vi se, nogle gange går der op til 5 dage før de kommer. - har jeg oplevet før.
Dag 4:
17-01-2010Så kom en af dem op af jiffyen
Dag 6:
19-01-2010Så begynder det at ligne noget, indtil videre er der 5 der er kommet op, så mangler der kun 4 endnu.
Hvad angår de rastlige frø + alle affigum, så er disse vidst sig impotente, jeg har dog taget chancen og smidt dem alle ned i en lille potte, måske man er heldig og 1 kommer.
Dag 13:
26-01-2010Der sker ikke det store, nogle vokser ret voldsomt og andre vokser ikke så meget igen. - det er nu sjovt at i agt tage hvor stor forskellen kan være på 10+ planter.
P.s. siden der ikke er plads til mit clon skab så har jeg måtte improvisere. det er 3 plastik bægre med bunden af Ribena saftevand som "låg"
de ser efter 3 dage nu fine ud, men om de slår rødder, jeg tvivler.
Dag 17:
30-01-2010
Dag 18:
31-01-2010
Dag 22:
04-02-2010Så der igen en lille update
Alle planterne vokser fint, min ene underlige pheno vokser OGSÅ fint

og så har alle 3 cloner, som jeg har taget fra min blomstrende plante inde i skabet, sku slået rødder !
Der vil formentlig komme en update snart, da jeg vil ompotte alle planterne nu til 6½L potter , der passer HELT PRESIST 9 stykker ind !

Dag 23:
05-02-2010Så fik jeg taget mig sammen og har pottet dem alle om.
6½L potter ! det kan jo kun gå for langsomt nu

2 af mine 3 cloner, den sidste er kun liiige begyndt at slå rødder.
Dag 27:
09-02-2010Nu er det begyndt at gå hurtigt ! - Jeg synes det er vildt HVOR meget de er vokset på blot 4 dage !
Og så har jeg også endelig fået fat i mit 35% H2O2

Ja potten til højre er løftet lidt da det er min særling og den ikke vokser så voldsomt som resten, så for at kompensere for dens vækst har jeg løftet den lidt

Hydrogenperoxid, Brindtoverilte, H2O2 og hvad ellers det hedder

Dag 29:
11-02-2010Det går sku virkelig hurtigt nu, sådan en drastisk forskel på blot 2 dage ! Fantastisk !

Dag 32:
14-02-2010Nu er der gået præsis 1 måned fra frø til nuværende status, med 31 dage inde "burde" jeg fyre planterne over i 12/12 og sætte dem ind i mit grow-skab.
Vælger dog at vente lidt, da der vil blive taget cloner når de kommer over i skabet og gerne vil have en hvis størrelse på dem efter der er blevet taget cloner.
Her kan man se hvordan jeg har sat 1 clon ind i plantens top. Planten havde udviklet herma i de 2 øverste skud, så ved at kappe dem af
håber jeg på at jeg kan beholde den.
Da stammen er hul var det for fristende til ikke at prøve at bruge Grafting med en monstercropping clon taget fra den ene dame jeg har i mit skab p.t.

Her lige et billede af hvordan planterne har det, nogle af dem viser minimal tegn på stress i form af for meget varme, men ikke noget hårrejsende, kun enkelte pletter på 1-2 planter.
Har ydermere spottet noget råd i en af potterne, men håber på at mit H2O2 vand tager det. - Clonerne har slået rødder meget succesrigt og de har hver enkelte rødder som kommer ud igennem bunden af potterne.

Og her er et frisk billede af min pheno som, selvom den vokser meget langsom, stadigvæk vokser

Dag 34:
16-02-2010De er satme hurtige, jeg har 3-4 planter der vokser noget hurtigere end resten, med hurtigere mener jeg iøjnefaldende, altså nærmest 2x størrelsen i forhold til resten.
Det er jo en dejlig ting taget i betragtning det ikke er fra samme sort men fra 4 forskellige sorter, 1 spontanica, 1 skunk #1, 1 dcf skunkmix og 1 ukendt. og så er de alle damer

Nu ved jeg i hvertfald hvilke planter der skal være mine mødre og hvilke jeg har tænkt mig at gro færdig.

Dag 37:
19-02-2010De er blevet rigtig store nu, så jeg flytter de mindre over i mit bloom-skab og lader de største og pæneste blive, da det er dem jeg vil tage mine cloner af

Så fik jeg taget mig sammen. de største planter har fået lov til at forblive i vege skabet, resten af dem er kommet over i mit bloom-skab.
Clonerne er blevet pottet om, og jeg har taget 2 cloner af min sativa dom plante jeg havde i skabet. den var i blomst, og resten er blevet høstet af den.

Dag 52:
06-03-2010Ved godt der er gået lidt tid siden sidste update. sry.
Sagen er at der har været nogle få komplikationer.
Jeg har forsøgt på at maximere mit antal hunner ved at bruge 14/10. det viser sig imidlertid at det faktisk fungerer rigtigt godt, dog stresser det også planten hvis den er i 14/10 for længe, hvilket resulterer i herma desvære.
For at give et eksempel på
hvor godt det faktisk har fungeret, kan jeg oplyse at jeg, ud af normale frø, fik 9/9 damer.
Dog anvendte jeg teknikken med 14/10 forkert. Jeg lod nemlig mine planter køre 14/10 fra frø af, og hvis man skal bruge den teknik,
uden at planterne går i herma, skal de "kun" være 2 uger i 14/10 og det skal være de 2 uger før man sætter dem over i 12/12.
Med andre ord, man kører 17/7 - 20/4 fra frø af, og 2 uger før man vil have sine planter i blomst sætter man dem i 14/10. Dette skulle øge antallet af damer betragteligt, og det
uden at der går herma i planterne. - Når jeg starter mit næste grow op vil jeg i hvert fald anvende teknikken "rigtigt".
Andet nyt er at jeg har modificeret mit drivhus i en mindre grad. så nu har jeg et NFT drivhus hvor vandniveauet når op på ca 2-4 cm højde. Pumpen slukker sammen med lyset, hvorved vandet stopper med at flyde, dog bevares der ca 1 cm vand da drænnet sider i siden. - Billeder af hele systemmet kommer i en særskilt tråd på et senere tidspunkt.
Her lige et billede, man kan se de cloner jeg tog for godt ca en måneds tid. Den ene mere busket end den anden xD - kan lige oplyse at monstercropping cloner ser for syge ud når de vokser.
p.s. min særling vokser faktisk stadig ?

den vokser måske ved 1/4 af hastigheden de andre vokser med. men den vokser !

- Ja det er den i forgrunden til venstre.