Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: byen
Endnu engang hej psychedelia. da jeg tidligere talte med en af mine venner lod jeg mig fortælle at man kan risikere at blive taget på el-regning...
Om der er nået i det ved jeg ikk, men jeg tænkte jeg hellere lige måtte lade mig hører for at være sikker?

Medlem
Brugeravatar

Sådan som jeg har forstået det, har el selskaberne først et problem med dig, hvis de mistænker dig for at stjæle strømmen. Ellers er du jo bare en god kunde med et 'sundt' forbrug ;)

Medlem

brugernavn skrev:
Endnu engang hej psychedelia. da jeg tidligere talte med en af mine venner lod jeg mig fortælle at man kan risikere at blive taget på el-regning...
Om der er nået i det ved jeg ikk, men jeg tænkte jeg hellere lige måtte lade mig hører for at være sikker?

Umiddelbart vil jeg sige nej. Dong Energi som jeg har, gav mig en ekstra regning for 3 år siden en ekstra renging med 16000.
Hvordan det har kunne lade sig gøre er jeg stadig udforstående med, men fuck det de har fået deres penge, og de er glade.

Det eneste de rigtig er interesseret i at få deres penge. Så tror ikke du skal bekymre dig det store.

Det er jo noget andet hvis du direkte snyder dem, på den ene eller anden måde. F.eks. skriver de forkerte tal på, eller drejer på talene i selve måleren.

Medlem

ja? nej?... selvfølgelig svært med et klart svar. men anyway jeg regner ikke lige med at blive taget bare fordi jeg har 1-2 pærer tændt 24/7.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Man bliver ikke meldt til politiet fordi man har et par HPS eller CFL-pærer derhjemme.
El-selskabet kan muligvis få færten hvis man i en tre-værelses har fyret seksovtyve 600-watts HPS-pærer op, men hvis det bare er et hobbygrow skal I ikke være nervøse.

Medlem

det var ogs det jeg tænkte, men ville alligevel lige hører om det virkelig var rigtigt at de kunne tillade sig at gører det. tak for svarene.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej - man kan ikke blive taget på elregningen.
Elselskabet kan jo ikke se om du pludselig bare har fået et akvarium, holder krybdyr, elsker lamper og gadgets eller har fået et monster af en computer. De er super, hamrende ligeglade så længe du bare betaler dine regninger.

Til gengæld er det en god idé lige at ringe til elselskabet og bede dem om at sætte forbruget op med de forventede antal kw/t som du regner med at forbruge. Der er intet værre end en større elregning end man havde regnet med at få.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]