BisMann skrev:
Tror Ariaji har ret mht. overgødning, Light mix kan godt være ret skrapt for små planter, det anbefales at bruge jiffy pots, eller på anden måde give dem lidt jord at starte op i før de kommer til light mix'en.
maybe, maybe not, de har været i blomst-fasen nu en 2-3 uger og kan ikke se hvordan en 1½ måneds gammel plante kan begynde at vise tegn på overgødning efter den både er sået og vege'et i den samme jord uden andet end vand.
Jeg siger ikke Ariaji ikke har ret, tværtimod er jeg bare uforstående xD
og jeg har ærligt talt ikke oplevet nogle problemer med at så i det jord, har tværtimod haft lidt komplikationer med mine jiffys, måske jeg bare anvender dem forkert ?
jeg ligger dem i et glas vand indtil de er hævet max, hiver dem ud, propper frøet i dem og så kommer de bare ind i skabet.
synes de har brugt laang tid om at komme ud, 4-6 dage, og de har ikke virket synderligt imponerende på mig, hvorimod dem som jeg bare har sået direkte over i jorden er kommet ud inden for 3 dages tid, og har groet no probs.
måske også jeg bare har været heldig/uheldig

hvem ved
Men igen, tak fordi i gider bruge tid på mig

ved godt jeg ikke virker som om jeg lytter til jer, men det gør jeg skam, kan bare ikke forstå det kan hænge sådan sammen som i siger da det synes ulogisk for mig. xD
ihvertfald synes jeg ikke det er logisk at en plante viser tegn på overgødning 1 måned efter den er blevet sået selv om den er sået og opvokset i en og samme jord, at folk påstår jiffys er bedre når de egentlig bare er besværlige og det er lettere bare at smide frøende direkte over i godt gennemvæddet jord osv osv.
tbh, tror jiffys er bedre egnet til cloner ? for hvis det skal gøres på turbo måden bliver frøende spirret i et gals vand og så sået, så ved man at frøende ikke fejler noget og de har lige fået lille forspring, men det er jo bare min lille ydmyge erfaring og overbevisning indtil videre

men måske, og det tror jeg nærmest mest på, så er det mig der gør alt forkert xD , skulle ikke være første gang !

men nu kommer planterne over i det nye skab, der er ventilationen og generalt forholdende noget bedre kontroleret, UDOVER at de har MEGET mere plads

(vi taler her om 4 gange så meget plads

)
Tak igen for jeres tålmodighed med mig xD