Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 22:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey Folkens her på Psy :)

Nu er jeg ved at være færdig med mit første "grow", hvis man altså kan kalde 1 plante som snart er færdig et "grow".
og i den anledning vil jeg starte et nyt grow op, denne gang på den "rigtige" måde ^^

lidt facts om mit grow rum:
der er ca 1bred x 1dyb x 2høj som kan udnyttes
Jeg bruger 250w MH og 400w HPS samt cooltube.
jorden jeg anvender er light-mix fra bio-bizz

Nå, anyway, nu var tanken at jeg gerne ville spare lidt på mine frø, samt lave nogle erfaringer med kloner osv.
så min idé var at jeg planter en 9-12 planter hvor jeg anvender ca 2-4 forskellige strains, og så tager 1 klon af hver og sætter disse over i blomst.

så alt efter hvor mange hunner der var, ville jeg tage cloner af de strains der ikke var så mange af for at have et jævnt antal af strains samt max 10.

Så mine Spørgsmål lyder.
Kan jeg på nogen måde få mine kloner til at "indhente" mine "originaler" eller bliver jeg "tvunget" til at skulle slagte disse hvis jeg vil have et nogenlunde jævnt grow ?

her tænker jeg på alle tænkelige muligheder, f.eks. nedbinding af originalerne, eller topping eller ja, you name it.
jeg søger ikke bare en løsning, men den løsning som er "bedst", hvis man kan sige det sådan, og det gerne uden at skulle slagte alle mødrende.

btw planen er at holde planterne ca i 4-5 ugers vækst for at de får lov til at udnytte den højde jeg har til rådighed.

Alle former for positiv kritik eller andre idéer til hvordan jeg kan udnytte mit grow-room bedst, samt hvordan jeg får startet et godt, jævnt og sundt grow op er velkommende :)

Tak på Forhånd :)

Ra2Fa

Medlem

Citat:
Så mine Spørgsmål lyder.
Kan jeg på nogen måde få mine kloner til at "indhente" mine "originaler" eller bliver jeg "tvunget" til at skulle slagte disse hvis jeg vil have et nogenlunde jævnt grow ?

her tænker jeg på alle tænkelige muligheder, f.eks. nedbinding af originalerne, eller topping eller ja, you name it.
jeg søger ikke bare en løsning, men den løsning som er "bedst", hvis man kan sige det sådan, og det gerne uden at skulle slagte alle mødrende.

btw.....

No offence but, pænt skæv hva? :roll: Det kun ét spørgsmål du har skrevet?? :lol:

Men ja det kan lade sig gøre, et trick er at lade moren vokse under svage lysstofrør, de gør at planten vokser det langsommere end f.eks HPS, og de ny kloner lader du så vokse under bedre rør, HPS eller ude i solen..
Ellers prøv og søg på bonzaimoder, jeg ved der er hits, måske ikke lige på dette forum, men så på andre..

Kritik er velkommen siger du, såe..

HVIS du vælger 4 strains og laver max/min 10 hver er det 40 planter til den kvadratmeter de får til rådighed, det bliver noget af en slåskamp for lys, ved ikke om du har tænk over den??
Kritik slut :)

Jeg vil anbefale max 2 X evt 4- 6 stk af hver strain, det vil sige omkring 10 -15 planter, det vil gøre det mere overskueligt i dit 2 grow, også med tanke på at du "kun" har en 250W til veg, den har alligevel sine begrænsninger...

Medlem

Citat:
HVIS du vælger 4 strains og laver max/min 10 hver er det 40 planter til den kvadratmeter de får til rådighed, det bliver noget af en slåskamp for lys, ved ikke om du har tænk over den??
Kritik slut :)

Jeg vil anbefale max 2 X evt 4- 6 stk af hver strain, det vil sige omkring 10 -15 planter, det vil gøre det mere overskueligt i dit 2 grow, også med tanke på at du "kun" har en 250W til veg, den har alligevel sine begrænsninger...

ja jeg havde en del spørgsmål og så kom det mere ned til et men fik ikke rettet den gramatiske del i det. sorry.

Planen var max 10 planter, ikke 10 af hver strain xD men 10 samlet, så f.eks. 2 af 2 strains og 3 af 2 andre strains. eller ja, hvad jeg nu ser på :)

Men ja, har overvejet det med bonzai mødre, men har ingen plan om hvor store / små de kan være før de faktisk er anvendelige, altså kan man have en bonzai mor som har det antal "cloner" sidende på sig til når man er færdig med sit grow 4 måneder senere ?
de lysstofrør jeg har pt er måske ikke stærke nok, mine kim planter strak sig ihvertfald under det lys, selvom det hang lige over dem.

Tak for din tid :)

Moderator
Brugeravatar

Bonsai-mødre http://forum.grasscity.com/advanced-gro ... guide.html
Mht podning af planter for at få en multi-mor så tjek http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=148101

Sidstnævnte er noget mere omfattende/risikofyldt, end bare at have en mor i hver sin potte.

Det vil nok være svært for klonerne at inhente deres mødre, men du kan stille dem så deres toppe er i samme højde (når klonen er rodklar til dén slags lys), så de alligevel får optimal ydnyttelse af lyset. Du kommer uanset nok til at have en ujævn cannabistop, hvis du vil have forskellige sorter i samme grow.

Min egen plan når jeg får gang i moderskab og kloner, er at kører et grow med én sort, tage en 2-3 kloner fra hver, man markere hvilken plante det hører til, og sætte én af dem i blomst hvis ikke det er feminized, laver bonsai-moderplanter af resten. Når det første grow(SOG/hurtiggrow) er færdigt, udvælger man dén pheno man synes bedst om, og beholder dén i sit moderskab og sætter de andre ind til endnu et hurtigtgrow hvis man vil benytte dem, eller sætter dem ud/giver dem væk.

Medlem

ja, desvære er sagen at jeg ikke har plads til 2 skabe, udover at jeg heller ikke har udstyret, såsom lysset osv.

måske om 1-2 måneder jeg laver mig et lille ekstra skab KUN til stiklinger, mødre og cloner. burde ikke være så vildt, bare ½x1x1 ? hvem ved :)

Men det med at lave en multi mor er da overdrevet, ved godt man kunne gøre det trick med andre planter, f.eks. med pære på et æble træ (eller var det omvendt ? nemlig kun muligt den ene vej så vidt jeg husker). men hvis man har plads til 2-3 mødre så er det vel vigtigt at de er sat sammen af strains der blomstrer ens, bare en tanke :)

Nu må vi se, jeg venter stadig spændt på at min nuværende plante bliver færdig med at blomstre, til min store ærgelse har en af top skudende været brækket halvvejs af, der jeg så det så det ud som om det havde været sådan et stykke tid, og skuddet selv så ikke ud til at lide så meget, fandt dog noget tape frem og prøvede at rette den op så den sådan nogenlunde står som den plejede.

Det er bare trist sådan noget, sådan et smukt syn med 3 topskud i forbindelse med et vellykket FIM, og så sker der sådan noget med den ene, specielt så sent i processen (formentlig 1-3 uger tilbage) så ærgrer jeg mig bare rigtig meget.

nå, nu må vi se, det er jo mit første grow stadig og jeg håber inderligt at det skud kommer sig :)

Moderator
Brugeravatar

Kan se jeg misforstod dit spørgsmål mht. kloner og mødre, man ja man kan godt have ret mange potentielle kloner på en bonsai moder, man kan evt. også scrogge dem. Men ja, multi-mor er rimeligt fedt :) men meningen er jo at man ikke blomstre den, men bare har mulighed for flere sorter i én plante. Ellers bør man nok basere det på en sort med lang blomstring ja.

Ja lad os håbe topskudet klarer det, men hamp er nu en rimelig hårdfør plante, og der skulle være god mulighed for at det klarer det. :)

Medlem

stadig, jeg er fristet til at "rense" såret på begge dele og så tape det sammen, men så længe halvdelen stadig sider på stammen er problemet jo trivielt.

måske jeg bare gør mere skade på den måde jo istedent for faktisk at rette noget op, så nu lader jeg det sku lige være som det er og ser hvad der sker...

lets hope and see

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]