Hey Folkens her på Psy

Nu er jeg ved at være færdig med mit første "grow", hvis man altså kan kalde 1 plante som snart er færdig et "grow".
og i den anledning vil jeg starte et nyt grow op, denne gang på den "rigtige" måde ^^
lidt facts om mit grow rum:
der er ca 1bred x 1dyb x 2høj som kan udnyttes
Jeg bruger 250w MH og 400w HPS samt cooltube.
jorden jeg anvender er light-mix fra bio-bizz
Nå, anyway, nu var tanken at jeg gerne ville spare lidt på mine frø, samt lave nogle erfaringer med kloner osv.
så min idé var at jeg planter en 9-12 planter hvor jeg anvender ca 2-4 forskellige strains, og så tager 1 klon af hver og sætter disse over i blomst.
så alt efter hvor mange hunner der var, ville jeg tage cloner af de strains der ikke var så mange af for at have et jævnt antal af strains samt max 10.
Så mine Spørgsmål lyder.
Kan jeg på nogen måde få mine kloner til at "indhente" mine "originaler" eller bliver jeg "tvunget" til at skulle slagte disse hvis jeg vil have et nogenlunde jævnt grow ?
her tænker jeg på alle tænkelige muligheder, f.eks. nedbinding af originalerne, eller topping eller ja, you name it.
jeg søger ikke bare en løsning, men den løsning som er "bedst", hvis man kan sige det sådan, og det gerne uden at skulle slagte alle mødrende.
btw planen er at holde planterne ca i 4-5 ugers vækst for at de får lov til at udnytte den højde jeg har til rådighed.
Alle former for positiv kritik eller andre idéer til hvordan jeg kan udnytte mit grow-room bedst, samt hvordan jeg får startet et godt, jævnt og sundt grow op er velkommende

Tak på Forhånd

Ra2Fa