Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 13:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

heey.

Jeg er lidt ny, men jeg kunne nu godt tænke mig at høre. hvad folk synes personligt er bedst at dyrke ude eller inde. helst af folk der har planter. i må meget gerne skrive hvorfor i synes at inde eller ude er bedst.. ;D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kommer helt an på din situation, dit mål og din pengepung....
Men de bedste resultater opnås udendørs. Du kan simpelthen ikke gro lige så store og flotte planter indenfor, som du kan under optimale omstændigheder udenfor.

Tjek den her tråd inde på DCF, da vi lige har haft præcis samme spørgsmål derinde. Jeg gider ikke skrive alt hvad jeg skrev derinde en gang til, så jeg linker dig bare videre.
http://community.dcfonline.dk/index.php ... ic&t=17634

Medlem

Okay du skal have tak for hjælpen Ariaji.. ;D

Moderator
Brugeravatar

Jeg må nu for en gang skyld være uenig med Ariaji. Jeg synes at det faktum at man kan få fuld kontrol over groforholdene, samt at man kan gro alle sorter indendørs, vejer op for at solen er en meget stærkere lyskilde end kunstigt lys er, og bliver. Der er ikke noget værre end at se ens plante lide overlast pga. massiv regn (mug og overvanding, med undergødning til følge), frost eller skadedyr, uden at kunne gøre ret meget ved det. Den bedste skunk jeg har røget har helt sikkert været indendørs skunk, det har det med at være noget mere tætpakket i topskudene, krystalfyldt, og bare overall en bedre æstetisk oplevelse. Det er selvfølgelig en god pointe at planterne kan udfulde sig noget mere udendørs, men gram for gram vil jeg sige at indendørs er bedst.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ved at pointere at jeg skrev "under optimale omstændigheder" og med det faktum at vi nu engang bor i Danmark, så vil jeg give dig 100% ret, BisMann.
Det er meget nemmere at stable et godt grow på benene indendørs i Danmark, end at gro imponerende planter udendørs. Har man adgang til et drivhus, så gør det dog tingene meget mindre risikabelt.

Men jeg holder stadig på, at bor man et sted med masser af sol, med en mark på en bjergside og perfekt jord, ja så godt kan selv de bedste indegrows godt pakke sammen (-:
Rimelig utopisk for den almene ryger/dyrker, men nu spurgte manden jo om hvad der er bedst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]